Osobnosti

Osobnosti

V rubrice Legendy československého letectví vám představujeme legendární piloty, ale i méně známé osobnosti, bez nichž by se piloti při svém létání neobešli. 

10.3.2020 Vlastimil Bažant: To, co jsem nahoře prožil, mi nikdo nemůže vzít Plk. v.v. Vlastimil Bažant před tzv. spárkou Il-28, neboli letounem s dvojím řízením pro výcvik pilotů

Osobnosti    Plukovníka Vlastimila Bažanta jsme v první díle povídání o jeho leteckém životě opustili ve chvíli, kdy se chýlilo k závěru jeho pětileté létání s jeho oblíbenou "cé-trojkou" (cvičný letoun Siebel Si 204). Dnes se s ním vypravíme za řízení bombardéru Il-28 a dalšími pilotními zážitky.  více

3.3.2020 Létání, to je především nádherný pocit svobody, vzpomíná na své roky vojenského pilota Vlastimil Bažant Plk. v.v. Vlastimil Bažant ve dveřích letounu Siebel Si 204 neboli Aero C-3. Foto: J. Říha

Osobnosti        Mluvit s letci, kteří mají něco za sebou, je vždycky velká radost. Tentokrát jsme si povídali s plukovníkem Vlastimilem Bažantem v.v., pilotem bombardéru Il-28. Ačkoli prosovětský režim mu nakonec létání znemožnil, vzpomíná na něj s láskou, ačkoli za berany či kniplem neseděl už téměř padesát let.   více

25.2.2020 Václav Vašek: MiG-29 snesl srovnání se západními letadly. Měli tam z nás stejný strach jako my z nich Letka MiGů-29 ve službách naší armády. Zdroj: forum.valka.cz

Z archivu: Letecké osobnosti - Václav Vašek II.    Jaký vlastně byl MiG-29? Snesl srovnání s letadly tehdejšího "nepřítele"? A proč jsou drony nebezpečné pro lidstvo? V kokpitu "svého" MiGu-29 nám o tom všem a mnohém dalším vyprávěl pilot Václav Vašek.  více

11.2.2020 Kéž by měl den 66 hodin, abych si mohla zalétat do sytosti Hlavou dolů v Extře.

Osobnosti Flying Revue - Rosina Kašičková II.     Rosina Kašičková je pilotkou B737, její životní vášní je ale sportovní létání a hlavně freestyle skydiving a létání na vysokorychlostních padácích. Too much flying is not enough - Létání není nikdy dost, je její životní motto. Přečtěte si druhou část povídání s ojedinělou osobností českého leteckého světa. více

4.2.2020 Vášeň pro létání musí být stoprocentní. Cokoli méně je málo, říká česká pilotka a parašutistka Rosina Kašičková Rosina Kašičková v B737 NG - selfie.

Osobnosti Flying Revue - Rosina Kašičková I.              Po matce Bulharka, po otci Češka, ve vzduchu je víc než doma. Žije na Tenerife, ale pokud se na ni dovoláte, dost možná bude zrovna v Singapuru, Los Angeles nebo kdekoli jinde na světě, kam ji zrovna zavála její vášeň pro létání na padáku. Když zrovna neskáče, sedí za řízením Boeingu 737 nebo sportovního letadla. Je také českou průkopnicí freestyle skydivingu, tedy něčeho, čemu bychom mohli říkat vzdušný balet. O tom všem jsme si s Rosinou Kašičkovou povídali, když se na skok zastavila v Praze. více

25.12.2018 Vycvičili mě k ničení, a nakonec jsem zachraňoval lidi Jiří Macura v kabině Mi-24. Foto: Archiv J. Macury

Osobnosti čs. letectví  - Jiří Macura 2      Vojenský pilot Jiří Macura se toužil stát pilotem nadzvukových stíhaček, osud ho však zavál k vrtulníkovému letectvu. A nelituje. V závěru své pilotní kariéry sloužil u záchranné služby. "Tak ten můj letecký život snad stál za to," říká.  více

18.12.2018 Vrtulníky jsou má láska, říká muž, který vymyslel vrtulníkový balet Jiří Macura připraven k letu na Mi-24. Foto: Archiv J. Macury

Osobnosti čs. letectví - Jiří Macura 1       Jiří Macura byl jedním z prvních pěti pilotů, kteří v Československu v osmdesátých letech pilotovali proslulý ruský, přesněji sovětský vrtulník Mi-24. Na tomto typu pak létal i vrtulníkovou akrobacii a jako první na světě přišel se sestavou pro dvojici vrtulníků, pro kterou se vžil název vrtulníkový balet.  více

25.10.2018 Triple sedma? Ta má větší motor než B737 trup! Miroslav Srnec vypráví o svém létání za berany B777 Miroslav Srnec v kokpitu B777-300ER.

Osobnosti českého letectví - Miroslav Srnec II.    Létat s Boeingem 777 bylo dlouho snem českého pilota Miroslava Srnce, a dnes s ním létá už patnáct let u společnosti Emirates. Před týdnem jsme ho opustili ve chvíli, kdy se rozhodl odejít z pozice zkušebního pilota Letu Kunovice a vydal se hledat pilotní štěstí za hranice České republiky.   více

17.10.2018 Nahoře, tam jsem doma, říká vicemistr světa v akrobacii a kapitán B777 Miroslav Srnec

Osobnosti českého letectví - Miroslav Srnec I.    Není mnoho českých dopravních pilotů, kteří usedají pravidelně za berany největšího dvoumotorového letounu světa, B777 (verze -300ER). Miroslav Srnec s ním létá už patnáct let u společnosti Emirates. Jeho láskou ale zůstává i sportovní létání – ostatně je i vicemistrem světa v letecké akrobacii. Za sebou má i stovky hodin v pozici zkušebního a předváděcího pilota. Čím vším v životě prošel, než usedl za berany B777 zvaného mezi piloty triple seven neboli triple sedma?  více

19.6.2018 Jdeme z toho ven! Jdeme z toho ven! Aneb jak se katapultovat z MiG-23 UB a přežít Ján Skladányi a MiG-23U ve kbelském leteckém muzeu.

Letecké osobnosti - Ján Skladányi 2.     Už od mládí mu přezdívají Bača a není to náhoda. Má za sebou patnáct let služby v MiGu-23 i týdny bačování v horách, jen on a ovce. Na MiG-23 nedá dopustit a říká, že když po listopadu kolegům z NATO ukázali, co dovede, dodatečně je pořádně vyděsili. Ján Skladányi alias Bača přežil svou smrt, podle něj proto, že je dítě štěstěny. Dostal jsem druhou šanci, říká muž, který se jako jediný člověk spolu se svým kolegou úspěšně katapultoval z MiGu-23 UB. Dnes dokončení. více

Stránkování

12 3 >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 2/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

 

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345