CSAT zavádí tzv. Safety Management System. Zvýší to bezpečnost i konkurenceschopnost

11.1.2018

Těžká údržba v CSAT. Ilustrační foto: CSATTěžká údržba v CSAT. Ilustrační foto: CSAT
Těžká údržba v CSAT. Ilustrační foto: CSAT

Údržba letadel   Czech Airlines Technics (CSAT) zavádí od nynějška do praxe tzv. Safety Management System (SMS). Ten by měl předcházet mimořádným událostem během údržby letadel a zároveň zvýšit konkurenceschopnost společnosti na trhu.

Safety Management System je balíček procesů, který má pomoci předcházet mimořádným událostem během údržby letadel, ale i v letectví jako takovém - SMS aplikovalo do provozu například i Letiště Praha. 

V CSAT zavedli SMS navzdory tomu, že to současná legislativa platná pro organizace údržby letadel v Evropě zatím nevyžaduje. Slibuje si od toho nejen zvýšení úrovně provozní bezpečnosti při údržbě, ale chce tak vyhovět i stále vyšším požadavkům zákazníků kladených na bezpečnost a získat tak plusové body při zvyšování konkurenceschopnosti na trhu. 

„Vedení společnosti Czech Airlines Technics si uvědomuje důležitost provozní bezpečnosti a díky zavedení Safety Management Systému získáme další konkurenční výhodu na trhu. Naše oddělení Safety má maximální podporu při zavádění nových procesů a zlepšování těch stávajících,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.


Jak se provádí údržba letadel. Zdroj: CSAT

První prvky SMS začleňovali v CSAT do provozu postupně již od roku 2016. V letech 2016 a 2017 probíhaly formální přípravy na zavedení celého systému SMS, většina prvků SMS byla začleněna do již existujících i do nových procesů do konce roku 2017. Veškerý technický personál, vedoucí týmů i managament společnosti zároveň podstoupil podrobné zaškolení. Od 1. ledna 2018 společnost veškeré zavedené SMS procesy vyžaduje a jejich uplatňování bude pravidelně kontrolovat.

„Zavádění systému řízení provozní bezpečnosti v tak velké organizaci je rozsáhlý a náročný proces, často trvá i několik let. Výhodou toho, že jsme ho zavedli dobrovolně, je pozitivní a aktivní přístup v rámci firmy. Chceme, aby vše fungovalo, a proto vynakládáme úsilí i prostředky na to, abychom SMS využili jako nástroj na každodenní zvyšování úrovně safety a budování kultury bezpečnosti. Naším hlavním cílem je, aby byly na konci roku 2018 vidět první pozitivní výsledky,“ okomentovala Katarína  Szentkeresztiová, Safety Manager v Czech Airlines Technics. 

Už během zavádění procesů SMS proběhl v CSAT úspěšný audit. „Na konci loňského roku provedli auditoři bezpečnosti společnosti Letiště Praha první audit systému řízení provozní bezpečnosti v CSAT. Jeho výsledky potvrdily, že se jeho zavádění nachází v pokročilé fázi a procesy byly nastaveny pečlivě, zodpovědně a odborně vysoce kvalifikovanou prací našich zaměstnanců, kteří se na zavedení podíleli,“ dodala Szentkeresztiová. Od letošního roku bude systém v CSAT interně auditován jednou ročně v souladu s mezinárodními požadavky organizace ICAO. 

Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Český aeroholding. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (base maintenance), traťové údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance).

Společnost provedla v loňském roce přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi nejvýznamnější zákazníky CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS.

Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320.

-fr-

Zdroj a foto: CSAT

 

 

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > CSAT zavádí tzv. Safety Management System. Zvýší to bezpečnost i konkurenceschopnost
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

Pilotní legendy:

FR 1/2018: Už jsi četl?

Inzerce: 

..
12345

Živě z dráhy 06/24:

Novinka: Palubní desky

Inzerce

Reklama

Klíčenky pro piloty

Trička pro piloty

Speciál pro piloty:

Edice Flying Revue:  

..
12345

Kalendárium:

Dne 17.01.1963 se stalo...
17.01.1963
Experimentální raketoplán North American X15 A pilotovaný Joe Walkerem dosahuje výšky 82 600 m (271,000 feetů). Díky dosažené výšce letu se tak Walker stává oficiálně astronautem.
zavřít

Práce v letectví:

Předplatné:

..
1234

Přednášky, kurzy FR:

Knihy:

..
12

Naši partneři:

..
12345