Provoz jednomotorových turbínových letounů v noci nebo za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů

22.6.2017

Pilatus PC-12. Pilatus PC-12.
Pilatus PC-12.
Piper M600Piper M600
Piper M600
Quest Aircraft KodiaqQuest Aircraft Kodiaq
Quest Aircraft Kodiaq
DAHER TBM 930DAHER TBM 930
DAHER TBM 930
Pilatus PC-12Pilatus PC-12
Pilatus PC-12
Cessna 206 Grand Caravan
Cessna 206 Grand Caravan
Pilatus PC-12
Pilatus PC-12
Pilatus PC-12
Pilatus PC-12

Pomalu, ale jistě se EASA (Evropská agentura pro bezpečnost v letectví), jakožto agentura Evropské unie, stává moderním a funkčním leteckým úřadem, který své funkce v oblasti regulace civilní letecké dopravy vykonává nejen s ohledem na zajištění bezpečnosti, ale také v duchu spojování Evropy. Nové nařízení komise EU z března letošního roku, kterým je umožněn provoz jednomotorových turbínových letounů v rámci obchodní letecké dopravy, je toho bezesporu důkazem. 

Flying Revue 4/2107 už za týden na stáncích!Zoom gallery
Flying Revue 4/2107 už za týden na stáncích!

Evropa s mnoha malými letišti, na nichž díky systému EGNOS přibývají možnosti přístrojových přiblížení, Schengenský prostor umožňující lety napříč Evropou i z těch nejzapadlejších koutů starého kontinentu, to vše potrhuje potřebu cenově přijatelného cestování. Chcete-li letět například z Žiliny do Straubingu, žádné linkové spojení nenaleznete. Díky novým možnostem si však můžete, řečeno zastaralou terminologií, objednat aerotaxi. Propojení evropského „venkova“ bude při použití moderního turbínového letadla reálné a bezpečné i při poměrně špatném počasí.  

Flying Revue 4/2017
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 26 až 30 ve Flying Revue č. 4/2017. Na stáncích časopis koupíte od 29. června 2017.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Členem Klubu se stává automaticky každý předplatitel, více zde.

Provozní nároky a omezení 

Určitá omezení bude mít jednomotorový obchodní provoz vždy, avšak pro cesty po Evropě by vzhledem k hustotě letišť nemusela být nijak podstatná. Tak například není-li možné použít letiště odletu z meteorologických, případně výkonnostních důvodů jako náhradní letiště při vzletu, musí být náhradní letiště vzdáleno méně než 30 minut letu. Pro srovnání, u letounů se dvěma motory je to 60 minut letu.

Při letu např. ze Žiliny letounem Pilatus PC 12 může být náhradním letištěm vzletu Ostrava či Kunovice. Podobnou či větší hustotu letišť lze v Evropě očekávat téměř kdekoliv. Jisté individuální pohledy pak umožňuje požadavek na přijatelnou úroveň konkrétní kombinace draku a motoru i přijatelnou spolehlivost turbínového motoru.

Asi nepřekvapí, že musí být přijaty zvláštní pokyny pro údržbu a postupy pro zajištění zamýšlené úrovně zachování letové způsobilosti a spolehlivosti letounu a jeho pohonného systému. Ani seznam minimálního vybavení (MEL) včetně případných provozních omezení není nic neznámého. Stanovení programu výcviku a přezkušování posádky je něco, co dobrý provozovatel již dávno provádí.

logo_fr_transp.jpg

titulka_fr_4_2017_web_-_kopie.jpg

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2017 > Flying Revue 4/2017 > Provoz jednomotorových turbínových letounů v noci nebo za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 29.03.1960 se stalo...
29.03.1960
První let sovětského dopravního stroje Tu-124.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »