Lubor Obendrauf

13.12.2016

Bývalý dopravní pilot a letecký publicista, autor mnoha článků z oblasti současnosti i dějin civilní letecké dopravy.

lo_concorde_2.jpg

Technické vzdělání získal ve Francii na univerzitě v Toulouse, obor Provoz a ekonomika letecké dopravy. S létáním začal v 15 letech v Československu ještě ve Svazarmu (první motorové sólo na Zlínu Z-142). Při studiích v Toulouse postupně získával další letecké kvalifikace až po ATPL licenci. Po „typovce“ začal létat u společnosti Air Inter jako First Officer na letounu Airbus A300B4-200.

Díky diplomové práci na téma „Provoz a ekonomika nadzvukové letecké dopravy“ se seznámil s bývalým šéfpilotem programu nadzvukového letounu Concorde panem André Turcatem a díky němu si mohl také tento legendární letoun vyzkoušet za letu.

Dodnes nalétal na 23 typech letounů přes 6 500 letových hodin. Ačkoliv dnes už jej létání neživí, rád létá s přáteli s jejich sportovními nebo obchodními letouny.

Dlouhodobě se věnuje několika projektům, jakými je např. „mapování“ činnosti našich krajanů působících v letectví před rokem 1989 v zahraničí a také historii leteckého oddělení firmy Baťa před rokem 1939. Své články publikuje v ČR i v zahraničí. 

Je obchodním ředitelem a spolumajitelem společnosti H2O s.r.o.

  

 

.

CIDNA 2019: 2. etapa


» 19. 9. LKKT-LFGC (první etapa zde)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 19.09.1921 se stalo...
19.09.1921
Kolumbijské aerolinky SCADTA zahájily provoz na první pravidelné lince v Jižní Americe. Plováky vybavené stroje létaly mezi městy Barranquilla and Girandot.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345