Čeští balonáři se opět chystají na Gordon-Bennett Cup. Bez vaší pomoci se to ale neobejde

17.4.2018

Aleš Vašíček (vlevo) a Jan Smrčka zdraví čtenáře Flying Revue pět minut před startem. Foto: Tomáš SittaAleš Vašíček (vlevo) a Jan Smrčka zdraví čtenáře Flying Revue pět minut před startem. Foto: Tomáš Sitta
Aleš Vašíček (vlevo) a Jan Smrčka zdraví čtenáře Flying Revue pět minut před startem. Foto: Tomáš Sitta
Balóny před Château de Gruyères jsou připraveny ke startu. Foto: Tomáš SittaBalóny před Château de Gruyères jsou připraveny ke startu. Foto: Tomáš Sitta
Balóny před Château de Gruyères jsou připraveny ke startu. Foto: Tomáš Sitta
Rubikon překročen, Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem se vydali jako historicky první Češi na trať nejslavnějšího závodu plynových balónů na světě. Foto: Tomáš SittaRubikon překročen, Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem se vydali jako historicky první Češi na trať nejslavnějšího závodu plynových balónů na světě. Foto: Tomáš Sitta
Rubikon překročen, Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem se vydali jako historicky první Češi na trať nejslavnějšího závodu plynových balónů na světě. Foto: Tomáš Sitta
Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem po přistání. Foto: @DvaFousaci  Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem po přistání. Foto: @DvaFousaci
Jan Smrčka s Alešem Vašíčkem po přistání. Foto: @DvaFousaci
Balón české posádky bezpečně přistál poblíž města Wloclawek. Foto: @DvaFousaci  Balón české posádky bezpečně přistál poblíž města Wloclawek. Foto: @DvaFousaci
Balón české posádky bezpečně přistál poblíž města Wloclawek. Foto: @DvaFousaci
Logo české posádky. Zdroj: DvouFousáči.com
Logo české posádky. Zdroj: DvouFousáči.com

Gordon Bennett Cup 2018:  Loni dlouho vedli, nakonec na Polskem přistáli raději o něco dříve, než nezbytně museli. Přesto třinácté místo bylo v historicky první české účasti v tomto nejprestižnějším světovém závodě plynových balónů velkým úspěchem. "Letos chceme být lepší," věří si Jan Smrčka.

Letos bude Gordon Bennett Cup startovat opět ze Švýcarska, tentokrát z Bernu. Aby na start mohla dorazit i česká posádka, musí opět sehnat poměrně tučnou sumu peněz. Něco dají sponzoři, stačit to ale nebude. "Pokud nám fandíte, moc vás prosíme, abyste nám na možnost v závodě startovat přispěli. Loni jsem prodal obytný přívěs, letos už nemám prodat co," směje se Jan Smrčka a prostřednictvím Flying Revue se obrací s prosbou o pomoc na všechny příznivce létání, toho balónového zvlášť.


Jan Smrčka s Alšem Vašíčkem představují svůj projekt pro letošní účast na G-B Cupu. Zdroj: DvaVousáči.cz

ihhljk.png

Kvůli tomuto účelu spustili čeští balonáři kampaň na Startovači.cz. Loni je zachránila pro veřejnost anonymní dárkyně. "Dala nám opravdu hodně peněz a my jsme jí za to ohromně vděční. Ale samozřejmě si netroufneme se na ní obrátit letos znovu," popisuje Smrčka. V letošní kampani potřebují Smrčka s Vašíčkem získat 120 tisíc korun. Pokud je byť o jedinou korunu nezískají, všechny získané peníze se vracejí dárcům. Mají na to už jen pět dní. 

Podpořte účast české posádky Jan Smrčka a Aleš Vašíček v nejprestižnějším světovém závodu plynových balónů Gordon-Bennett Cup. Můžete tak učinit na Startovači.cz nebo

Každý dárce od českých letců získá dárek. "Od pohledu z letu přes hrnky a trička s naším logem po možnost účastnit se startu v Bernu," vypočítává Smrčka. Pokud českým letcům chcete pomoci, můžete tak učinit buď v už zmíněné kampani na Startovači, nebo prostřednictvím Flying Revue. Jako mediální partner posádky Smrčka - Vašíček jsme s ní v průběžném kontaktu a rádi vás zkontaktujeme. Pište na e-mail

Flying Revue je mediálním partnerem českého týmu. Loňský let Jana Smrčky a Aleše Vašíčka jsme sledovali v on-line speciálu.  


Na místě přistání natáčela Wloclawska internetova televize q4.pl. Zdroj: Q4x4, YouTube

Loni ve vzduchu Smrčka s Vašíčkem strávili 23 hodin a uletěli 1077 km, což je třináctá nejdelší vzdálenost mezi 21 startujícími posádkami. Nad Polskem museli několikrát regulovat směr letu, jelikož museli směřovat do úzkého koridoru mezi Kaliningradskou oblastí a Běloruskem. Jak Kaliningrad, tak Bělorusko patřily mezi no-go zóny, do nich balóny nesměly vletět. "Museli jsme kvůli tomu několikrát stoupat a klesat, což nás stálo hodně zátěže a plynu," řekl po přistání u města Włocław hlavní pilot Jan Smrčka. Nedostatek obého je pak přiměl k přistání zhruba 140 km severozápadně od Varšavy. 

Jan Dvořák

logo_fr_transp.jpg


Flying Revue > Zprávy > Balónové létání > Čeští balonáři se opět chystají na Gordon-Bennett Cup. Bez vaší pomoci se to ale neobejde
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 >
 
 
.

         Máme pro vás »

SPECIÁL B Meteo:

FR 5/2020: Už máte?

Nová exkluzivní kniha


Svět z nebe » 

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 

Pojišťovna Ergo:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker NUTS


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 28.10.1972 se stalo...
28.10.1972
Z letiště Toulouse–Blagnac International Airport vzlétl k prvnímu letu prototyp dopravního letounu Airbus A300. Posádku tvořili kapitán Max Fischl a první důstojník Bernard Ziegler.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456