AirVenture 2015 - den třetí

25.7.2015

Valdez STOL demonstration, Foto EAA / DeKevin ThorntonValdez STOL demonstration, Foto EAA / DeKevin Thornton
Valdez STOL demonstration, Foto EAA / DeKevin Thornton

Noční show, druhé kolo Valdez STOL demonstration a také slavnostní převzetí C-47, která vedla proud transportních letadel v den vylodění.

Vybrat několik akcí, z toho všeho, co se každodenně v Oshkoshi děje, je pokaždé trochu problém. Pokud jde o warbirdy, pak středy přinesla hned dvě akce, které přitáhly mimořádnou pozornost návštěvníků. První z nich bylo představení dnes již historického P-51D Mustangu "Ole Yeller", který byl po dlouhé roky osobním strojem Boba Hoovera. Ostatně Bob Hoover je každoročně v Oshkoshi "celebritou" (v tom nejlepším slova smyslu), jehož přednášky a rozhovory přilákají obrovské množství zájemců. A samozřejmě nemohl chybět ani při setkání se svým bývalým osobním Mustangem, jehož současný majitel John Bagley byl rovněž přítomen. 

Typický obrázek z Oshkoshe, stanování na stojánkách, foto EAA / Michael SteinekeZoom gallery
Typický obrázek z Oshkoshe, stanování na stojánkách, foto EAA / Michael Steineke

Druhou akcí bylo slavnostní převzetí C-47, které vedlo proud transportních letadel nad Normandii v noci před dnem D, do páče CAF (Comemmorative Air Force). Historický stroj byl celkem náhodou objeven na skládce společnosti Basler v Oshkoshi, jen několik dnů před tím, než by byl demontován a jeho části použity na přestavbu na turbínový Basler BT-67. CAF hodlá tento historicky důležitý stroj kompletně zrekonstruovat do letuschopného stavu a přesné podoby (včetně interiéru), v jaké byl v roce 1944. 

Velkému zájmu se již druhým rokem těší předvádění STOL strojů v podobném duchu, v jakém se v aljašském Valdezu již roky soutěží v nejkratším vzletu a přistání. Sériové i více či méně upravené stroje předvádějí jejich piloti ve stejném duchu, v jakém je často z nutnosti na Aljašce skutečně létat. 

Slavnostní akt převzetí C-47 do vlastnictví CAF, foto EAA / Kevin Swinicki
Slavnostní akt převzetí C-47 do vlastnictví CAF, foto EAA / Kevin Swinicki

Středa je rovněž dnem, kdy bývá na Wittmanově letišti největší návštěvnost, stojánky a kempy plné. Letos bylo středeční ráno ještě hektičtější, než bývá, neboť řada lidí se chystala přiletět a zúčastnit se odpoledního předvádění nejnovějších F-35. Nakonec však muselo být letiště na dvě hodiny uzavřeno, protože při přistání kolem osmé hodiny ranní havaroval soukromý Piper Malibu. Posádka letadla utrpěla zranění a byla převezena do nemocnice. 

Piloti UL v akci během středečního rána, foto EAA / Dennis BielaZoom gallery
Piloti UL v akci během středečního rána, foto EAA / Dennis Biela

Ale i když bylo hlavní letiště uzavřeno, netýkalo se to například plochy pro ultralehká letadla, která se nachází v jižní části areálu. Tady bývá naopak ranní a podvečerní provoz z pochopitelného důvodu největší. Skutečně ultralehkých letadel se každoročně schází v Oshkoshi také značné množství a "hadraplány" jsou stále u určité části pilotů v oblibě. 

Skupina AeroShell při noční show, foto EAA / Jay BeckmanZoom gallery
Skupina AeroShell při noční show, foto EAA / Jay Beckman

Středa je pak tak časem první noční letecké show (druhá bývá zpravidla na závěr AirVenture v sobotu). Show začíná ještě za světla a končí zpravidla za plné tmy. A kdo do Oshkoshe na AirVenture zavítá, určitě by si ji neměl nechat ujít.

Žlutý Mustang Boba Hoovera a jeho současný majitel, foto EAA / Brett SchauffZoom gallery
Žlutý Mustang Boba Hoovera a jeho současný majitel, foto EAA / Brett Schauff

Flying Revue > Aktuality > Historie > AirVenture 2015 - den třetí
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

Kurz VFR zahraniční lety:


Všechny kurzy a exkurze FR zde. 

FR 6/2019 právě vyšla:

Poslechněte si:

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

PilotShop.cz:

..
12345

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Soutěž:

Exkurze CSAT:

Kalendárium:

Dne 13.11.1907 se stalo...
13.11.1907
První let helikoptéry Paula Cornua. Nejdelší let trval zřejmě něco pod 1 minutu, maximální dosažená výška byla 1,5 až 2 metry.
zavřít

Staňte se pilotem:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345

Knihy:

..
12345

Partneři:

..
12345