Emoce k parašutismu i létání patří. Jak s nimi naložit v krizové situaci?

18.4.2016

Další díl videokampaně pro piloty s názvem "Doletíš?!" se zabývá s tím, jak pracovat v létání s emocemi. Kampaň ÚCL ČR může česká pilotní a letecká veřejnost sledovat už půl roku, pátým dílem se dostává za polovinu. Jak se zamlouvá pilotům a co se pro ně ještě chystá?

Pátý díl kampaně Doletíš?!: Emoce v parašutismu i létání
Pátý díl kampaně Doletíš?!: Emoce v parašutismu i létání

"Máme od pilotů i další odborné veřejnosti velmi dobré ohlasy," říká Jiří Pruša ze společnosti Galileo Training, která kampaň pro Úřad pro civilní letectví tento rok připravuje. Videa, která ÚCL s Galileem postupně zveřejňují na webu Doletíš?!.cz, jsou hlavním nástrojem pro sdělení směrem k pilotní veřejnosti, ve hře jsou ale i další prostředky. 
Teaser 5. dílu kampaně

Bezpečnostní kampaň "Doletíš?!"

Cíl kampaně:
Zvýšení bezpečnosti všeobecného letectví v ČR, snížení počtu nehod, zlepšení znalostí a návyků pilotů malých letadel
Průběh kampaně
Září 2015 - Červen 2016
8 videí zachycujících aspekty jednotlivých fází letové přípravy a letu
Web kampaně: www.doletis.cz
Soutěž: V soutěži "Doletíš?!" lze v každém jejím kole získat zajímavé ceny. Aktuální kolo soutěže najdete zde.
Aktuální video (5. díl) najdete zde

Zadavatel: Úřad pro civilní letectví České republiky
Dodavatel: Galileo Training, s.r.o. (2015/2016)
Webmaster Infonia, s.r.o.

Páté instruktážní video v kompletní podobě najdete na webu www.doletis.cz v pondělí 18. dubna 2016 (zatím se můžete podívat na teaser výše). Zabývá se emocemi v létání, především v krizové situaci. Emoce totiž mohou v krizi negativně poznamenat rozhodovací schopnosti pilota. Zvládnutí emocí v krizových situacích je proto velmi důležité ve všech leteckých sportech a může zásadně přispět ke správnému vyřešení nebezpečné situace.

Několikaminutové video je vždy výsledkem práce několika profesí. Scénáře vznikají spoluprací se zadavatelem kampaně -  ÚCL ČR. Připravený scénař se rozepíše do storyboardu a posléze natočí. Ve videích hovoří zkušení piloti nebo odborníci v oblasti, které se video týká. V některých případech je třeba zapojit i figuranty, kteří potřebnou situaci zahrají.

"Ze začátku jsme museli s ÚCL společnou řeč při tvorbě videí chvíli hledat, ale nyní si myslím, že máme na obou stranách velmi blízké představy, jak kampaň směřovat a realizovat. My sami jsme se v rámci této spolupráce hodně naučili – zejména přesnosti v terminologii i stylu, jak instruktážní videa připravovat," hodnotí dosavadní průběh příprav jednotlivých dílů Jiří Pruša.

Piloti jsou o nových videích informováni vždy e-mailem, který je distribuován adresátům zavedeným v databázi ÚCL. Měli by jej tedy dostávat všichni piloti, kteří jsou držiteli oprávnění vydaných ÚCL. Informace o nových dílech kampaně přináší samozřejmě také Flying Revue na svém webu a facebooku.

Jiří Pruša
Jiří Pruša
Podle Pruši piloti reagují pozitivně. "Myslím, že velmi dobře je přijímána nová koncepce kampaně, která klade důraz na doporučení, jak létat správně, než na strašení, co se může stát, když správně nelétáme," vysvětluje. 

Instruktážní videa nebudou jediným způsobem, jak k pilotům pravidla bezpečného létání dopravit. Jeijch tvůrci v nich totiž používají ke znázornění a zdůraznění některých doporučení také piktogramy a ty se ukazují jako velmi účinný způsob, jak základní důležité prvky v přípravě i realizaci letu vypíchnout a lépe si je zapamatovat. Z toho důvodu se v podobě plakátů formátu A2 mohou dostat k pilotům nejblíž, jak to jde - přímo na letiště. "Rádi bychom plakáty dostali na všechna česká a případně i slovenská letiště. Když je piloti budou mít stále na očích, je větší šance, že si jednotlivá doporučení lépe a rychleji osvojí," říká Jiří Pruša.  

Bezpečnost létání mu leží na srdci. Rád by proto kromě plakátů s piktogramy pilotům nabídl i plakáty s dráhovými znaky nebo instruktážní videa k létání na vybraná zahraniční letiště a také pokračování v populárních kurzech VFR zahraničních letů pořádaných pro větší skupiny pilotů na jednotlivých letištích.

Plánuje rozšířit spolupráci také s ÚZPLN a Aeroklubem ČR, vydat příručku praktické anglické frazeologie, popularizovat letectví prostřednictvím videí z expedic - jak v TV, tak na spřízněných webech. 

Jan Dvořák

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

 

 

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > "Doletíš?!" > Emoce k parašutismu i létání patří. Jak s nimi naložit v krizové situaci?
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 29.03.1960 se stalo...
29.03.1960
První let sovětského dopravního stroje Tu-124.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »