27.8.2018
Flying Revue 5/2018 Konec prázdnin je tu a s ním i poslední letní číslo Flying Revue. Co přináší srpnové číslo našeho časopisu?
Když jsme v redakci plánovali toto číslo, chtěli jsme, aby se v něm objevilo i téma nových, mladých adeptů o létání, a třeba i těch, kteří právě získali svá „křídla“.
Problém, jak přivést více mladých lidí k létání, trápí mnoho zemí, a to i těch, jež se vždy považovaly za bašty všeobecného letectví. Málo platné, dnešní doba rychlých a jednoduchých pokušení, která se dají zvládnout od klávesnice, nebo ještě lépe z chytrého telefonu, letectví moc nepřeje. Je třeba vydat podstatně více energie a odvést více práce, abychom mladým svět létání otevřeli. Ale jde to, jak ostatně v tomto čísle dokazuje i článek o mladé plachtařské přípravce ve Strakonicích.
V rubrice „Představujeme“ tentokráte najdete jedno velmi zajímavé letadlo, navíc s výraznou českou stopou. Proudový SubSonex americké firmy Sonex Aircraft totiž pohání proudový motor z První brněnské strojírny Velká Bíteš, a.s. Mikro „jet“ dodávaný zájemcům ve formě stavebnice si za oceánem získává i díky jednoduché, výkonné a spolehlivé pohonné jednotce řadu příznivců.
Dánsko není asi pro většinu našich čtenářů zemí, kterou by si nějak více spojovali s leteckou výrobou. A přesto v této zemi existovala v polovině minulého století společnost, která vyrobila desítky úspěšných cvičných a sportovních letadel, nejen pro civilní sektor, ale i pro dánské letectvo. Jeden z těchto strojů si představíme.
Na závěr se podíváme až do Jihoafrické republiky a podnikneme malé letecké safari. Ale v čísle toho samozřejmě najdete mnohem více.
To vše a mnoho dalšího Vás čeká v novém čísle Flying Revue.
Váš Michal Beran, šéfredaktor časopisu FR
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »