8.8.2018
100 let - 100 letišť Etapa s pořadovým číslem 21 se ostatním etapám expedice 100 let - 100 letišť poněkud vymyká. Naším cílem totiž bylo jediné letiště - letiště Pardubice, již osmdesáté deváté v našem plánu přistání na stovce českých a slovenských letišť.
Název | Letiště Pardubice | Dráha | 09/27 (2500x75 m) | LIS | VFR manual | ||
ICAO | LKPD | Povrch | Beton | Skyvector | Žatec Airport | ||
Typ | Veřejné mezinárodní | Komunikace | Pardubice VĚŽ/TOWER 120,155 120,205, Pardubice APPROACH / RADAR 127,655 | Web | www.airport-pardubice.cz | ||
Poloha | Pardubický kraj, ČR | Webkamera | - |
Posádka ve složení Jiří Pruša a Jan Dvořák vyrazila na trasu 21. etapy tentokrát klasicky z letiště Dlouhá Lhota u Příbrami (LKPM). Počasí nám přálo, a tak jsme se mohli bez problémů vydat směr letiště Pardubice, kde nás před desátou hodinou očekávala ředitelka letiště Hana Šmejkalová a marketingový specialista Libor Kříž.
» Další etapy sledujte na webu expedice 100 let - 100 letišť.
Ačkoli jsme letěli přes oblast vojenského letiště Čáslav, nebyly zde vyhlášeny žádné omezené prostory, a tak jsme mohli zažádat o průlet TMA Čáslav a povolení dostali. Překvapení nás čekalo o několik minut později, když jsme žádali o povolení přistát na pardubickém letišti. Sympatický, leč jednoznačný ženský hlas nám oznámil, že nemáme podaný letový plán, a tedy přistát nemůžeme. A protože pokus o podání letového plánu po rádiu byl neúspěšný, museli jsme přistát jinde a odtud plán podat. "Podejte plán z letiště Chrudim, to máte nejblíž," znělo závěrečné doporučení. "Trochu se stydím, že jsem si neuvědomil, že do Pardubic plán musím podat," prohodil poté Jirka sebekriticky do interkomu, ale to už jsme šli na finále v Chrudimi (LKCR), abychom vše rychle napravili.
Expedice 100 let - 100, letiště Pardubice, etapa 21, přistání a vzlet.
Po přistání jsme odsud ve spolupráci s briefingem ŘLP po telefonu podali letový plán a po chvíli se mohli vydat opět směr Pardubice. Díky tomu se nám podařilo uskutečnit nejkratší let celé expedice - z Chrudimi do Pardubic to bylo dvě minuty letu. Tentokrát bylo vše v pořádku, a tak jsme zakrátko mohli přistát na 2500 m dlouhé dráze 27. Auto Follow me nás dovedlo až na stojánku před zbrusu novým terminálem, kde nás vzdor zdržení způsobenému mezipřistáním v Chrudimi uvítala osobně paní ředitelka Šmejkalová s kolegou Liborem Křížem.
Dostalo se nám následně velmi milého přijetí v privátním salónku terminálu Jana Kašpara. Po kávě se stylovým pardubickým perníkem jako zákuskem jsme mohli předat naše obvyklé dárky - pamětní listy Flying Revue a Čs. svazu letců, samolepky s letištním značením, časopisy Flying Revue a náš nejnovější počin, kalendář leteckých fotografií Báječný svět létání 2019. Při skoro hodinu trvajícím rozhovoru jsme pak zjistili, že v něm chceme v nejbližších týdnech oboustranně pokračovat, protože jsme objevili řadu možností pro spolupráci.
Následně nás paní ředitelka provedla po moderním, teprve před několika měsíci zprovozněném terminálu a seznámila nás s dalšími plány rozvoje pardubického letiště. A na závěr nám věnovala obří perníkovou chaloupku vyrobenou právě z pardubického perníku. Naštěstí se nám do Dynamiku vešla, takže jsme se mohli do redakce vrátit s touhle milou pozorností.
Etapu jsme tentokrát nezakončili v Příbrami, nýbrž v Letňanech (LKLT), kde byl Dynamic druhý den jedním z letounů na statických ukázkách oblíbeného Dne Letiště Letňany. Až na drobné zpestření v podobě nepodaného letového plánu to byl úspěšný a příjemný let a vůbec celý den.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »