Flying Revue 6/2024: Slovo šéfredaktora

8.11.2024

Některé úspěšné letecké konstrukce odolávají zubu času lépe než jiné.

Zoom gallery

Často jde o stroje se specifickým posláním, za které se prostě nenašla vhodnější náhrada. Typickým, i když ne jediným příkladem je návrat kanadského výrobce De Havilland Aircraft of Canada Limited, který úspěšně přivádí zpět na scénu vodní hasicí letouny DHC Canadair 515, Twin Otter a v blízké budoucnosti přibudou zřejmě i nové Dash 8 a možná i Short Sherpa, ke kterým kanadský výrobce vlastní potřebná práva a dokumentaci. Za návratem značky však stojí nejen kvality zmíněných strojů, ale i předvídavé myšlení skupiny lidí stojících za původní společností Viking Air, která potřebná oprávnění ke zmíněným strojům získala, když na jejich vzkříšení věřil už málokdo. O současnosti a plánech kanadské společnosti si můžete přečíst v aktuálním čísle našeho časopisu.

A stejně tak se v aktuálním čísle vrací i oblíbený seriál o VFR létání po evropských zemích z pera Jirky Pruši, který tentokráte čtenáře seznámí s letišti a létáním v Itálii. V sekci věnované leteckému retru se tentokráte ohlédneme za bitevními vrtulníky Bell AH-1 Cobra a více si řekneme o velmi unikátním exempláři verze AH-1S z flotily společnosti Heli Czech s.r.o., který již řadu let na českém nebi vodí Jiří Podolský. Zavítáme na Den otevřených dveří letiště v Podhořanech a také do dalekého amerického Oshkoshe.

Ale jako vždy toho na vás samozřejmě čeká mnohem více.

Příjemné čtení

Michal Beran

michal_beran_fr_final_876_1.jpg

Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > Flying Revue 6/2024: Slovo šéfredaktora
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »