Nebezpečí na okruhu. "Doletíš?!" č.7

4.8.2016

Let na okruhu piloti často považují za triviální záležitost a podceňují ho. Přitom právě na okruhu, na finále nebo při zařazení do okruhu dochází ke vzniku řady nehod. O tom, jak se jich vyvarovat, hovoří video se sedmým dílem kampaně "Doletíš?!".


Teaser sedmého dílu Doletiš?!. Celé video najdete na www.doletis.cz.

Kampaň "Doletíš?!"

Cíl kampaně:
Zvýšení bezpečnosti všeobecného letectví v ČR, snížení počtu nehod, zlepšení znalostí a návyků pilotů malých letadel
Průběh kampaně
Podzim 2015 - Léto 2016
8 videí zachycujících aspekty jednotlivých fází letové přípravy a letu
Web kampaně: www.doletis.cz
Soutěž: V soutěži "Doletíš?!" lze v každém jejím kole získat zajímavé ceny. Poslední zveřejněné kolo soutěže najdete zde. Další kolo zveřejníme během cca týdne.
Aktuální video (7. díl) najdete zde.
Zadavatel: Úřad pro civilní letectví České republiky
Dodavatel: Galileo Training, s.r.o. (2015/2016)
Webmaster Infonia, s.r.o.

Předpoklad vzniku nehody přináší nesprávná pilotáž, nedodržování pravidel i podcenění ostatního provozu na letišti. Je proto vhodné, aby si pilot čas od času let na okruhu cvičil a svoje návyky tak udržoval a prohluboval. Na škodu není ani občasný let s instruktorem, který pilotovi pomůže odhalit nesprávné návyky či doporučí, jak některé úkony dělat lépe. 

Celé video sledujte na www.doletis.cz.

Připomeňme si některé ze zásad, jejichž nedodržování bývá příčinou zbytečných nehod. Například: před vstupem na dráhu se ujistěte, že na ní nepřistává nebo nevzlétává jiné letadlo (s hornoplošníkem přitom nestůjte kolmo k dráze - křídlo totiž brání v pohledu na finále). Pohybujte se tam, kde nemůže dojít ke střetu s lanem navijáku při navijákovém provozu. Pokud se na letišti pohybují parašutisté, ujistěte se před začátkem pojíždění, před vzletem i před přistáním, že aktuální výsadek je kompletně na zemi. Využívejte plnou délku dráhy při vzletu, abyste měli více prostoru pro řešení případných krizových situací. První zatáčku provádějte v náklonu maximálně 15°, při větším náklonu se ztrácí část vztlaku a hrozí pád. Při letu na neznámé letiště vždy provádějte předepsaný okruh a při vstupu do ATZ letiště oznamte úmysl zde přistát. Nikdy na okruhu nepředlétávejte, je to zakázáno. Pokud vás jiné letadlo na finále předletí, finále přerušte a opakujte okruh.

Další důležité zásady i s obrazovým doprovodem najdete ve videu 7. dílu kampaně Doletíš

doletis.png

-fr-

Video: Jindřich Ilem

logo_fr_transp.jpg

 

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > "Doletíš?!" > Nebezpečí na okruhu. "Doletíš?!" č.7

.
 

Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 19.06.2002 se stalo...
19.06.2002
Steve Fossett odstartoval v balónu Spirit of Freedom ke svému úspěšnému pokusu o sólo oblet světa v balónu. Trasu dlouhou více než 33 000 kilometrů uletěl za 13 dnů, osm hodin a 33 minut.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345