Embraer Legacy 650

21.12.2014

Originální Legacy 600 byl certifikován v roce 2002 a jednou ze svých vlastností válcoval konkurenci již tenkrát: rozměry jeho kabiny pro cestující byly ohromující. Nový Embraer Legacy 650 k této důležité zbrani přidává ještě mnohem víc.

Recept, který Embraer použil při vzniku nového modelu Legacy, je jednoduchý. Vzal to nejlepší z modelu 600, tedy jeho velkou a komfortní kabinu, která byla v kategorii super mid-

  • size jets největší a absolutně nejdelší v celém

business aviation, a zlepšil vše ostatní. Tedy dolet, parametry motorů a avioniku a dále pak všeobecně zvýšil užitné parametry stroje včetně jeho schopnosti operovat z letišť s náročnými podmínkami, ať už s vysokou nadmořskou výškou, nebo s vysokou teplotou.

Dědictví

Zatímco Legacy 650 je zcela novým strojem, jeho historie sahá do období před třiceti léty, když se společnost Embraer rozhodla zahájit produkci regionálních dopravních letadel. ERJ 135 a ERJ 145 jsou velmi úspěšnými stroji a v určité fázi vývoje a výroby řady RJ dostal kdosi z vedení Embraeru nápad postavit na jejím základě business jet. Jak trh na takový letoun zareaguje se dalo pravděpodobně jen těžko předvídat. Nový Legacy však mohl nabídnout celkem unikátní kombinaci kabiny přepychových rozměrů, decentního doletu a rychlosti a v neposlední řadě platformy spolehlivého dopravního letounu zkonstruovaného tak, aby bez problémů snášel každodenní, ne vždy zcela lehký život dopravního dříče. A také jaksi mimochodem celkem solidní celosvětové servisní zázemí. Navíc se ukázalo, možná k překvapení samotného Embraeru, že se na trhu stal konkurencí ještě větších bizjetů s mnohem větší pořizovací cenou. Legacy 600 získal certifikaci v roce 2002 a velmi rychle konkuroval zavedeným typům od Bombardieru, Gulfstreamu či Hawkeru.

V každém případě znamenal pro Embraer takový obchodní úspěch, že vedení společnosti došlo k názoru, že segment business aviation stojí za mnohem soustředěnější útok. Po deseti letech úsilí čítá výsledek tvrdé práce dva lehké jety, Phenom 100 a Phenom 300, usilovný vývoj strojů střední velikosti v podobě Legacy 450 a 500, velký Lineage 1000, odvozený z dopravních strojů série E, a konečně nástupce zaklada

.
 

Letecká angličtina:


            » Vše o VFR Communication »

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 19.06.2002 se stalo...
19.06.2002
Steve Fossett odstartoval v balónu Spirit of Freedom ke svému úspěšnému pokusu o sólo oblet světa v balónu. Trasu dlouhou více než 33 000 kilometrů uletěl za 13 dnů, osm hodin a 33 minut.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345