Přistání kluzáku do terénu. "Doletíš?!" č.6

8.6.2016

Zkušení piloti větroňů to většinou dobře znají. Stoupavé proudy během letu slábnou, občas zmizí docela. Pokud se pilotovi nedaří termický proud najít, je nejvyšší čas začít hledat vhodné místo k přistání mimo letiště. Jak na to? Podívejte se na video.


Teaser Doletíš?! Přistání kluzáku do terénu. Vide:o Flying Revue

Přistání do terénu je tématem šestého dílu bezpečnostní kampaně "Doletíš?!", kterou Flying Revue letos připravuje pro Úřad pro civilní letectví. Ve videu, které bylo dnes zveřejněno na webu www.doletis.cz, můžete vidět, jak v takovém případě zachovat klid a úspěšně mimo letiště přistát. 

Celé video sledujte na www.doletis.cz.

Přistání do terénu má sice řadu úskalí, pokud je však pilot dobře připraven, není třeba se nouzového přistání obávat.

Kampaň "Doletíš?!"

Cíl kampaně:
Zvýšení bezpečnosti všeobecného letectví v ČR, snížení počtu nehod, zlepšení znalostí a návyků pilotů malých letadel
Průběh kampaně
Podzim 2015 - Léto 2016
8 videí zachycujících aspekty jednotlivých fází letové přípravy a letu
Web kampaně: www.doletis.cz
Soutěž: V soutěži "Doletíš?!" lze v každém jejím kole získat zajímavé ceny. Poslední zveřejněné kolo soutěže najdete zde. Další kolo zveřejníme během cca týdne.
Aktuální video (6. díl) najdete zde.
Zadavatel: Úřad pro civilní letectví České republiky
Dodavatel: Galileo Training, s.r.o. (2015/2016)
Webmaster Infonia, s.r.o.

V první řadě pilot nesmí prováhat okamžik, kdy už je víceméně jasné, že stoupavý proud nenajde, a nespoléhat na jeho nalezení v poslední chvíli. Jakmile se dostane do nějakých pěti set metrů nad terénem, měl by se mentálně naladit na nouzové přistání. To znamená smířit se se všemi komplikacemi, které přistání mimo letiště přináší - změnu časového plánu, náklady za odvoz letadla atd. Upozadit musíme i leteckou hrdost - bezpečnost je cennější. 

Takovéto úvahy mohou totiž způsobit, že se pilot snaží do poslední chvíle termiku najít a vystoupat opět do letové výšky. Pro méně zkušeného pilota to může mít fatální následky, protože se pro následné přistání rozhodne pozdě. Čas na nalezení vhodné plochy k přistání i čas na přistání samotné se rychle krátí a to je živná půda pro chyby. Pokud se dostanete při hledání vhodného místa k přistání příliš nízko, můžete pak při poslední zatáčce snadno zachytit křídlem o vrcholky stromů, což může mít dramatické následky. 

Při samotném přistání je třeba brát zřetel i na další okolnosti. Například na sklon terénu nebo skryté překážky - betonová skruž v poli, triangulační tyč, ohradník pastviny apod. doletis6.png

 

 

Jan Dvořák

Video: Jindřich Ilem

logo_fr_transp.jpg

 

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > "Doletíš?!" > Přistání kluzáku do terénu. "Doletíš?!" č.6
.

         Máme pro vás »

FR 5/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 

Pojišťovna Ergo:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

 

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 24.09.1852 se stalo...
24.09.1852
V Paříži se do vzduchu vznesla první vzducholoď. Postavili ji Henri Giffard společně s Gabrielem Yonem. Vzducholoď byla opatřena parním strojem o výkonu asi 2,2 kW (3 k), pohánějícím třílistou vrtuli.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456