Den 6: Fotogalerie

2.9.2014

Šestý den jsem vyrazil z Glenforsy a přes Fort William a Lochneské jezero jsem pokračoval až na Orknejské ostrovy, kde jsem přistál na překrásném malém soukromém letišti na ostrově Lamb Holm. Asi za hodinu jsem vyrazil na orkužní cestu kolem Orknejí, při které jsem vyfotil a nafilmoval i legendární zátoku Scapa Flow.

Nakupujeme s Davidem benzín do letadla u místní pumpy.Nakupujeme s Davidem benzín do letadla u místní pumpy.
Nakupujeme s Davidem benzín do letadla u místní pumpy.
David s jeho chloubou – pumpou na baterii – přečerpává benzín do letadla.David s jeho chloubou – pumpou na baterii – přečerpává benzín do letadla.
David s jeho chloubou – pumpou na baterii – přečerpává benzín do letadla.
Zaplněná stojánka letiště GlenforsaZaplněná stojánka letiště Glenforsa
Zaplněná stojánka letiště Glenforsa
Ruiny hradu Stalker, severně mezi Obanem a Fort WilliamRuiny hradu Stalker, severně mezi Obanem a Fort William
Ruiny hradu Stalker, severně mezi Obanem a Fort William
Jezero Loch Aber směrem od jihu k Fort WilliamJezero Loch Aber směrem od jihu k Fort William
Jezero Loch Aber směrem od jihu k Fort William
Nejvyšší hora Velké Británie – Ben Nevis v mracích (1344 mnm)Nejvyšší hora Velké Británie – Ben Nevis v mracích (1344 mnm)
Nejvyšší hora Velké Británie – Ben Nevis v mracích (1344 mnm)
Městečko Fort William, Skotská VysočinaMěstečko Fort William, Skotská Vysočina
Městečko Fort William, Skotská Vysočina
Jezero Loch Ail, vpravo Kaledonský kanál s Neptunovým schodištěmJezero Loch Ail, vpravo Kaledonský kanál s Neptunovým schodištěm
Jezero Loch Ail, vpravo Kaledonský kanál s Neptunovým schodištěm
Neptunovo schodiště a Kaledonský kanál u Fort WilliamNeptunovo schodiště a Kaledonský kanál u Fort William
Neptunovo schodiště a Kaledonský kanál u Fort William
Spojení umělé části Kaledonského kanálu a jezera Loch Ness v městečku Fort Augustus  prostřednictvím zdymadel, která mění výšku plavby v opačném směru než Neptunovo schodiště.   Umělý kanál je 20 metrů nad mořskou hladinou a tedy i cca 20 m nad hladinou jezer včetně Loch   ness, která jsou s mořem propojená.Spojení umělé části Kaledonského kanálu a jezera Loch Ness v městečku Fort Augustus  prostřednictvím zdymadel, která mění výšku plavby v opačném směru než Neptunovo schodiště.   Umělý kanál je 20 metrů nad mořskou hladinou a tedy i cca 20 m nad hladinou jezer včetně Loch   ness, která jsou s mořem propojená.
Spojení umělé části Kaledonského kanálu a jezera Loch Ness v městečku Fort Augustus prostřednictvím zdymadel, která mění výšku plavby v opačném směru než Neptunovo schodiště. Umělý kanál je 20 metrů nad mořskou hladinou a tedy i cca 20 m nad hladinou jezer včetně Loch ness, která jsou s mořem propojená.
Ještě jednou Fort Augustus, soustava zdymadel a jižní cíp Loch NessJeště jednou Fort Augustus, soustava zdymadel a jižní cíp Loch Ness
Ještě jednou Fort Augustus, soustava zdymadel a jižní cíp Loch Ness
12. Pohled na Loch Ness z jihu. Na jeho severním cípu jsou předměstí Inverness12. Pohled na Loch Ness z jihu. Na jeho severním cípu jsou předměstí Inverness
12. Pohled na Loch Ness z jihu. Na jeho severním cípu jsou předměstí Inverness
Zbytky královského Urquhart castle na břehu Loch Ness, který hrál zásadní roli v bojích o  skotskou samostatnost.Zbytky královského Urquhart castle na břehu Loch Ness, který hrál zásadní roli v bojích o  skotskou samostatnost.
Zbytky královského Urquhart castle na břehu Loch Ness, který hrál zásadní roli v bojích o skotskou samostatnost.
Inverness, Skotská VysočinaInverness, Skotská Vysočina
Inverness, Skotská Vysočina
Pevnost Fort George severo-východně od InvernessPevnost Fort George severo-východně od Inverness
Pevnost Fort George severo-východně od Inverness
Vrtná plošina severo-západně od InvernessVrtná plošina severo-západně od Inverness
Vrtná plošina severo-západně od Inverness
Přístav městečka Wick, Severní SkotskoPřístav městečka Wick, Severní Skotsko
Přístav městečka Wick, Severní Skotsko
Maják na výběžku Noss Head, Severní SkotskoMaják na výběžku Noss Head, Severní Skotsko
Maják na výběžku Noss Head, Severní Skotsko
Zajímavá skaliska na výběžku DuncansbyZajímavá skaliska na výběžku Duncansby
Zajímavá skaliska na výběžku Duncansby
Maják na výběžku Duncansby, Severní SkotskoMaják na výběžku Duncansby, Severní Skotsko
Maják na výběžku Duncansby, Severní Skotsko
Ostrůvek s majákem Pentland Skerries mezi severo-východním výběžkem Skotska a  Orknejskými ostrovyOstrůvek s majákem Pentland Skerries mezi severo-východním výběžkem Skotska a  Orknejskými ostrovy
Ostrůvek s majákem Pentland Skerries mezi severo-východním výběžkem Skotska a Orknejskými ostrovy
Churchillova hráz číslo 2 bránicí možnost vplutí ponorek do zálivu Scapa FlowChurchillova hráz číslo 2 bránicí možnost vplutí ponorek do zálivu Scapa Flow
Churchillova hráz číslo 2 bránicí možnost vplutí ponorek do zálivu Scapa Flow
Ostrůvek Lamb Hom, Orkneje – vlevo nahoře je Churchillova hráz číslo 1, kudy do Scapa Flow v říjnu  1939 vplula německá ponorka, která následně potopila britskou válečnou loď Royal Oak s níž   zahynulo i 833 britských vojáků. Na ostrůvku jsou zřetelně viditelné přistávací dráhy soukromého   letiště, kde jsem přistál.Ostrůvek Lamb Hom, Orkneje – vlevo nahoře je Churchillova hráz číslo 1, kudy do Scapa Flow v říjnu  1939 vplula německá ponorka, která následně potopila britskou válečnou loď Royal Oak s níž   zahynulo i 833 britských vojáků. Na ostrůvku jsou zřetelně viditelné přistávací dráhy soukromého   letiště, kde jsem přistál.
Ostrůvek Lamb Hom, Orkneje – vlevo nahoře je Churchillova hráz číslo 1, kudy do Scapa Flow v říjnu 1939 vplula německá ponorka, která následně potopila britskou válečnou loď Royal Oak s níž zahynulo i 833 britských vojáků. Na ostrůvku jsou zřetelně viditelné přistávací dráhy soukromého letiště, kde jsem přistál.
Zbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa FlowZbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
Zbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
Zbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa FlowZbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
Zbytky britského opevnění 2. světové války kolem Scapa Flow
Maják Cangick Head, jižní část zátoky Scapa FlowMaják Cangick Head, jižní část zátoky Scapa Flow
Maják Cangick Head, jižní část zátoky Scapa Flow
Věž Martello – součást britského opevnění Scapa Flow z 19. stoletíVěž Martello – součást britského opevnění Scapa Flow z 19. století
Věž Martello – součást britského opevnění Scapa Flow z 19. století
Zátoka Scapa Flow, Orknejské ostrovyZátoka Scapa Flow, Orknejské ostrovy
Zátoka Scapa Flow, Orknejské ostrovy
Západní pobřeží ostrova Hoy se slavnou osamělou skálou Old Man of HoyZápadní pobřeží ostrova Hoy se slavnou osamělou skálou Old Man of Hoy
Západní pobřeží ostrova Hoy se slavnou osamělou skálou Old Man of Hoy
Přístav Stromness, OrknejePřístav Stromness, Orkneje
Přístav Stromness, Orkneje
Památník na místě, kde zemřel lord Kitchener při rozbití jeho lodi o skaliska v roce 1916.  Lorda Kitchenera známe z náborového vojenského plakátu „Your country needs you“Památník na místě, kde zemřel lord Kitchener při rozbití jeho lodi o skaliska v roce 1916.  Lorda Kitchenera známe z náborového vojenského plakátu „Your country needs you“
Památník na místě, kde zemřel lord Kitchener při rozbití jeho lodi o skaliska v roce 1916. Lorda Kitchenera známe z náborového vojenského plakátu „Your country needs you“
Maják Brough of Birsay, OrknejeMaják Brough of Birsay, Orkneje
Maják Brough of Birsay, Orkneje
Brough of Birsay – pěšina, která je využitelná jen při odlivu. Jedno ze slavných míst  Orknejských ostrovůBrough of Birsay – pěšina, která je využitelná jen při odlivu. Jedno ze slavných míst  Orknejských ostrovů
Brough of Birsay – pěšina, která je využitelná jen při odlivu. Jedno ze slavných míst Orknejských ostrovů
Hlavní město Orknejských ostrovů – Kirkwall s přístavemHlavní město Orknejských ostrovů – Kirkwall s přístavem
Hlavní město Orknejských ostrovů – Kirkwall s přístavem
Záběr primární obrazovky ukazující přibližně na místo, kde byl poteZáběr primární obrazovky ukazující přibližně na místo, kde byl pote
Záběr primární obrazovky ukazující přibližně na místo, kde byl pote
Někde v těchto místech byl potopena loď Royal OakNěkde v těchto místech byl potopena loď Royal Oak
Někde v těchto místech byl potopena loď Royal Oak
OK LEX na letišti Lamb Halm, za ním zbytky opevnění z 2. světové válkyOK LEX na letišti Lamb Halm, za ním zbytky opevnění z 2. světové války
OK LEX na letišti Lamb Halm, za ním zbytky opevnění z 2. světové války
Lodi potopené u překážky číslo 3 k zabránění průniku německých ponorekLodi potopené u překážky číslo 3 k zabránění průniku německých ponorek
Lodi potopené u překážky číslo 3 k zabránění průniku německých ponorek
.

         Máme pro vás »

FR 4/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Pilotshop:

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Kalendárium:

Dne 06.07.1998 se stalo...
06.07.1998
Proslulé letiště Kai Tak Airport v Hong Kongu bylo uzavřeno v 01.28 po půlnoci, když byla zhasnuta světla na dráze 13/31. Provoz na novém letišti Hong Kong International Airport byl zahájen téhož dne.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345