"Naganské" Tu-154 je šťastně v Kunovicích. Mosty i kruhové objezdy konvoj zvládl bezvadně

26.9.2016

Velký přelet, čili přesun „naganského“ Tu-154M z pražského kbelského letiště do Kunovic, je za námi. Trup slavného tučka je po víkendovém přejezdu složen z návěsu v Leteckém muzeu Kunovice a čeká ho opětovná montáž do původní podoby. Pak bude sloužit návštěvníkům muzea.


Podívejte se, jak se padesát metrů dlouhá souprava vypořádala s kruhovým objezdem. Další videa na SlowTv iDNES.cz. 

Největší pozemní letecký náklad v české historii vyjel v pátek přesně v devět hodin z areálu vojenského letiště Kbely, kde ho skupinka nadšenců z Leteckého muzea Kunovice připravovala k přejezdu.

Transport cestou nadšeně zdravily stovky příznivců, ostatně mohli jste je vidět na záběrech kamery při on-line přenosu transportu, který jsme vysílali díky serveru Technet.cz (www.technet.idnes.cz). Přenos běžel na videoportále iDNES.cz SlowTv.

Tu-154M OK-BYZ při pozemním transportu z Kbel do Kunovic. Foto: Tereza Šírová pro Technet.czZoom gallery
Tu-154M OK-BYZ při pozemním transportu z Kbel do Kunovic. Foto: Tereza Šírová pro Technet.cz

Do cesty se nepostavila žádná nepřekonatelná překážka, vše bylo dokonale připraveno, spočítáno. Mosty i kruhové objezdy souprava až na drobné výjimky zvládla bez větších obtíží.

Páteční etapa proběhla ve dne, další dvě se pak odehrály v noci. Sobotu souprava strávila na odpočívadle u Břuchotína, následně přes Olomouc dorazila do Kunovic. Tady letadlo vítaly stovky nadšených příznivců, příjezd k muzeu pak završila slavnostní vodní slavobrána.

"Celý přelet proběhl hladce, a to i včetně obtížnějších míst jako jsou kruhové křižovatky, mosty, zúžení v místě prací na silnici, velká města s trolejemi a elektrické vedení nad silnicí. Přepravní firma Universal Transport měla vše perfektně připraveno a jeho řidiči i další zaměstnanci odvedli skvělou práci," pochvaluje si mluvčí Velkého přeletu Tereza Šírová. Letadlo se během transportu chovalo velmi klidně. "Dokonce tak, že i drobnosti, které zůstaly v interiéru, byly po vyložení letadla v Kunovicích přesně na svém místě - tam, kde jsme je nechali před nakládkou," dodává Šírová.  

Kromě trupu, což je nevětší a tedy i pro přesun nejproblematičtější část letadla, bylo třeba do Kunovic dopravit i o statní části letounu. "Centroplány, jedno křídlo a motorové gondoly vyjely v sobotu v noci a přejely z Prahy do Kunovic na jeden zátah," vysvětluje Teraza Šírová. Na hlavní kolonu tedy čekaly na kunovickém letišti s menším předstihem. Ve Kbelích zatím zůstalo ještě jedno křídlo, součásti středního sání a obě ocasní plochy. "Ty odvezeme později," zakončuje mluvčí. 

Trup Tupolevu po příjezdu do areálu muzea pracovníci transportní firmy Universal Transport pomocí jeřábů sňali z návěsu a umístili do jeho nové domoviny. Zde kunovičtí k trupu opět připojí centroplán, křídla, ocasní plochy, motorové gondoly atd. a celý letoun zrenovují. Pak bude přístupný veřejnosti. 

O dalším vývoji vás budeme informovat. 

-fr-

Poděkování: Děkujeme kolegům z Technet.cz za umožnění sledování přímého přenosu z přesunu. 

Flying Revue > Aktuality > Historie & Letecké dny > "Naganské" Tu-154 je šťastně v Kunovicích. Mosty i kruhové objezdy konvoj zvládl bezvadně
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >
 
 
.

FR 4/2017 již na stáncích! 

Novinka: Kalendáře 2018

Novinka: Palubní desky

Klíčenky pro piloty

Trička pro piloty

Speciál pro piloty:

Edice Flying Revue:  

..
12345

Inzerce: 

..
12345
Reklama

Kalendárium:

Dne 20.07.1925 se stalo...
20.07.1925
První vzlet Boeingu Model 40, prvního letadla vyrobeného společností Boeing, které sloužilo k dopravě pasažérů.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Práce v letectví:

Předplatné:

..
1234

Přednášky, kurzy FR:

Knihy:

..
12

Partneři:

..
12345