Eurotrip: aneb za Kanál a zase zpátky

21.12.2014

Koho by nelákalo vidět ze vzduchu bílé útesy doverské, či dotknout se koly svého letadla dráhy v Duxfordu. Vzato kolem a kolem, tak složité to zase není.

Asi nebudu daleko od pravdy, řeknu-

  • li, že letecké výlety do zahraničí

jsou pro sportovní piloty stále zahaleny jakousi rouškou tajemství, což vede k celkem pochopitelné nejistotě a bázni se k nim odhodlat, vzít letadlo a letět. Tak snadné to samozřejmě zase není, ale přesto si myslím, že létat dále a do neznáma není až zas tak složité, jak se zdá být. Zejména vezmeme- li v úvahu západní a střední „civilizovanou“ Evropu.

Jak to začalo

Přibližně před rokem tomu však náhoda pomohla a měl jsem možnost i přes svůj minimální nálet ve funkci „safety“ pilota přelétnout C172 z Letňan do Hamburku. Jednalo se o bývalou Cessnu Aeroklubu Letňany, kterou koupil nový německý provozovatel. Tím byl dvacetiletý kluk (přesto starší než já) s čerstvě dokončeným výcvikem PPL, jehož schopnosti, ale i neocenitelný respekt a láska k létání byly fantastické. Velmi rychle se z nás stali kamarádi a poté, co jsme v lednu tohoto roku úspěšně přelétli OK-JKV znovu z Hamburku do Prahy a zpět, jsme začali plánovat výrazně delší let, původně na Flying Legends v Duxfordu, to cestou zpět z plánované jarní prohlídky v Praze. Bez komplikací to ale nejde a prvním zádrhelem tohoto plánu se stalo Nekiho přijetí ke studiu na Oxford Aviation Academy v Anglii. Problém byl však, pro mne nečekaně, vyřešen jeho rozhodnutím, že mi letadlo pro celý výlet půjčí – dle svých slov – „na jak dlouho budu chtít“ a za velmi kamarádskou cenu, jen když nebude měsíce stát nevyužité v hangáru. Tato nabídka se jednoduše neodmítá a zbývalo jen sehnat další kamarády, se kterými bychom nějaký větší let mohli uskutečnit. S drobnými komplikacemi se i to podařilo a zbývalo už jen plánování. Bylo jasné, že se potřebujeme dostat z Prahy do Hamburku ideálně přes Anglii, jak, to bylo na nás.

Flying Revue > Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2013 > Leden – únor 2013 > Eurotrip: aneb za Kanál a zase zpátky

.
 

CIDNA 2019: Už brzy!

FR 3/2019:

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Exkurze s FR:

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:


           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 16.06.1909 se stalo...
16.06.1909
Poprvé v historii došlo ke komerčnímu prodeji létajícího aparátu. Glenn Curtiss prodal jeden ze svých letounů zájemci za 5000 dolarů.
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Plasy (LKPS) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345