Historie

Historie
9.1.2022 První let Lockheedu XP-80 Prototyp XP-80 v konfiguraci pro první let Foto: Lockheed Martin Aeronautics

3. ledna roku 1944 se z dráhy zkušebního střediska na Muroc Army Air Field (pozdější Edwards AFB) vznesl poprvé do vzduchu prototyp proudového stíhacího stroje Lockheed XP-80 Shooting Star, který toho dne pilotoval zkušební pilotem Lockheedu Milo Garrett Burcham. více

5.12.2021 S Vampirem na letadlovou loď Sea Vampire Mk. 10 pilotovaný  Lt Cdr Eric „Winkle“ Brown se blíží k palubě HMS Ocean

3. prosince 1945 poprvé přistál a znovu vzlétl proudový letoun z paluby letadlové lodi. Klíčové prvenství si připsali Britové, konkrétně zkušební pilot Eric „Winkle“ Brown, který toho dne „sedlal“ proudový de Havilland DH.100 Sea Vampire Mk.10, LZ551/G. více

7.11.2021 První a poslední let „Smrkové husy“ Hughes Aircraft H-4 Hercules při svém prvním a posledním letu

2. listopadu 1947 se v přístavu v Los Angeles vznesl do vzduchu ke svému prvnímu a poslednímu letu jediný dohotovený exemplář obřího dopravního létajícího člunu Hughes H-4 Hercules, který je však dodnes znám spíše pod svou přezdívkou „Spruce Goose“, tedy „Smrková husa“. více

14.10.2021 Projekt “Beta opět poletí”

Vážení čtenáři, více

3.10.2021 1. října 1947: První let prototypu North American F-86 Zkušební pilot George S. Welch v kokpitu prvního ze tří prototypů XP-86 (45-59597). Foto: North American Aviation, Inc.

Po třech létech intenzivního vývoje zahrnujícího 340 594 hodin strávených nad projektovou výkresovou dokumentací a 801 386 hodin dalších vývojových a konstrukčních prací, byl první prototyp XP-86 přelomového stíhacího letounu North American F-86 Sabre připraven na dráze zkušebního střediska na Muroc Dry Lake k prvnímu letu. více

5.9.2021 23. srpna 1954: První let prototypu Lockheedu Hercules Lockheed YC-130 (53-3397) (Foto: Lockheed Martin)

Jeden ze dvou prototypů čtyřmotorového transportního letounu Lockheed YC-130 Hercules (53-3397) provedl první let tohoto typu z letiště v kalifornském Burbanku. více

12.8.2021 Nelly Dienerová - létající anděl

Jste letečtí nadšenci, máte rádi leteckou historii či jste piloti? Pojí vás jedno, které maže rozdíly, a to dobrá kniha? Jistě máte plnou knihovnu skvělé letecké literatury a tahle by Vám neměla chybět! Užijte si pár slov od překladatele Jiřího Švejdy. více

4.8.2021 Malířka Iva Hoňková II.díl

Obohacuje nejen letecký svět úžasnými malbami, se kterými znovu oživuje již ztracené typy letounů, ale i vnáší zpět na světlo zapomenuté příběhy hrdinů obou velkých válek. Jsem rád za tento příjemný rozhovor a jistě i Vy budete překvapeni, jak velký srdcař Iva vlastně je. více

1.8.2021 Aviatika v české vizuální kultuře

Dne 15.7.2021 byla v Masných krámech v Plzni, pod záštitou Západočeské galerie Plzeň, úspěšně zahájena výstava Aviatika v české vizuální kultuře. Vernisáž proběhla za hojné účasti milovníků umění, nadšenců do letectví a i samotných pilotů. více

31.7.2021 29. července 1929: Britská vzducholoď R100 odlétá ke svému dálkovému letu do Kanady R100 u kotvícího stožáru v Montrealu přitahovala pozornost diváků

29. července 1929 vzlétla britská vzducholoď R100 z Cardingtonu ke svému dálkovému letu do Kanady. více

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Flying Revue > Zprávy > Historie
.

         Máme pro vás »

FR 1/2022: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Káva o šesté!

Káva o šesté »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kalendárium:

Dne 22.01.1933 se stalo...
22.01.1933
Francouzský letecký průkopník Jean Mermoz úspěšně přistává v Buenos Aires a završuje tak svůj přelet jižního Atlatiku s letounem Couzinet 70 "Arc en Ciel".
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »