34 Vývrtky a ULL – tabu, o kterém se nemluví?

28.3.2015

34 Vývrtky a ULL – tabu, o kterém se nemluví?

Když se u nás před dvaceti lety začala v praxi uplatňovat nová pravidla a předpisy pro provoz a stavbu aerodynamicky řízených ultralehkých letadel, bylo to po čtyřiceti letech tuhého státního a svazarmovského řízení sportovního či rekreačního létání něco zcela nového. A to včetně pravidel pro výcvik nových pilotních žáků a výcvikových osnov.

To vše od té doby samozřejmě prošlo dalším vývojem včetně několika změn Zákona o civilním letectví a související vyhlášky. Základní schéma, ve kterém jsou z hlediska státního dozoru SLZ organizačně oddělena i od sportovních letadel kategorie G.A. (General Aviation, neboli všeobecného letectví, pozn. red.), kterou dozoruje stát přímo, platí dodnes. Přineslo to, mimo jiné, obrovský rozvoj kategorie ULL v ČR v množství a kvalitě, představující naši zemi jako světovou velmoc. Jednoduše tuto činnost naši, a posléze evropští úředníci ve své „moudrosti“ neměli možnost regulací podstatně podusit, i když se o to snažili, a v poslední době jejich tlak opět narůstá. Bohužel, všechna tato pozitiva jsou provázena jednou „porodní deformací“, o které se i z výše uvedených politických důvodů taktně moc nemluví.

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2015 > Březen - duben 2015 > 34 Vývrtky a ULL – tabu, o kterém se nemluví?
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345