Finnair

Region:
Evropa
Aliance:
Oneworld
Působnost v ČR/SR:
Ano
Počty letadel:
do 100
Počty cestujících (roč.):
do 10 milionů
Rok vzniku:
1923
Počet letadel:
48
Počet cestujících:
6 790 148
Osobokilometry (mil.):
23 022

 finnair-logos.png

   Tabulky                                                                                           Další informace

 


Základní charakteristiky:

Domovský region Převažující obchodní model Globální aliance
AmerikaRegionální síťovýNení v alianci
Evropa Kontinentální síťovýStar Alliance
AfrikaGlobální síťový Oneworld
Blízký a Střední východNízkonákladový (low cost)SkyTeam
Dálný východ, Austrálie/PacifikCharterový dopravceJiná
Základní údaje:
Oficiální název, státní příslušnost:Finnair Oyj, Finsko
Rok vzniku:1923
IATA a ICAO kód dopravce:AY FIN
Volací značka (Callsign):Finnair
Webová stránka:http://www.finnair.com
Hlavní huby (u nízkonákladových báze):Helsinki
Provoz do České nebo Slovenské republiky:Ano, Praha
Základní přepravní statistiky v kalendářním roce 2013 (zdroj: IATA WATS 2014):
Počet komerčních letů: 50 590
Počet přepravených cestujících: 6 790 148
Přepravené tuny zboží a pošty:(tuny)102 401
Přepravené osobokilometry:(mil.oskm)23 022
Převedené tunokilometry:(mil.tkm)2 746
Letadlový park (zdroj: server Airfleets.net, 10.4.2016)
Celkový počet letadel: 48  
Airbus A31910 
Airbus A32010 
Airbus A32111 
Airbus A330-3008 
Airbus A340-3005 
Airbus A350-9004První provozovatel typu

 


Další informace:

Finnair patří k pětici nejstarších dosud existujících leteckých dopravců světa. Až do konce 60. let minulého století provozoval pouze vnitrostátní lety ve Finsku a linky do evropských zemí, především nejbližších sousedů Finska. Do mezikontinentální dopravy vstoupil až v roce 1969 linkou Helsinky - New York, provozovanou letouny Douglas DC-8. Úspěch této linky umožnil již v roce 1975 pořídit velkokapacitní stroje McDonnell Douglas DC-10, s nimiž hned v následující dekádě zahájil Finnair expanzi do Asie, na níž je jeho strategie založena víceméně do dneška.

a350-900_finnair_dec2014.jpg

V roce 1983 byl Finnair prvním dopravcem, který díky geografické poloze své báze v Helsinkách dokázal spojit Evropu bez mezipřistání s Japonskem (tehdy za cenu obletu území Sovětského svazu až přes severní pól a Beringovu úžinu, i tak však šlo o významné zkrácení oproti tehdejším letům s mezipřistáním v Moskvě nebo diokonce Anchorage na Aljašce), v roce 1988 zase díky lince Helsinky - Peking jako první spojil nonstop Evropu s Čínou. Dnes létá Finnair do 6 bodů v Číně, 4 v Japonsku, 9 v dalších asijských zemích a udržuje si i přímé spojení s Kanadou a USA. Navzdory omezenému potenciálu trhu do/z malého, byť ekonomicky poměrně silného Finska, dokáže tuto rozsáhlou síť dálkových linek naplnit díky fungujícímu napojení na evropskou síť, z níž část pro Finnair provozně zajišťuje společnost FlyBe. Je členem aliance Oneworld.

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

Název:
Region:
Aliance:
Obchodní model:
Působnost v ČR/SR:
Počty letadel:
Počty cestujících (roč.):
 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


FireGold:

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 02.05.1952 se stalo...
02.05.1952
Společnost BOAC zavedla na svou linku spojující Londýn s Johannesburgem (JAR) proudový dopravní letoun de Havilland DH.108 Comet. Tato linka se tak stala prvním pravidelným leteckým spojem provozovaným proudovým dopravním letadlem.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »