Savage Shock Cub: Nic tě už nezastaví

24.6.2019

Shock Cub 1.Shock Cub 1.
Shock Cub 1.
Shock Cub 9Shock Cub 9
Shock Cub 9
Shock Cub 5 Hyper STOL - křídlo ukončené aerodynamickým plůtkem. Shock Cub 5 Hyper STOL - křídlo ukončené aerodynamickým plůtkem.
Shock Cub 5 Hyper STOL - křídlo ukončené aerodynamickým plůtkem.
Shock Cub 4 - plně vysunuté klapky. Shock Cub 4 - plně vysunuté klapky.
Shock Cub 4 - plně vysunuté klapky.
Shock Cub 3.Shock Cub 3.
Shock Cub 3.
Shock Cub 2.
Shock Cub 2.
Shock Cub 8.
Shock Cub 8.
Shock Cub 7.
Shock Cub 7.
Shock Cub 6
Shock Cub 6

Flying Revue 4/2019      Tedy zastavit by samozřejmě mohlo… Ale je skutečností, že výjimečné vlastnosti tohoto letadla, které ho v komunitě bush flyerů řadí do kategorie „Hyper STOL“, dovolí jeho pilotovi mnohé z toho, co jeho kolegům sedlajícím jiné stroje zůstane zapovězeno. A nemusí právě sedět jen v superrychlých kompozitových brusech. 

Někde na počátku příběhu letounu, který teď stojí přede mnou a čeká na svého majitele, byl první typ vyrobený českou společností Zlin Aviation, dnes známý pod jménem Savage Classic. A pokud bychom šli ještě dále do historie, najdeme na samém počátku ikonu všech aviatiků a generací bush flyerů, legendární a nesmrtelný Piper Cub. Geniální konstrukce původního J-3 dala v následujících desetiletích vzniknout mnoha letounům inspirovaným původním Cubem. Generace leteckých konstruktérů přidávaly nové myšlenky, inspirovaly se navzájem, využívaly to nejnovější, co bylo dostupné v leteckých technologiích, a vytvořily nové nástupce Cubu pro milovníky „slow and low“. 

Flying Revue 4/2019

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 10-16 ve Flying Revue č. 4/2019.

Časopis vychází 27. června 2019. Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu.
» (Jak se stát členem Klubu FR)

Shock Cub je jedním ze strojů, které patří v této speciální skupině letounů až na samotný vrchol. Když jsem ho poprvé viděl ve Friedrichshafenu na výstavě AERO v roce 2016, byl centrem pozornosti mnoha pilotů, včetně mne.

Na zmíněný vrchol dané kategorie ho řadí jeho výjimečné vlastnosti, o kterých vypráví nejen reklamní brožura výrobce, ale především jeho nadšení piloti, ať už sedlají Shocky v Evropě, ve Spojených státech a Kanadě (kde jej mimo jiné hledejte pod jménem Outback Shock, protože jméno Cub si zaregistrovala jedna z konkurenčních firem), v Austrálii či jinde.  

Jaký vlastně Shock Cub je? Začněme od toho, co ho pojí s jeho předchůdci. Je to jednomotorový hornoplošník s dvoumístnou kabinou, ve které sedí posádka v tandemovém uspořádání. Řízení je zdvojené a na palubce pochopitelně naleznete trochu více přístrojů a navíc ve zcela jiné podobě než u původních J-3. Ale jako správný „bush flyer“ budete koukat stejně hlavně ven, protože, a to je zase shoda s původním praotcem těchto letadel, Shock Cub vám nabídne úžasný výhled a pocit sounáležitosti s prostorem kolem vás.

Pokud byste však z jakéhokoliv důvodu potřebovali více informací, než jsou vám schopny poskytnout vaše smysly a ta část těla, na které se obvykle sedí, pak je díky pokročilé avionice na palubní desce určitě najdete. Ale nepřehánějte to. Tohle letadlo jste si kupovali z úplně jiného důvodu.

Text: Craig Lang

Foto: C. Lang, S. Hemrle, Savage.aero 

 logo_fr_transp.jpg

mol.jpg640_zahlavi_fcb_fr_4_2019-min.jpg

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2019 > Flying Revue 4/2019 > Savage Shock Cub: Nic tě už nezastaví
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 28.03.1920 se stalo...
28.03.1920
Letiště Croydon se stává hlavním londýnským letištěm a nahrazuje tak letiště Hounslow Heath Aerodrome.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »