Bristell Classic: Luxus v oblacích

22.10.2018

Bristell_Classic_915iS_1.Bristell_Classic_915iS_1.
Bristell_Classic_915iS_1.
Nový interiér letounu Bristell Classic.Nový interiér letounu Bristell Classic.
Nový interiér letounu Bristell Classic.
Nový interiér letounu Bristell Classic v detailu.Nový interiér letounu Bristell Classic v detailu.
Nový interiér letounu Bristell Classic v detailu.
Lakovací schéma pro Bristell Classic.Lakovací schéma pro Bristell Classic.
Lakovací schéma pro Bristell Classic.
BRM Aero, s.r.o., pohled do výroby.
BRM Aero, s.r.o., pohled do výroby.
Milan a Martin Bříštělovi.
Milan a Martin Bříštělovi.

Flying Revue 6/2018     Společnost BRM AERO s.r.o. je rodinná firma, která působí na trhu malých sportovních letadel od roku 2009. Jednoduchý, byť ambiciózní cíl, který si Milan Bříštěla a jeho syn Martin už tehdy stanovili, bylo vyvíjet a vyrábět nejlepší letadla ve své kategorii na světě. A tato vize pak provázela všechny jejich další kroky. 

Vývoj prvního typu Bristell Classic začal v roce 2009 v pronajatých prostorách se dvěma zaměstnanci. Po úspěšné certifikaci tohoto typu na jaře roku 2011 rozvinula firma spolupráci se sítí distributorů pro vybraná zahraniční teritoria a začala prodávat letoun s pevným podvozkem s výše uvedeným názvem Bristell Classic.

V dalších letech následovaly letouny se zatahovacím podvozkem Bristell RG a s ostruhovým kolem Bristell TDO. Narůstající produkce byla po pěti letech přesunuta do vlastních výrobních prostor v areálu letiště v Kunovicích. Výrobní kapacity pak byly během dalších dvou let více než ztrojnásobeny. V současné době zaměstnává BRM AERO více než 75 zaměstnanců a zhruba 90 % produkce vyváží do desítek zahraničních teritorií po celém světě.

BRM AERO zajišťuje vlastními silami celý výrobní proces celokovových dolnoplošníků, tedy výrobu obráběných i tvářených prvodílů, výrobu svařenců, skládání draků letadel, lakování, vystrojování avioniky, instalaci motorů, zálety letadel, dodávky hotových letadel zákazníkům, záruční i pozáruční servis a zásobování náhradními díly. Nedílnou součástí je také vývoj, stavba, testování prototypů, návrh a výroba přípravků potřebných pro výrobu a zkoušení.

Flying Revue 6/2018
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 10-16 ve Flying Revue č. 6/2018. Časopis vychází 25. října 2018.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Jak se stát členem Klubu Flying Revue?

Firma klade velký důraz na kontinuální vývoj a inovaci svých výrobků a rovněž na výběr nejlepších dostupných komponentů pro svá letadla. Mezi nejdůležitější patří motory, vrtule, bezpečnostní pásy, kola a brzdy, avionika a čalounické materiály. Příkladná je dlouhodobá spolupráce s výrobcem motorů Rotax při testování motoru Rotax 915 iS a sběru dat z provozu letadel Bristell vybavených motory Rotax 912 iS Sport, Rotax 912 ULS a Rotax 914 UL.

V loňském roce tak mohl tým BRM Aero jako jeden z prvních výrobců lehkých sportovních letadel zastavět motor Rotax 915 iS do jednoho ze svých předváděcích letadel a představit na výstavě Aero Friedrichshafen letoun nejen se zastavěným, ale také úspěšně zalétnutým motorem 915 iS. Sériová výroba letadel vybavených tímto motorem byla zahájena na jaře letošního roku a k dnešnímu dni bylo dodáno již pět letadel spokojeným zákazníkům. BRM Aero rovněž spolupracovalo s výrobcem vrtulí Hoffmann na vývoji nové hydraulicky stavitelné vrtule, vyvinuté právě pro motor Rotax 915 iS. 

Text: Radka Krůtová

Foto: archiv společnosti BRM Aero 

  Zoom gallery

Zoom gallery

  Zoom gallery

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2018 > Flying Revue 6/2018 > Bristell Classic: Luxus v oblacích
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »