Emirates

21.12.2014

Emirates ztělesňují úspěch, maximální komfort na palubě a vynikající servis. A přicházejí do Prahy, kterou od 1. července spojí s Dubají a otevřou tak nové dveře k letům na blízký i dálný východ.

Emirates se staly během krátké doby nejdynamičtější leteckou společností z oblasti perského zálivu a dnes vypravují během každého týdne ze své domovské základny, terminálu č. 3 na letišti v Dubaji na 2200 letů s cestujícími, kteří odsud směřují do 110 destinací v 61 zemích na šesti kontinentech. A tato čísla neustále se neustále zvětšují. Emirates se staly rovněž synonimem pro maximální komfort, který svým cestujícím poskytují na palubě svých letadel. Podívejme se tedy na tyto mimořádné aerolinky poněkud blíže.

Počátek

Příběh letecké společnosti Emirates započal v polovině osmdesátých let. Dominantní leteckou společností byla v oblasti perského zálivu po dlouhé roky Gulf Air, společnost jejíž historie sahá až do druhé poloviny čtyřicátých let. Přestože emirát Abú Dhabí, jeden ze sedmi autonomních emirátů, které tvoří Spojené arabské emiráty, vlastnil od roku 1973 podíl v Gulf Airu, došlo díky partikulárním zájmům jednotlivých států v oblasti k tomu, že Gulf Air započal snižovat počet letů do Dubaje. Výsledkem této neuspokojivé situace bylo rozhodnutí založit vlastní aerolinky, které byly od samého počátku silně podporovány Dubajskou královskou rodinou. K založení došlo v březnu roku 1985 a nebylo náhodné, že první dva letouny, se kterými začaly Emirates létat, patřily původně dubajské královské letce. Jednalo se o dva Boeingy 727–200. Dalším z prvních strojů byl i nový Boeing 737–300, který si Emirates pronajaly od Pakistan International Airlines a který byl posléze v roce 1987 vrácen. První destinací nových aerolinek se stalo Karáčí a linka byla otevřena prvním letem 25. října 1985. I další destinace směřovaly na indický subkontinent, konkrétně do indického Dillí a Bombaje. Emirates se staly ziskovou společností už po prvních devíti měsících provozu, čímž naplnily zadání, podle kterého měly operovat finančně nezávisle na podpoře dubajské vlády, nepočítáme-li ovšem ůvodní finanční injekci ve výši 10 milliónů dolarů. Za první rok své existence přepravily Emirates na 260 000 pasažérů a 10 000 tun nákladu. V roce 1986 byly zavedeny nové destinace, mezi kterými byly klíčové lety do Káhiry a Ammánu. 6.července 1987 byla otevřena nová linka do Londýnského Gatwicku, pro kterou byly zakoupeny dva zbrusu nové Airbusy A310 a o něco později byl mezi evropské destinace zařazen i Frankfurt. Důležitým cílem letů se v témže roce stal rovněž Singapur. Bylo pozoruhodné, že k tomuto růstu Emirates došlo v době, která nebyla pro aerolinky v oblasti nijak příznivá, především proto, že probíhala vleklá Irácko-íránská válka se všemi svými negativními dopady. Už tehdy však byly Emirates obviňovány, že k získání svých klientů začaly svými cenami jít pod ceny na trhu obvyklé. Je zajímavé, že stejná obvinění pronásledují Emirates dodnes.

.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345