Letečtí cestující jsou stále náročnější. Dopravci jim musí šít nabídku na míru

22.12.2016

Služby na palubě. Ilustrační foto KeystoneSlužby na palubě. Ilustrační foto Keystone
Služby na palubě. Ilustrační foto Keystone

Úspěšné letecké společnosti si své klienty hýčkají. A pokud chtějí být úspěšné i nadále, musí nabídnout produkt či službu, kterou si jejich zejména stálí či loajální zákazníci přejí a očekávají ji. 

Vánoce se kvapem blíží a to je čas, kdy hodně lidi přemýšlí, jestli svým blízkým "nezabalit" pod stromeček letenku do vysněné destinace. Pokud se jim od dopravců dostane zajímavá nabídka, velmi pravděpodobně ji využijí a letenku sobě nebo svým blízkým koupí, a to dost možná právě od toho "svého" dopravce.

Cena, letový řád a komfort, ale také další faktory

Jaké jsou tedy hlavní faktory, které ovlivňují loajalitu cestujících?

Míra komfortu na palubě letadel může přispět k rozhodování, se kterou společností příště poletíme. Na obrázku první třída na palubě A 380 společnosti Emirates na lince Dubai - Praha. Ilustrační foto: Jan Dvořák, Flying Revue Zoom gallery
Míra komfortu na palubě letadel může přispět k rozhodování, se kterou společností příště poletíme. Na obrázku první třída na palubě A 380 společnosti Emirates na lince Dubai - Praha. Ilustrační foto: Jan Dvořák, Flying Revue

Podle Globálního průzkumu cestujících, který provedla IATA v letošním roce (2016), jsou pro volbu cestujících klíčové tyto tři faktory:

  1. cena letenky (37%)
  2. letový řád (17%)
  3. komfort na palubě (16%)

Průzkum samozřejmě ukázal, že důvody, proč být jako cestující loajální k jednomu konkrétnímu dopravci, se různí napříč regiony a jsou rozdílné i u jednotlivých segmentů: co je důležité pro obchodního cestujícího, nemusí motivovat ke koupi cestujícího, který letí na dovolenou, a jiné tužby může mít zase tzv. cestující VFR "visit friends and relatives" alias "navštiv přátele a rodinu".

Je tedy zřejmé, že v době, kdy zákazníci požadují produkty ušité skoro na míru, budou letecké společnosti nuceny aplikovat řadu různých obchodních strategií a modelů a nabízet celou škálu produktů, které splňují nároky jejich klientů.

Protože ten "správný" obchodní či marketingový model a produkt je ten, který je nejvhodnejší pro daný trh a přináší největší užitek cílovému zákazníku, vstupují do hry složité matematické modely, analýzy dat ze sociálních sítí i tzv. "velkých dat". Ty pak mají pomoci odpovědět na otázku, zda rozhodnutí koupit si letenku či zůstat členem věrnostního programu nezáleží jen na ceně, ale třeba i na tom, zda letecká společnost létá na čas (13%), má usměvavý a profesionální personál (6%), vytvořila si dobrý mediální obraz či nabízí alespoň 300 filmů v HD kvalitě.

Přijemné nakupování a šťastné a veselé Vánoce přeje z Ženevy Roman Orlík.

Roman Orlík, IATA, Ženeva.

orlik_roman_good_2.jpg

logo_fr_transp.jpg

 

 

 

 

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Letečtí cestující jsou stále náročnější. Dopravci jim musí šít nabídku na míru
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

 

MS Zbraslavice 2017

Do startu zbývá:
 

 

Novinka: Trička pro piloty

Speciál pro piloty:

Flying Revue č. 3/2017:

Edice Flying Revue:  

..
12345

Aviatická pouť 2017:

Inzerce: 

..
12345
Reklama

Kalendárium:

Dne 25.04.1955 se stalo...
25.04.1955
První vzlet prototypu málo známého švýcarského nadzvukového letounu FFA P-16 společnosti Flug- und Fahrzeugwerke AG.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Práce v letectví:

Předplatné:

..
1234

Přednášky, kurzy FR:

Knihy:

..
1234

Partneři:

..
12345