Ostrovy Severního moře 2014

Ostrovy Severního moře

Zoom galleryVyrazil jsem na druhou etapu expedice "Evropské ostrovy z nebe" - tentokrát jedenáctidenní cestu nad ostrovy Severního moře - Normanské ostrovy, Isles of Scilly, Hebridy, Orkneje, Shetlandy, Farské ostrovy a Fríské ostrovy. Z cesty byly každý den uveřejňovány články na iDNES.cz včetně on line zpráv z paluby. Součástí článků je při těchto příležitostech také interaktivní mapa, která s pomocí satelitních zpráv s GPH polohou ukazuje aktuální polohu mého stroje.

10.11.2020 Ostrovy Severního moře - Svět z nebe 07_1280x853.jpg

Také máte rádi náš seriál na TV Seznam – Svět z nebevíce

16.12.2020 Ostrovy Severního moře - Svět z nebe II.díl 1.jpg

Putování po Ostrovech Severního moře na TV Seznam skončilo, ale právem tím nejlepším! více

Popis cesty nad ostrovy Severního moře mbb53dc87_mapa_ii_(2).png

Druhá část létání nad evropskými ostrovy možná vypadá trochu méně spektakulárně než předchozí cesta na Kanárské ostrovy, ale při její přípravě jsem se pro ní naprosto nadchnul. Množství zajímavých míst, ostrovů a ohromný rozsah historický zajímavostí je nepřeberné a tak bude limitujícím faktorem asi jen počasí…. více

2.9.2014 Start: Fotogalerie start_003.jpg

Na druhou oficiální část expedice "Evropské ostrovy z nebe", tentokrát nad ostrovy Severního moře, jsem odstartoval 16. června v 10.30 ráno. Zde je pár fotek ze startu z příbramského letiště. více

17.6.2014 Den 1: Hledání francouzských zámků při turbulencích mezi atomovými elektrárnami 2.jpg

2.9.2014 Den 1: Fotogalerie 1.jpg

Odstartoval jsem asi v půl jedenácté a letěl nejdříve k Orleansu, kde jsem natankoval a nasadil kamery a pak jsem pokračoval přes několik zámků na Loiře směrm do St Nazaire. více

18.6.2014 Den 2: Přistávající monstrum běluha a jak jsem se probojoval na ostrov Jersey beluga.jpg

2.9.2014 Den 2: Fotogalerie 02.jpg

Druhý den jsem vyletěl do krásného počasí směrem na letiště Dinard, kde jsem chtěl dotankovat. Krásné počasí se postupně zhoršovalo až se před Dinardem dostalo na minima. Stihl jsem ještě přistát a pak jsem tam asi 2 hodiny čekal. Po té jsem odletěl směrem na britský ostrov Jersey a cestou jsem fotil ještě krásné malé ostrůvky nedaleko francouzského pobřeží. více

19.6.2014 Den 3: Normanské ostrovy a jižní Británie 4.jpg

2.9.2014 Den 3: Fotogalerie 01.jpg

Jersey bylo tak zajímavé, že jsem se odtamtud dostal až v poledne. Musel jsem na mezinárodní letiště v Exeteru a odsud jsem pak pokračoval na ostrůvk Scilly na západním cípu Británie. více

20.6.2014 Den 4: Ostrov s nejstarším parlamentem světa i kultovní místo pořadu Top Gear majak-boshops.jpg

2.9.2014 Den 4: Fotogalerie 01.jpg

Čtvrtý den jsem letěl z ostrůvků Scilly kolem severního pobřeží Cornwallu, Bristolský záliv s ostrovem Lundi až do Swansea. Tady jsem se naobědval a pokračoval další asi tři hodiny přes Isle of Man směrem na sever až na maličké letiště Glenforsa ve Skotsku. více

21.6.2014 Den 5: Barra - jak se přistává na pláži na jednom z nejděsivějších letišť světa pristavaci-draha.jpg

2.9.2014 Den 5: Fotogalerie 1.jpg

Pátý den jsem strávil nad Vnějšími Hebridami a vyzkoušel přistání na jediném oficiálním plážovém letišti na světě. Pak jsem se přes ostrov Skye, městečko Plockton, dvě palírny whisky a romantický hrad Eilean Donan Castle vrátil zpět do Glenforsy. více

31.8.2014 Den 6: Glenforsa – Fort William – Inverness – Wick – Lamb Holm, Orknejské ostrovy den6.jpg

2.9.2014 Den 6: Fotogalerie 01.jpg

Šestý den jsem vyrazil z Glenforsy a přes Fort William a Lochneské jezero jsem pokračoval až na Orknejské ostrovy, kde jsem přistál na překrásném malém soukromém letišti na ostrově Lamb Holm. Asi za hodinu jsem vyrazil na orkužní cestu kolem Orknejí, při které jsem vyfotil a nafilmoval i legendární zátoku Scapa Flow. více

31.8.2014 Den 7: Lamb Holm, Orknejské ostrovy – Lerwick, Shetlandské ostrovy – Lamb Holm den7.jpg

2.9.2014 Den 7: Fotogalerie 01.jpg

Sedmý den jsem si nechal na okružní cestu nad Shetlandské ostrovy a zpět na Orkneje. Jak Orkneje, tak Shetlandy mi učarovaly - na těchto fotkách uvidíte proč. více

24.6.2014 Den 8: Poprvé v letecké kabině v neoprenu. Let na drsné Faerské ostrovy 11.jpg

2.9.2014 Den 8: Fotogalerie 01.jpg

Na osmý den jsem měl nachystaný jeden ze dvou kritických letů celé výpravy - na 3 hodiny vzdálené Faerské  ostrovy. Venkovní kamery jsem nenasazoval, protože většina cesty byla nad mořem. Udělal jsem tedy jen pár fotek, které můžete vidět zde. více

25.6.2014 Den 9: Oblet Faerských ostrovů jb541ea5_11_(1).jpg

2.9.2014 Den 9: Fotogalerie 01.jpg

Devátý den jsem začal nezapomenutelným obletem Faerských ostrovů. Ten trval asi hodinu a půl. Pak jsem natankoval a vyrazil na druhý kritický let této cesty a to do norského Bergenu. Vše proběhlo dobře, počasí se cestou postupně vylepšovalo a tak jsem na večer mohl přistát na sluncem prozářeném bergenském letišti. více

26.6.2014 Den 10: Norské fjordy a ledovce z nebe. Pohádka, jaká se hned tak nevidí jb54248b_10.jpg

2.9.2014 Den 10: Fotogalerie 01.jpg

Desátý den jsem věnoval letu nad Bergenem a přeletu nad nedaleké ledovce a fjordy. Byl to úžasně krásný, slunečný den. Doletěl jsem do Skienu a odtud jsem pak pokračoval do dánského Esbjergu. více

27.6.2014 Den 11: Poslední den letu nad Frískými ostrovy a proč mě pan Maňas neotrávil jb542a15_01.jpg

2.9.2014 Den 11: Fotogalerie 01.jpg

Jedenáctý den byl v této etapě poslední - ráno jsem vyletěl z Esbjergu a před Fríské ostrovy a souostroví Helgoland jsem pak pokračoval směrem na jih podél řeky Labe. Asi v půl druhé jsem pak přistál v Příbrami. více

26.6.2014 Za sebou má 9 000 km nad Severním mořem, nyní už je zpět v Příbrami jb5425e6_dsc00138.jpg

Flying Revue > Expedice > Ostrovy Severního moře 2014

Předplatné + Předplatné jako dárek:

1234

Aplikace VFR Comm.:

Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 19.03.1964 se stalo...
19.03.1964
Americká pilotka Geraldine Mock odstartovala ke svému sólo letu kolem zeměkoule, který také jako první žena úspěšně ukončila. Použila stroj Cessna 180 Skywagon.