Den 3

20.3.2015

Výhled počasí nevypadal ani včera večer ani dneska ráno pro Ankaru úplně optimálně. V Istanbulu ale slunce svítilo a tak jsem vše viděl optimisticky. Dojel jsem na letiště a překvapivě rychle jsem vše vybavil. Asi za 20 minut jsem už byl u letadla a měl i podaný letový plán do Ankary. Ještě jsem se snažil spravit napájení GPS lokalizátoru, který vysílá polohové zprávy pro pohyblivou mapu. Nepodařilo se mi to a tak jsem zapnul pro stejný účel satelitní telefon a vyrazil do Ankary.

Zoom gallery    Zoom gallery

Letěl jsem poměrně volně nad Istanbulem i Bosporem a vše zmapoval. Dispečeři mě jen drželi nízko a v bezpečné vzdálenosti od přiblížení na hlavní istanbulské letiště. To mi ale nijak nevadilo. Když jsem se párkrát otočil nad Bosporem a zaznamenal i Princovy ostrovy jižně od Istanbulu, vyrazil jsem do Ankary. Byl celkem silný protivítr, který se rozbíjel o stoupající vrchovinu, ale jinak bylo vše v pořádku. Po asi 200 km jsem začal stoupat, abych přeletěl hory vysoké kolem 2500 metrů a zároveň jsem ztratil radiové spojení s kýmkoliv – frekvence, kterou jsem dostal, mlčela a nikoho jiného jsem nemohl najít. Pak jsem nastoupal skoro do 3000 metrů a přesto jsem letěl těsně nad zasněženými vrcholky, které se nakonec začaly schovávat v mracích. Musel jsem stoupat dále. Nakonec se mi poštěstilo a začala se mnou mluvit dispečer z Ankary. To bylo výborné, protože počasí se postupně zhoršovalo a já jsem se dostával do blízkosti velmi frekventovaného velkého mezinárodního letiště Ankary.

Zoom gallery    Zoom gallery

S pomocí dispečera, který mě provedl těžkou oblačností a navedl na přistávací dráhu, jsem v Ankaře, která je zatím mým největším letištěm, přistál. Při přistání těžce pršelo a foukal vítr. Na zemi jsem pak už jen sledoval, jak se základna mraků rychle snižuje až nakonec nebylo vidět prakticky nikam nad nějakých 100 metrů. Rozhodl jsem se, že dále dneska už letět nemůžu a raději zůstanu v Ankaře. Štěstí na dnešek jsem si myslím už vyčerpal a tak je lepší to nepokoušet.

Ankara na mě moc malebně nepůsobí – spousta nehezkých budov, mnoho chaoticky běhajících lidí a do toho těžký déšť a vítr při teplotě kolem nuly. 

Na zítra je předpověď trochu lepší, tak to snad vydrží….

Loading...

Kavkaz

Loading...

Kavkaz

.

         Máme pro vás »

FR 1/2020: Už máte?



FR 1/2020: Videoupoutávka

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 19.02.1959 se stalo...
19.02.1959
Poslední let kanadského legendárního nadzvukového stroje Avro Canada CF-105 Arrow. Celý program byl téhož dne zrušen z rozhodnutí kanadské vlády.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345