Ostrovy Severního moře

Cesta nad ostrovy Severního moře byla naprosto překvapující - krása a množství zajímavých ostrovů zcela předčily moje očekávání. Isles of Scilly, Orknejské, Shetlandské a Faerské ostrovy i celé Skotsko a ostrovy v kanálu La Manche naprosto překonávají očekávání, které by člověk od těchto chladných částí Evropy měl. Tato etapa expedice Evropské ostrovy z nebe byla pro mě asi největším překvapením.5.jpg

2.9.2014 Den 11: Fotogalerie 01.jpg

Jedenáctý den byl v této etapě poslední - ráno jsem vyletěl z Esbjergu a před Fríské ostrovy a souostroví Helgoland jsem pak pokračoval směrem na jih podél řeky Labe. Asi v půl druhé jsem pak přistál v Příbrami. více

2.9.2014 Den 10: Fotogalerie 01.jpg

Desátý den jsem věnoval letu nad Bergenem a přeletu nad nedaleké ledovce a fjordy. Byl to úžasně krásný, slunečný den. Doletěl jsem do Skienu a odtud jsem pak pokračoval do dánského Esbjergu. více

2.9.2014 Den 9: Fotogalerie 01.jpg

Devátý den jsem začal nezapomenutelným obletem Faerských ostrovů. Ten trval asi hodinu a půl. Pak jsem natankoval a vyrazil na druhý kritický let této cesty a to do norského Bergenu. Vše proběhlo dobře, počasí se cestou postupně vylepšovalo a tak jsem na večer mohl přistát na sluncem prozářeném bergenském letišti. více

2.9.2014 Den 8: Fotogalerie 01.jpg

Na osmý den jsem měl nachystaný jeden ze dvou kritických letů celé výpravy - na 3 hodiny vzdálené Faerské  ostrovy. Venkovní kamery jsem nenasazoval, protože většina cesty byla nad mořem. Udělal jsem tedy jen pár fotek, které můžete vidět zde. více

2.9.2014 Den 7: Fotogalerie 01.jpg

Sedmý den jsem si nechal na okružní cestu nad Shetlandské ostrovy a zpět na Orkneje. Jak Orkneje, tak Shetlandy mi učarovaly - na těchto fotkách uvidíte proč. více

2.9.2014 Den 6: Fotogalerie 01.jpg

Šestý den jsem vyrazil z Glenforsy a přes Fort William a Lochneské jezero jsem pokračoval až na Orknejské ostrovy, kde jsem přistál na překrásném malém soukromém letišti na ostrově Lamb Holm. Asi za hodinu jsem vyrazil na orkužní cestu kolem Orknejí, při které jsem vyfotil a nafilmoval i legendární zátoku Scapa Flow. více

2.9.2014 Den 5: Fotogalerie 1.jpg

Pátý den jsem strávil nad Vnějšími Hebridami a vyzkoušel přistání na jediném oficiálním plážovém letišti na světě. Pak jsem se přes ostrov Skye, městečko Plockton, dvě palírny whisky a romantický hrad Eilean Donan Castle vrátil zpět do Glenforsy. více

2.9.2014 Den 4: Fotogalerie 01.jpg

Čtvrtý den jsem letěl z ostrůvků Scilly kolem severního pobřeží Cornwallu, Bristolský záliv s ostrovem Lundi až do Swansea. Tady jsem se naobědval a pokračoval další asi tři hodiny přes Isle of Man směrem na sever až na maličké letiště Glenforsa ve Skotsku. více

2.9.2014 Den 3: Fotogalerie 01.jpg

Jersey bylo tak zajímavé, že jsem se odtamtud dostal až v poledne. Musel jsem na mezinárodní letiště v Exeteru a odsud jsem pak pokračoval na ostrůvk Scilly na západním cípu Británie. více

2.9.2014 Den 2: Fotogalerie 02.jpg

Druhý den jsem vyletěl do krásného počasí směrem na letiště Dinard, kde jsem chtěl dotankovat. Krásné počasí se postupně zhoršovalo až se před Dinardem dostalo na minima. Stihl jsem ještě přistát a pak jsem tam asi 2 hodiny čekal. Po té jsem odletěl směrem na britský ostrov Jersey a cestou jsem fotil ještě krásné malé ostrůvky nedaleko francouzského pobřeží. více

2.9.2014 Start: Fotogalerie start_003.jpg

Na druhou oficiální část expedice "Evropské ostrovy z nebe", tentokrát nad ostrovy Severního moře, jsem odstartoval 16. června v 10.30 ráno. Zde je pár fotek ze startu z příbramského letiště. více

2.9.2014 Den 1: Fotogalerie 1.jpg

Odstartoval jsem asi v půl jedenácté a letěl nejdříve k Orleansu, kde jsem natankoval a nasadil kamery a pak jsem pokračoval přes několik zámků na Loiře směrm do St Nazaire. více

16.6.2014 Drsné Severní moře on-line z nebe. Pilot místy poletí radši v neoprénu start_008.jpg

Tato část světa zůstává pro většinu cestovatelů pouhým snem. více

Itinerář cesty fotogalerie_letecká_přehlídka_v_portu_pro_nadšence_-_2014-05-05_09.03.43.png

Flying Revue > Expedice > Ostrovy Severního moře

Předplatné + Předplatné jako dárek:

1234

Aplikace VFR Comm.:

Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 19.03.1964 se stalo...
19.03.1964
Americká pilotka Geraldine Mock odstartovala ke svému sólo letu kolem zeměkoule, který také jako první žena úspěšně ukončila. Použila stroj Cessna 180 Skywagon.