Aero vyhrálo zakázku na generální opravu a modernizaci letounů L-39 bulharských vzdušných sil

7.1.2023

Společnost Aero Vodochody uzavřela kontrakt na generální opravu letounů L-39 s ministerstvem obrany Bulharska.

První dva letouny budou do Aera převezeny do konce ledna 2023. Součástí smlouvy je i částečná modernizace strojů. Rámcová smlouva je platná po dobu čtyř let. S dodáním letounů zpět po kompletním dokončení zakázky se počítá v roce 2024.

l-39_bulharskych_vzdušných_sil.jpg

„Těší mě úspěšné završení výběrového řízení a možnost podporovat dalšího z uživatelů našich legendárních letounů L-39 Albatros. Systematicky pracujeme na upevňování a rozvíjení vztahů se současnými uživateli našich letadel. Bulharsko se tak připojilo k řadě zákazníků, kteří se rozhodli pro generální opravu a dílčí modernizaci svých strojů,“ uvádí Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod Aero Vodochody.

l-39_bulharskych_vzdušných_sil1.jpg

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

V rámci smlouvy byla uzavřena objednávka na generální opravu prvních dvou strojů L-39ZA, včetně dvou motorů a pomocné startovací jednotky Safír. Na zakázce bude spolupracovat i strategický partner LOM Praha, který provede opravu motorů AI-25TL. Rozsáhlé práce na generální opravě a dílčí modernizaci Aero zahájí již do konce ledna, kdy budou letouny do vodochodské továrny dopraveny. S dokončením prvních letounů se dle kontraktu počítá v roce 2024. Plánuje se, že letouny zpět do Bulharska poletí po vlastní ose. Na zakázce se budou podílet i další dodavatelé z České republiky, kteří spolupracují s Aero Vodochody.

l-39_bulharskych_vzdušných_sil2.jpg

Součástí kontraktu je i částečná modernizace, kdy bude nahrazena především původní ruská avionika za západní a dojde tak k modernizaci navigace, komunikace, identifikace a záznamových zařízení. Samotná generální oprava zajistí obnovení meziopravní doby letounů na 7,5 roku nebo 1 500 letových hodin.

Aero vyrobilo na 2 900 letounů L-39 Albatros, z nichž stovky stále létají po celém světě. Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny. Mnoho zemí je ale využívá i pro další mise, například průzkumné mise či ochranu hranic. V minulých letech dokončilo zakázky na údržbu, opravy a modernizace letounů L-39C a L-39ZA od čtyř zahraničních zákazníků z Afriky a střední Asie. Letouny L39 Albatros by měly být do budoucna nahrazeny zbrusu novým letounem L-39NG, který se díky úspěšné certifikaci těší velkému zájmu uživatelů po celém světě.

 

Autor: Tisková zpráva Aero Vodochody

banner_knizni_edice_640x200_2.jpg

Flying Revue > Zprávy > Vojenské letectví > Aero vyhrálo zakázku na generální opravu a modernizaci letounů L-39 bulharských vzdušných sil
.

         Máme pro vás »

FR 1/2023: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 29.01.1939 se stalo...
29.01.1939
Německý pilot Carl Bode vytvořil s druhým prototypem vrtulníku Focke-Wulf Fw 61 tehdejší světový rekord v dostupu vrtulníku, když vystoupal do výšky 3427 metrů.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »