AERO Friedrichshafen 2010

21.12.2014

Vloni se pořadatelé rozhodli o zkrácení intervalu mezi výstavami na jeden jediný rok. Otázka zněla, zda je to rozhodnutí správné a zda se bude letos znovu na co dívat. Odpověď není jednoznačná.

O tom, že se AERO ve Friedrichshafenu stalo nejdůležitější evropskou výstavou všeobecného letectví v Evropě, nebude pravděpodobně velkého sporu. Konečně samo místo k tomu poskytuje všechna aktiva, od bohaté letecké historie přes atraktivní polohu na břehu Bodamského jezera až po polohu výstaviště přímo sousedícího s letištní plochou. Rozhodnutí pořadatelů o zkrácení intervalu mezi výstavami na jeden jediný rok však zůstalo i po výstavě poněkud kontroverzním. Zatímco pořadatelé oficiálně udávají, že vystavovatelé jsou s touto změnou spokojeni, z rozhovorů s některými z účastníků to tak úplně nevypadá. Osobně to rovněž za šťastné řešení nepovažuji. Výstav je stále víc a víc a každý z výrobců si dnes výdaje hlídá více než kdy jindy. Přes to všechno bylo i letos ve Friedrichshafenu mnoho zajímavého. Podívejme se tedy alespoň na exponáty a expozice, které nás nejvíce zaujaly.

Traveler TR 230

Jednou z překvapivých novinek se stal čtyřmístný celokompozitový hornoplošník Extra TR 230. Jedná se o společný švýcarsko-německý projekt, za jehož vývojem stojí Calin Gologan, šéf PC-Aero z Landbergu a německá společnost V-plane Engineering vedená Dr. Volkerem Kasserem. Vystaven byl studiový prototyp stroje, který by se měl podle svých tvůrců stát ideovým nástupcem Cessny 182, využívajícím nejmodernějších konstrukčních technologií k maximálnímu zvýšení výkonů a snížení ekologické zátěže. Plánuje se MTOM 1450 kg při prázdné hmotnosti 850 kg, cestovní rychlost 160 KTAS v 7000 ft a pádová rychlost 47 KCAS. Ambice tvůrců jsou vysoké, první let je plánován ještě v tomto roce, pokud vše půjde v pořádku, chtěl by výrobce získat certifikaci EASA v roce 2012. Letoun, sériově vybavený glasskokpitem Garmin G1000, by se měl prodávat za orientační cenu 350 000 eur a jeho výroba by měla probíhat pro křídly společnosti Extra.

.
 

FR 4/2019: Už brzy!

Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 20.06.1937 se stalo...
20.06.1937
Tříčlenné posádce hrdiny SSSR Valerije Čkalova se jako první podařilo přeletět z Moskvy přes severní pól do USA. K letu použila letoun ANT-25 z kanceláře Andreje Tuploveva, zkonstruovaný ovšem Pavlem Suchojem.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Jičín (LKJC) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345