24.9.2018
Letecká doprava Let s kufrem nebo bez? Palubní občerstvení v ceně ano nebo ne? Jinak řečeno, co všechno vám dopravce za deklarovanou cenu letenky vlastně nabízí? Agentura Student Agency jako první v Česku přichází s nabídkou balíčků fare families, které vám orientaci při nákupu letenky usnadní.
„Před pár dny jsme spustili nový pilotní projekt. Zákazník při výběru letenky uvidí různé tarify vedle sebe, za které může na daném letu cestovat, i to, jaké výhody obsahují. Například jestli si může vybrat místo v letadle, jestli dostane občerstvení či zda má v ceně odbavené zavazadlo, a sám si jednoduše vybere, jaké služby chce v rámci ceny letenky dostat,“ vysvětluje Věra Janičinová, obchodní ředitelka letenek od Student Agency, která zákazníkům nabízí možnost výběru z fare families jako jedna z prvních IATA agentur na světě.
Fare families začaly zavádět tradiční letecké společnosti po celém světě v posledních letech jako součást jejich konkurenčního boje s low-cost aerolinkami. Zatímco dříve bylo samozřejmostí, že v ceně letenky jsou zahrnuty i náklady na odbavené zavazadlo, obzvláště u dálkových linek, od letošního jara někteří dopravci zavedli tarif bez zavazadla i na dálkové lety například do Ameriky a pro cestující teď může být složitější se bez asistence prodejce v cenách zorientovat.
Co všechno cena letenky zahrnuje, pozná zákazník nyní sám díky nákupu pomocí fare families balíčků. "Nejvíce cestujících řeší právě zavazadla. V případě, že přeprava odbaveného zavazadla není v základní ceně letenky, musí cestující doplácet poměrně velký doplatek. Proto je výhodnější koupit si rovnou letenku za cenu, ve které je již zavazadlo zahrnuto,“ vysvětluje Janičinová. Podobný online způsob rezervování v České republice dosud nevyužívá žádná jiná cestovní agentura.
Nově tak klienti na portálu letenkovém portálu Student Agency nebo Letenky.cz kromě porovnání jednotlivých dopravců mohou srovnávat i nabídku konkrétní aerolinky. „Zatím spouštíme tuto možnost pilotně u několika aerolinek, například u Lufhansy, Swissu či Brussels Airlines a pracujeme na jejím rozšíření na většinu dopravců, kteří takzvané fare families nabízí. Celkově jde o téměř 300 světových dopravců," dodává Janičinová. Po technické stránce jde podle ní o náročný projekt, který v současnosti vylaďují. "Chceme, aby postupně prezentoval data všech aerolinek a zákazník měl na našich stránkách co největší přehled. Jsme hrdí na to, že se nám podařilo jej zprovoznit jako prvním nejen v České republice. Rozšíření o další dopravce představíme zároveň v novém designu průchodu rezervace.“
Firemní klientela sesterské společnosti Orbix při výběru letenky uvidí, jestli lze u dostupných tarifů na konkrétním letu měnit termín cesty, a další výhody flexibilnějších cenových úrovní. Vyhledávač Student Agency zákazníkům umožní například vybrat si předem jídlo z palubního menu a podobně.
Hlavním strategickým partnerem skupiny Student Agency je globální rezervační systém Galileo společnosti Travelport, který sdružuje data leteckých dopravců a distribuuje je akreditovaným IATA agentům a cestovním kancelářím. „Jsme velmi potěšeni tím, že Student Agency implementovala naši merchandising technologii. Jejich předběžné výsledky potvrzují, že je to pro ně revoluční krok. Umožňuje jim nabízet široký výběr relevantního obsahu cestujícím a výrazně posiluje jejich pozici na online trhu,“ komentuje Jiří Kožíšek, Sales and Account Manager Travelport Czech Republic.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »