Dálkový let! Sledujte On-line!

12.6.2023

sledovat onlineposlední aktualizace:  

Další neoficiální světový rekord v doletu ultralehkého letadla:

Pilot:                 Jiří Pruša

ULL:                  SHARK 600

Trasa:                Reykjavík - Praha

Vzdálenost:        2.659 km

Čas letu:            10 hod. a 31 min.

Spotřeba paliva: 215 litrů

 odlet z Islandu
odlet z Islandu

 

Odlet z Islandu 1
Odlet z Islandu 1

obrazovka u Skotska
obrazovka u Skotska

pobřeží severního Skotska
pobřeží severního Skotska

 

Východofríské ostrovy
Východofríské ostrovy

12.6.2023

Expedice dnes pokračuje novým pokusem o překonání neoficiálního rekordu v délce letu UL letadlem. Jirka se dnes vydá na trasu Reykjavík-Praha, která měří 2670 km a plánovaná doba letu je 11 hodin.

Původně plánovaný let z Islandu přes Grónsko do Kanady bylo nutné s ohledem na počasí a následně již nedostatek času přesunout na jinou expedici.

Let můžete opět sledovat na naší mapě a to od plánovaného času vzletu v 10.00 hod. pražského času.


4.6.2023

Expedice je z technických důvodů, viz ilustrační obrázek, momentálně pozastavena! Došlo k uvíznutí letadla na letišti BIND, z důvodu neupravené vzletové a přistávací plochy po dlouhé zimě.

Letiště BIND
Letiště BIND

12:54

Tak plány se mění. Grónská letiště jsou v neděli zavřená. Dnes tedy UL klub, airshow v Reykjaviku a zítra filmování na Islandu. Odlet do Narsarsuaqu v pondělí ráno. Přímo do Kanady to, ale s ohledem na protivítr 40-50 km nelze.

3.6.2023

Dnes volný den a příprava na zítřejší let do Grónska

 členové místního UL klubu na letišti Heidi
členové místního UL klubu na letišti Heidi

Janek z Lotyšska, řídící v Reykjavíku
Janek z Lotyšska, řídící v Reykjavíku

18:58

Konečně v cíli dnešní destinace Reykjaviku. Ještě však musím dnes odletět na letiště místního aeroklubu, kde mi dají palivo pro můj Rotax, tedy Natural 95 a představí mě místnímu členstvu.

řídící na letišti Vágar - Faerské ostrovy
řídící na letišti Vágar - Faerské ostrovy

Reykjavík
Reykjavík

 stojánka
stojánka

stojánka s pilotem
stojánka s pilotem

14:20

Po vydatném obědě na výškovém stabilizátoru Sharka, příprava na odlet do Reykjaviku, cíle dnešního dne. Počasí nad ostrovem nic moc, ale na trase již v rámci všech regulí VFR letu.

bluelagoon.jpg

obrázek_whatsapp,_2023-06-02_v_17.51.431111.jpg

obrázek_whatsapp,_2023-06-02_v_17.04.42.jpg

stabilizátor_není_jen_na_okrasu.jpg

stabilizátor_není_jen_na_okrasu1.jpg

13:10

Dobrá věc se podařila a palivo je na palubě, respektive v nádržích!

vagar_před_tankováním.jpg

vagar_při_tankování.jpg

11:45

Počasí stále neletové a tak, snaha o natantování 50 litrů AVGASU. Odpověď od šéfa místního palivového hospodářství je bohužel záporná - "palivo momentálně nemáme, nicméně pokusíme se s tím něco udělat".

Takže, sehnat někde kanistry a auto, které vás doveze k nejbližší nebo jediné pumpě v okolí, a ještě vymyslet, jak palivo dostat přes ostražitou security. 

 vagar_benzínka1.jpg

vagar_benzínka.jpg

vagar_v_pátek_ráno_meteo.jpg

02.06.2023

Do Reykjaviku zbývá ještě 780 km, ale ranní počasí je zatím letu nepřející. Mlha a déšť, obě letiště zavřená!

 

Bohužel, první pokus o přímý let Příbram - Reykjavik, se z důvodu silného protivětru ve více, jak polovině trasy (35-40 km/h), nezdařil. Jirka musel přistát na Fearských ostrovech, letiště Vágar. Technická data letu: čas 10.29 hod., vzdálenost 1.865 km, průměrná hodinová spotřeba 16,5 l, průměrná rychlost letu 178 km.

19:20

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

19:16

Zoom gallery

Zoom gallery

19:05

Display s aktuálními hodnotami.

Zoom gallery

19:04

Zbýva cca 80 km.

19:02

Ještě 20 minut do Vagaru. Počasí skvělé, Jirka již komunikuje s věží Vagar.

17:49

Zoom gallery

Zoom gallery

17:47

Zoom gallery

17:44

Shetlandské ostrovy

Zoom gallery 

Zoom gallery

Zoom gallery

17:39

Východní cíp Shetlandských ostrovů

Zoom gallery

17:35

Takovýto výhled měl Jirka dlouhé hodiny

Zoom gallery

17:31

Polovinu celé vzdálenosti uletěl Jirka nyní za 7 hodin 50 minut. Na druhou nevychází ani palivo ani čas...

Protivítr ustal. Nyní cistý boční vítr. Rychlost se zvýšila na 210 km/h. Přistání ve Vagaru očekáváme v 19:30 pražského času.

15:51

Lat/Lng: 58.067170, 3.726830, silný protivítr (35 - 40 km/h). Ještě cca. 5 hodin letu na Faerské ostrovy.

12:54

Jirka vlétá nad moře. Protivítr 25 km/h.

11:51

Jirka letí na spotřebu 18 litrů na hodinu. Boční vítr se složkou protivětru 15 km. Vše nyni v normálu, Jirka oblétává letiště Hamburk.

11:46

Nad Hamburkem

Zoom gallery

11:43

Aktuální letový plán

Zoom gallery

11:25

HAM - INSUS

9:49

Let v TMA Drážďany. Počasí dobré, protivítr 12km/h. GPS ukazuje čas letu ještě 12:40 minut. Let probíhá pomaleji kvůli ušetření paliva na přelet moře.

9:20

Okamžiky před vzletem.

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

8:00

Příprava letadla vrcholí. Níže se můžete podívat jak je Jirka vybaven a co vše má sebou. Předpokládaný start je na 9:35 hod.

Zoom gallery

fr_rekord_doletu_fcb_1644x624_px_bez_km.jpg

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

Zoom gallery

im5_9269.jpg

Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > Dálkový let! Sledujte On-line!
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 

          

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 25.04.1955 se stalo...
25.04.1955
První vzlet prototypu málo známého švýcarského nadzvukového letounu FFA P-16 společnosti Flug- und Fahrzeugwerke AG.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »