Beta opět poletí...

6.10.2022

Vážení přátelé Bety,

beta_b.jpgV září jsme oslavili Den československého letectví. Při této příležitosti se také sešli v Žatci i zástupci Českého svazu letectví (ČsSL), kde jeho předseda Venca Vašek přednesl slavnostní projev. Zde bych chtěl připomenout, že ČsSL ihned na začátku projektu Beta opět poletí převzal nad tímto projektem záštitu a jeho členové projekt dosud aktivně propagují a mnozí také i finančně podporují.

1_2.jpg

Číslo mých dnešních úvah se shoduje s s/n Bety Beneš Mráz Be-50 OK-EAA. Beta měla letět zhruba před rokem. Rok a půl zpoždění, s co možno největší přesností, hodím na covid, cenu plynu a samozřejmě i lidský faktor.

Ale kdo viděl krásně nastříkanou Betu, bude určitě jako my vzhlížet s určitým optimizmem k jaru roku 2023. Vše, co bylo na Betě dodnes uděláno, a co se plánuje udělat v příštích týdnech a měsících, je a bude výsledkem neobyčejné řemeslné zručnosti, technické erudovanosti a dlouholeté zkušenosti se stavbou letadel ze dřeva a s motory firmy Walter, tedy uměními, která nás potichu, ale s jistotou opouštějí. Víte o čem mluvím. Proto na kluky nespěcháme. Vybral je Honza Klaban a lepší bychom stěží sháněli.

2_2.jpg

banner_do_clanku_fr_special_b_meteo.jpg

V blížícím se prosinci budeme v Hodkovičkách s Jardou Anýžem (já ve funkci podržtašky) instalovat do Bety motor a vše, co k tomu patří. Nevytopené prostory se mohou vinou lidského faktoru opět stát skutečností, jak tomu bylo například v lakovně ve Kbelích, tak nám držte palce!!!

4_3.jpg

V zákulisí se pořád něco děje. Stavební dozor Jarda Hejkal, Jarda Krištof a já jsme v pátek 23.9. vyrazili na výzvědy do Hodkoviček a poté pro vrtuli do obce Dolínek, nedaleko Odolené Vody, kde sídlí podnik Woodcomp s.r.o. pana Aleše Křemena, vyrábějící letecké vrtule letadel několika kategorií. Sem právě, začátkem roku 2020, poslal Jeník Klaban vrtuli z letadla Zlín 126 na servis. Firma Woodcomp, s.r.o., provedla bezplatně, jako dar projektu Beta opět poletí, na této vrtuli kompletní generálku (kontrolu materiálu, impregnaci, statické a dynamické vyvážení plus nádhernou povrchovou úpravu). Velmi panu Křemenovi děkujeme. Jako báječný bonus k předání vrtule nás pan Holoubek, obchodní ředitel firmy, provedl celou továrnou, od skladu dubových a smrkových fošen, přes obráběcí dílny, vlastní velice sofistikované zkušebny až po kompletační pracoviště a expedici, a našim leteckým uším dopřál podrobný fundovaný výklad. Musím zmínit, že když jsem začal pátrat po této vrtuli, pan Křemen tehdy celou agendu předal panu Holoubkovi a pro mne bylo potěšením pana Holoubka v pátek osobně poznat. Jemu tímto děkuji za ochotu a vstřícnost.

1150x500_vfr_communication_cz.jpg

img_20220621_101843_2.jpg

Další dobrou zprávu jsem obdržel včera od Michaela Vachuty, který nám zajistil výrobu nových, velice autentických pilotních upínacích pasů, ke kterým, také jako dar Betě, dodal pan Josef Vavřík, majitel firmy Aeroprofil s.r.o. ze Strážnice, 4 nové nastavovací přezky. 

Něco málo čísel závěrem:

Transparentní účet Beta opět poletí:  292704009/0300 vedený u ČSOB.

Zdeněk Procházka, Jiří Hošek, Josef Říha a Stanislava Hodová si opět utáhli opasky a poslali Betě korunky na účet v ČSOB. Novými dárci jsou tentokrát dámy  Bronislava Janšová a Petra Jurková Nováková. Všem vám velmi děkujeme.

Venca Jukl vede dokonalý seznam všech 182 finančních sponzorů Bety (Soubor:182_finančních_sponzorů_bety.docxPopis:) a v příloze můžete nahlédnout do Tabule, jak ji Venca označil. 

Přeji vám pohodu a zdravím!

Petr Rautner - hlavní koordinátor projektu

 

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

 

Flying Revue > Články > Historie letectví > Beta opět poletí...
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »