Alpy 2015

19.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Den 1 dsc07113-26.jpg

Meteo informace a předpověď byla tento týden pro Alpy skvělá – 4 dny slunce… Začátek naší cesty v úterý dopoledne byl ale poznamenán problémem s baterkou, která nebyla schopná motor nahodit. Po několikátém netrpělivém krátkém nabíjení se nám stroj chvíli před polednem podařilo nahodit. V 11.44 jsme odstartovali směrem k obloze pokryté inverzní oblačností. Před Šumavou se začaly mraky trhat a tak jsme mohli prostoupat do 5500 stop, proletět kontrolní zónou letiště Linec a pokračovat směrem na Zell am See. To už byla obloha úplně modrá a Alpy před námi bílé. více

19.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 1 dsc06874-1.jpg

Fotky z prvniího dne ukazují Zell am See, Grossglockner a jeho okolí i sjezdovky kolem Kutzbuhlu a na přistání v Innsbrucku. více

19.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Den 2 dsc07894-hrad-31.jpg

Ráno jsme hned zkontrolovali teplotu – byla kolem nuly, což bylo příznivé. Viditelnost nebyla skvělá, ale šlo to. Horší bylo, že tak ve 200 metrech seděla hustá mraková přikrývka. Rozhodl jsem se, že se určitě za chvíli rozpustí a s tímto předpokladem jsme pracovali. Jindřicha, kterého pomalý Ninternet zdržoval, jsem popoháněl a netrpělivě vyháněl z hotelu na letiště, už jsem chtěl zkusit baterku a pokud možno vyletět… více

19.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 2 dsc07222-1.jpg

Fotky z cesty mezi Innsbruckem a Sionem - Brenner, Zugspitze, Bernské Alpy, Jungfrau, ledovec Aletsch a mnoho dalších. více

20.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Den 3 dsc08681-39.jpg

První ranní pohled směřoval samozřejmě na oblohu. Ta přinesla skvělou zprávu – žádné mraky, žádná mlha – jen modro. Rychle jsme dokončili odesílání fotek a vyrazili na letiště. Počasí bylo zajištěné, tak teď ještě nahodit motor. Letadlo bylo pokryté silnou vrstvou jinovatky, teplota kolem 3 stupňů pod nulou. Protočil jsem vrtuli několikrát rukou a se zatajeným dechem jsem to zkusil startérem. Dobrá zpráva byla, že baterka měla sílu s motorem točit. Ta špatná, že ani po třech pokusech motor nenahodil. Rozhodl jsem se dát tomu chvilku času a tak jsem šel Jindřichovi pomáhat s oškrabáváním jinovatky. Po deseti minutách jsem znovu párkrát ručně protočil vrtuli, zkusil startér a během dvou vteřin motor naskočil. Radost byla kompletní a my jsme po desáté hodině mohli vyletět. více

20.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 3 dsc07911-1.jpg

Fotky z obletu Bernských Alp i přeletu ze Sionu do Grenoblu a odsud do Aosty. Skvělé záběry Mont Blanc z francouzské strany. více

21.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Den 4 dsc08976-32.jpg

Meteo předpověď na sobotu je pro Alpy v pátek ráno špatná. To znamená, že bychom se v sobotu ráno nemuseli probojovat zpět do Příbrami a pokud ano, tak určitě ne v počasí, které by dovolilo fotit a filmovat. Okamžitě jsme tedy změnili plán, vynechali let nad Triglav ve Slovinsku i přistání v Klagenfurtu. Na páteční den tak zůstaly dva lety – z Aosty do Bolzana a z Bolzana do Příbrami. Cestou se ukázalo, že to bylo výborné rozhodnutí, protože bychom bývali už stejně asi více krásných pohledů neunesli. A dnes, v sobotu, na většině Alp silně prší… více

21.2.2015 Letadlem nad horskými středisky v Alpách: Fotogalerie, Den 4 dsc08739-1.jpg

Tady najdete fotky z letu kolem Mont Blanc, Matterhorn, Grand St Bernard, Bernina, Piz Palu, Bolzano, Dachstein i Grossglockner. více

8.1.2021 Letadlem nad horskými středisky v Alpách alpy_2015,_epizoda_4,_cz_2020_-_final.mp4_snapshot_02.43_[2021.01.06_17.44.50].jpg

V rámci oblíbeného pořadu Svět z nebe na Televizi Seznam jsme uvedli sérii videí z přeletu téměř celých Alp. Podívejte se s námi. více

Flying Revue > Expedice > Alpy 2015

Předplatné + Předplatné jako dárek:

1234

Aplikace VFR Comm.:

Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 19.03.1964 se stalo...
19.03.1964
Americká pilotka Geraldine Mock odstartovala ke svému sólo letu kolem zeměkoule, který také jako první žena úspěšně ukončila. Použila stroj Cessna 180 Skywagon.