10.11.2025
Vážení čtenáři,
Po více než deseti letech vývoje se na letošním EAA AirVenture v Oshkoshi poprvé představil projekt lehkého sportovního letounu Spirit Engineering SE-1. Tento elegantní jednomotorový dolnoplošník, vzniklý z dlouhodobého úsilí zkušeného týmu konstruktérů, zaujme především svou vyzrálou konstrukcí, precizním zpracováním a důrazem na detail. Vývoj, který začal jako ambiciózní projekt malého týmu leteckých nadšenců, vyústil v technologicky vyspělý stroj, jenž je dnes plně připraven k sériové výrobě a vstupu na trh. SE-1 tak představuje nejen završení dlouhé cesty, ale i nový příslib pro kategorii jednomístných lehkých strojů. Potěší především příznivce klasických strojů z minulého století. Přestože bude jeho rozšíření přinejmenším zpočátku omezeno na severoamerický trh, věříme, že si tento zajímavý stroj místo v našem časopisu zaslouží.
V dalších článcích se ohlédneme za úspěšnou soutěží ve STOL létání, která proběhla na letišti Sazená, Jiří Pruša nás ve svém článku seznámí s VFR létáním a letišti ve Finsku, s Radanem Liškou a jeho ALTEM NG se pak vypravíme na Shetlandské souostroví, nejsevernější území Spojeného království. Čeká nás také pokračování oblíbeného seriálu Večerní škola létání z pera Luboše Čorňáka, tentokráte věnovaná úskalím létání v období, kdy podzim přechází v zimu. Sekce retro je pak věnována francouzskému lehkému stíhacímu letounu Nieuport XI. C1.
Ale jako vždy toho na vás samozřejmě čeká mnohem více.
Příjemné čtení
Michal Beran

Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »