Boeing představil prodlouženou verzi B737 MAX 9

8.3.2017

Boeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 9, rollout 7. 3. 2017. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: BoeingBoeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: BoeingBoeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing
Boeing 737 MAX 9. Vizualizace: Boeing

Rollouty nových letadel Boeingu vždy přilákají stovky fanoušků létání. I včera v Rentonu ve státě Washington tomu tak bylo - Boeing tu poprvé ukázal veřejnosti B737 MAX 9, o pět metrů delší verzi B737 MAX 8.

Katalog letadel
”Flying

Podívejte se do našeho katalogu dopravních letadel. Vše podstatné o jednotlivých typech najdete zde.

První stroj s koncovou číslicí 9 v názvu vyroloval na plochu před hangárem ve středu 7. března 2017. 

B737 MAX 9 nahradí dosavadní typ 737-900 a 737-900ER, přičemž tento druhý člen nové rodiny B737 MAX přepraví podle konfigurace 178 až 220 pasažérů a Boeing slibuje při doletu až 6 510 km o 7 % nižší náklady na jeden let než u předchozí generace. Pomoci tomu mají jak nové winglety, tak nižší hmotnost prázdného stroje, tak nové motory. "Devítku" budou stejně jako verzi 8 pohánět dva motory CFM International LEAP-1B s průměrem dmychadla 176 cm a tahem 125 kN. Cestovní rychlost udává výrobce 839 km/h. Délka letounu je 42,2 m, rozpětí je 35,9 m, výška 12,3 m. Milovníky výhledu z letadla potěší o pětinu větší okna, než má A320neo.

V Rentonu vyrobený stroj nyní podstoupí sérii systémových kontrol včetně testů motorů na zemi. Během několika týdnů by pak měla "devítka" odstartovat k letovým zkouškám. Ty má z loňska úspěšně za sebou kratší verze 8, přičemž v květnu 2017 by měly být dodány první letouny B737 MAX 8 zákazníkům. B737 MAX 9 chce Boeing uvést na trh v roce 2018. V roce 2019 by pak oba starší sourozence měla následovat nejkratší, 35,6 m dlouhá verze B737 MAX 7.

Zoom gallery

Letouny rodiny B737 MAX jsou podle Boeingu nejrychleji prodávajícím se typem v historii firmy. Toho času eviduje již 3 600 objednávek od 83 zákazníků, mezi nimiž figuruje i český Travel Service. Hlavním konkurentem je Airbus A320neo, na nějž eviduje výrobce k 28. 2. 2017 již 5 063 objednávek, tedy asi o 1 400 více. Sedm strojů objednaly i ČSA. Nutno však říci, že Airbus na to měl více času, jelikož na stroji nové generace pro střední tratě začal pracovat dříve než Boeing a první objednávka k němu dorazila již v prvním čtvrtletí roku 2011, kdežto Boeing evidoval první objednávku až koncem téhož roku. 


Srovnání rodiny B737MAX a A320neo

 

Jan Dvořák 

Zdroj: Boeing.com, Aerotime.aero

logo_fr_transp.jpg

 

Flying Revue > Zprávy > Letecká doprava > Boeing představil prodlouženou verzi B737 MAX 9
.

         Máme pro vás »

FR 4/2022: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 10.08.1949 se stalo...
10.08.1949
První let prototypu kanadského proudového dopravního letounu Avro Canada C102 Jetliner. Typ vyvolal na americkém kontinentu velkou pozornost, Howard Hughes nabídl financovat rozjezd sériové výroby, ale vývoj Jetlineru byl nakonec zastaven.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »