Natáčeli jsme další díl "Doletíš?". Tentokrát na téma Nebezpečné situace na okruhu

15.5.2016

Kameraman Flying Revue Jindřich Ilem před startem na natáčení dalšího dílu kampaně Doletíš?!.Kameraman Flying Revue Jindřich Ilem před startem na natáčení dalšího dílu kampaně Doletíš?!.
Kameraman Flying Revue Jindřich Ilem před startem na natáčení dalšího dílu kampaně Doletíš?!.
Helikoptéry Nisa Air připravené na mladoboleslavském letišti na natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu. Helikoptéry Nisa Air připravené na mladoboleslavském letišti na natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu.
Helikoptéry Nisa Air připravené na mladoboleslavském letišti na natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu.
Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu. Na start připravena helikoptéra R-22 a letoun Dynamic.Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu. Na start připravena helikoptéra R-22 a letoun Dynamic.
Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu. Na start připravena helikoptéra R-22 a letoun Dynamic.
Dynamic OK-NUU-86 Tomáše Svárovského z Pilotní akademie pojíždí na start.Dynamic OK-NUU-86 Tomáše Svárovského z Pilotní akademie pojíždí na start.
Dynamic OK-NUU-86 Tomáše Svárovského z Pilotní akademie pojíždí na start.
Pilot Jan Čermák z Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem startuje k natáčení.Pilot Jan Čermák z Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem startuje k natáčení.
Pilot Jan Čermák z Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem startuje k natáčení.
Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu jsme natáčeli na Letišti Mladá Boleslav.
Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu jsme natáčeli na Letišti Mladá Boleslav.
Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu jsme natáčeli na Letišti Mladá Boleslav.
Natáčení dalšího dílu bezpečnostní kampaně Doletíš?! na téma Nebezpečné situace na okruhu jsme natáčeli na Letišti Mladá Boleslav.
Vrtulník Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem na palubě.
Vrtulník Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem na palubě.
Druhý z Dynamiců, OK-LEX, pilotoval Jiří Pruša z Flying Revue.
Druhý z Dynamiců, OK-LEX, pilotoval Jiří Pruša z Flying Revue.
Vrtulník Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem na palubě.
Vrtulník Nisa Airu s kameramanem Jindřichem Ilemem na palubě.
Dotočeno. Jiří Pruša vystupuje z OK-LEX.
Dotočeno. Jiří Pruša vystupuje z OK-LEX.

Zvládnutí pohybu na okruhu je jedním ze základních předpokladů pro bezpečné létání. Na letišti v Mladé Boleslavi jsme proto natáčeli další díl bezpečnostní kampaně "Doletíš?!" právě na téma Nebezpečné situace na okruhu

Aby mohl pilot bezpečně pilotovat své letadlo a podnikat lety mimo své mateřské letiště, musí nejdříve získat plnou jistotu při létání po okruhu. Je třeba zautomatizovat úkony před vzletem i na okruhu včetně předepsaných hlášení a nabýt jistotu a samozřejmost při zařazování do okruhu, hlášení, rozhodování o dráze a také v rychlé orientaci při zařazování do okruhu. Jedině tak může pilot bezpečně čelit situacím, které na okruhu kvůli neznalosti nebo nekázni mohou vzniknout. 

Letiště Mladá Boleslav

  • Souřadnice: N 50° 23' 54" E 14° 53' 54"
  • Elevace: 237 m / 778 ft
  • Dráhový systém: travnaté RWY 16/34 a 05/23
  • Nosnost: 5700 kg / 0,7 MPa
  • Frekvence: 123,6
  • Web: www.lkmb.cz
  • Nad mladoboleslavským letištěm jsme  v pátek 13. května 2016 proto právě takové situace simulovali, abychom mohli ukázat, jak je správně řešit. Náš kameraman Jindřich Ilem nasedl na levé sedadlo jasně červené helikoptéry R22, z níž za pilotování Jana Čermáka ze společnosti Nisa Air natáčel dva Dynamicy WT-9, s nimiž jejich piloti Tomáš Svárovský z Pilotní akademie a Jiří Pruša z Flying Revue navozovali simulace příslušných situací.

    Právě na okruhu se pilot často ocitá v blízkosti dalších startujících nebo přistávajících letadel a zkušenosti hovoří o tom, že nekázeň se zde objevuje. Příklad: jdete na finále a najednou se před vás nečekaně zařadí jiné letadlo. Vy ale na dráhu nesmíte dosednout, dokud z ní letadlo před vámi neodroluje. To znamená, že musíte přiblížení přerušit a znovu se zařadit na okruh, přičemž nesmíte ohrozit letadlo za vámi. Stát se může (opět ze zkušeností) i to, že jdete po předchozí komunikaci s řídícím na přistání a vtom do rádia zahlásí jiný pilot, že bude takřka ve stejné chvíli přistávat na tutéž dráhu, ovšem v opačném směru než vy.

    Druhý z Dynamiců, OK-LEX, při natáčení nad mladoboleslavským letištěm.
    Druhý z Dynamiců, OK-LEX, při natáčení nad mladoboleslavským letištěm.

    Jak tuhle a podobné situace řešit, se dozvíte, až tento díl "Doletíš?!" ve spolupráci s ÚCL připravíme. O jeho zveřejnění vás budeme včas informovat. Za podporu při natáčení děkujeme firmám Nisa Air a Pilotní akademie, které mají sídlo právě na letišti Mladá Boleslav. 

    Letošní ročník bezpečnostní kampaně Úřadu pro civilní letectví připravuje Flying Revue. Všechny dosavadní díly najdete na webu kampaně www.doletis.cz. Podívejte se (viz níže) na zatím poslední publikovaný díl Emoce v parašutimu i létání se věnoval tomu, jak emoce při létání ovládnout. Teasery všech dosud publikovaných dílů najdete na webu Flying Revue zde.  
    Emoce v parašutismu i létání

    Text: Jan Dvořák, foto: Miloš Dermišek (Flying Revue), teaser: Jindřich Ilem (Flying Revue), s využitím Doletíš.cz

      Zoom gallery 

    Flying Revue > Pro piloty > Archiv > "Doletíš?!" > Natáčeli jsme další díl "Doletíš?". Tentokrát na téma Nebezpečné situace na okruhu
    .

    CIDNA 2019: 2. etapa


    » Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

    Triko CFRNA/CIDNA:


      Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

    Časopis FR 5/2019

     

    Soutěž:

    Novinka:

    Kalendárium:

    Dne 18.09.1928 se stalo...
    18.09.1928
    Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
    zavřít

    Aplikace VFR Comm.:


                 Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

    Novinka: Trexee


        » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

    Učebnice pilota 2019:

    e-Shop FR:

    Živě z dráhy 06/24:

    Předplatné:

    ..
    12345