Březen – duben 2013

Březen – duben 2013

Většině z nás se při vyslovení jména Zeppelin pravděpodobně vybaví doba dávno minulá, doba obrovských, a přitom tak elegantních a majestátních vzdušných kolosů. Možná cítíte při pohledu na staré fotografi e doutníkových vzducholodí nad krajinou něco podobného jako já, takový těžko defi novatelný pocit obdivu a lehkého mrazení v zádech. Připomínají mi krásný, dávno vyhynulý živočišný druh, který už nikdy na obloze nespatříme. Naštěstí to není tak docela pravda. V rodišti vzducholodí, v německém Friedrichshafenu na březích Bodamského jezera, se již řadu let pracuje na návratu vzducholodí se jménem Zeppelin na oblohu. Zeppeliny NT využívají moderních technologií, jsou mnohem menší, ale když se jejich doutníková těla vyhoupnou na obzor, pocity vyvolávají velmi obdobné těm, které cítím při pohledu třeba na majestátní Graf Zeppelin nad New Yorkem. Jen málokdo by nezatoužil se ve vzducholodi svézt, a což teprve ji řídit. Vyvolených je však velmi málo, ale šance tu jsou. Jedné z nich využil i náš zahraniční spolupracovník a s jeho dojmy z letu s Zeppelinem se v tomto čísle seznámíme.

A co nás čeká dále? Pavel Valenta ochutnal, jak létá nově certifi kovaná evropská čtyřsedadlovka od Tecnamu, seznámíme se s Eurocopterem EC-175, čeká nás návštěva u společnosti Eirtech Aviation. Hodně prostoru jsme věnovali ohlédnutí za vrtulníky Mi-2 a jejich úloze při vzniku a v první etapě letecké záchranné služby. Čeká nás rozhovor s nestorem českých zkušebních pilotů, Ing. Miroslavem Schütznerem, přeletíme Atlantik bez pomoci autopilota a navštívíme Pterodactyl Flight, abychom se podívali, jak vznikala jejich úžasná replika Spitfi ru Mk.IX, hold československým pilotům, kteří tyto stroje sedlali za druhé světové války.

podpis.jpg

21.12.2014 TECNAM P2010 1419-800.jpg

Když jsem v březnu roku 2002 ve Wiener Neustadtu testoval pro L+K tehdejší novinku na evropském nebi, letoun DA 40 s dieselovým motorem TAE 125, netušil jsem ani v nejmenším, že to bude trvat dlouhých jedenáct let, než se v Evropě objeví nová jednomotorová čtyřsedadlovka. více

21.12.2014 V kokpitu Zeppelin NT 1421-800.jpg

Jméno Zeppelin je ještě dnes synonymem pro vzducholoď, létající dopravní prostředek spojený s dobou dávno minulou, dobou, kdy se nikam nespěchalo. Kdo by nechtěl stát se alespoň na krátkou dobu jeho pilotem? více

21.12.2014 Profil EC-175 1418-800.jpg

Společnost Eurocopter je jedním z největších a nejúspěšnějších světových výrobců vrtulníků. A i když každoročně oznamuje další a další prodejní rekordy, myslí hlavně na budoucnost. Do konce desetiletí chce úplně obměnit všechny své modelové řady. více

21.12.2014 Retro Mi-2 1417-800.jpg

Jsou vrtulníky, které už jen svou statickou přítomností patří mezi ozdoby každé letecké show. Ale jsou i takové, které téměř každý na stojánce přejde, či jako by ve vzduchu ani nebyly. Do druhé skupiny patří i lehký dvoumotorový typ Mi-2, který je velmi často, a nutno říci neprávem, opomíjen. více

21.12.2014 Maketa Spitfire 1420-800.jpg

Stíhací letoun Supermarine Spitfi re je stejně tak symbolem aktivního odporu našich letců v zahraničí za druhé světové války, jako snem mnoha malých (a i těch trochu odrostlejších) klu­ků. více

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2013 > Březen – duben 2013
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.04.1924 se stalo...
26.04.1924
Společnost Imperial Airways provedla svůj první let na pravidelné lince. Na linku Croydonu do Paříže nasadila dopravní de Havilland DH. 34.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »