FlySafe: Letím VFR a vletěl jsem do podmínek IMC. Co teď?

25.11.2019

Kurzy pro piloty       Řada pilotů tím prošla. Jejich let VFR probíhá zprvu standardně, pak se počasí začne měnit a oni se ocitnou v podmínkách IMC. Jak bezpečně a bez paniky takovou situaci řešit? Nejlépe tak, že si nacvičíte základní postupy v klidu na zemi, například na simulátoru. Jednu takovou příležitost nabízí jednodenní kurz na simulátoru L-410 pod vedením zkušeného instruktora. 


Jak bezpečně vyřešit situaci, když se let VFR dostane do podmínek IMC.

Jak už název kurzu Fly Safe: VFR2IMC napovídá, v jeho rámci si pod dozorem instruktora vyzkoušíte, jednak jak rychle se může pohodový VFR let za krásného počasí změnit na drama při vlétnutí do IMC podmínek, a za druhé, a to především, se naučíte, jak takovou situaci řešit a let i za těchto podmínek bezpečně zvládnout.

"Naším cílem je připravit pilota na bezpečné zvládnutí letu při vlétnutí do podmínek IMC pro případ, že není držitelem licence IR," vysvětluje Josef Pavlíček z pořádající letecké školy FlyCzech. "V těchto situacích může jít opravdu i o život a pokud náš kurz pomůže tomu, aby si jeho jeho absolventi věděli v podobné situaci rady a jejich život nebyl ohrožen, náš cíl je splněn." 

» Druhý letošní běh kurz VFR2IMC proběhne v neděli 15. prosince 2019. Detaily kurzu a možnost přihlášení zde

Nácvik probíhá na simulátoru českého letounu L-410 UVP-E20 společnosti INAERO, který je vybaven nejmodernějším softwarem a projekční technikou, díky nimž lze nasimulovat rozličné podmínky, které vás mohou za letu potkat, instruktor vás pak povede tak, abyste se naučili situaci vyřešit.

Simulátor L-410 v Jindřišské ulici v Praze. Zdroj: InAeroZoom gallery
Simulátor L-410 v Jindřišské ulici v Praze. Zdroj: InAero

Kurz je vhodný pro piloty vlastnící licence UL, LAPL a PPL. Není třeba mít vlastní zkušenost z řízení dopravního letadla. "Ano, je to tak a není třeba se toho obávat. Starosti s ovládáním systémů letadla jsou na nás, účastníci kurzu se budou moci plně věnovat řízení," uvádí Pavlíček a dodává, že letové vlastnosti L-410 jsou velmi příjemné a podobné letovým vlastnostem menších letadel.

V jednom běhu, jenž trvá 4,5 hodiny a je určen pro maximálně tři účastníky, se vám dostane jedné hodiny teorie a tří hodin létání - z toho hodinu poletíte jako pilot řídící a dvě hodiny jako pilot pozorovatel. Součástí je samozřejmě i prostor pro odpovědi na vaše otázky. Kromě zážitku a nabytých zkušeností si domů odnesete i sadu učebních materiálů a certifikát o absolvování kurzu (pozor - kurz nenahrazuje výcvik IR).

Teoretická část kurzu zahrnuje plánování a provedení letu, základy radionavigace, letové postupy a komunikace, lidská výkonnost a omezení, meteorologie. V praktické části vás pak čeká nácvik letu pouze podle přístrojů za IMC, přiblížení a přistání pomocí ILS, komunikace se službou řízení letového provozu, ovládání a programování GPS, využití radionavigačních zařízení VOR, NDB, DME. Ani to není vše - pokud vám simulovaný let nebude stačit, můžete si po dohodě vše vyzkoušet i ve skutečném letadle.​

Lektorem kurzu je Ing. Roman Kundrata, dopravní pilot Boeingu 737-800 a absolvent ČVUT, Fakulty dopravní.

Flying Revue je mediálním partnerem kurzu.

-fr-

logo_fr_transp.jpg logo45-e1543878577633.png inaero.png

poznámka_2019-12-05_113339.jpg

Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > FlySafe: Letím VFR a vletěl jsem do podmínek IMC. Co teď?
.

         Máme pro vás »

Předplatné jako dárek:

Skvělý vánoční dárek pro vaše blízké:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

FR 1/2020: Už brzy!

Zoom gallery


Předplatné:

..
12345

PilotShop.cz:

..
12

Kurz VFR to IMC:


Kurz, který vám může zachránit život »

Let v simulátoru L-410:


Z centra Prahy na Heathrow i do Lukly

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Vánoční balíčky 2019:


Ušetříte až 150,- Kč »
VFR angl.komunik.+Svět let.dopravy II »
Učebnice pilota+VFR angl.komunik. »

Knihy:

..
12345

FR 6/2019 je v prodeji:

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kurz VFR zahr. lety:


Pro velký úspěch opakujeme 
Vhodné i jako dárek

Kalendárium:

Dne 13.12.1872 se stalo...
13.12.1872
Německý letecký průkopník Paul Haenlein úspěšně vyzkoušel svoji poloztuženou vzducholoď poháněnou plynovým motorem. Při letu dosáhl rychlosti 19 km/h. Další pokusy byly zastaveny pro nedostatek finančních prostředků.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345