FlySafe: Letím VFR a vletěl jsem do podmínek IMC. Co teď?

25.11.2019

Kurzy pro piloty       Řada pilotů tím prošla. Jejich let VFR probíhá zprvu standardně, pak se počasí začne měnit a oni se ocitnou v podmínkách IMC. Jak bezpečně a bez paniky takovou situaci řešit? Nejlépe tak, že si nacvičíte základní postupy v klidu na zemi, například na simulátoru. Jednu takovou příležitost nabízí jednodenní kurz na simulátoru L-410 pod vedením zkušeného instruktora. 


Jak bezpečně vyřešit situaci, když se let VFR dostane do podmínek IMC.

Jak už název kurzu Fly Safe: VFR2IMC napovídá, v jeho rámci si pod dozorem instruktora vyzkoušíte, jednak jak rychle se může pohodový VFR let za krásného počasí změnit na drama při vlétnutí do IMC podmínek, a za druhé, a to především, se naučíte, jak takovou situaci řešit a let i za těchto podmínek bezpečně zvládnout.

"Naším cílem je připravit pilota na bezpečné zvládnutí letu při vlétnutí do podmínek IMC pro případ, že není držitelem licence IR," vysvětluje Josef Pavlíček z pořádající letecké školy FlyCzech. "V těchto situacích může jít opravdu i o život a pokud náš kurz pomůže tomu, aby si jeho jeho absolventi věděli v podobné situaci rady a jejich život nebyl ohrožen, náš cíl je splněn." 

» Druhý letošní běh kurz VFR2IMC proběhne v neděli 15. prosince 2019. Detaily kurzu a možnost přihlášení zde

Nácvik probíhá na simulátoru českého letounu L-410 UVP-E20 společnosti INAERO, který je vybaven nejmodernějším softwarem a projekční technikou, díky nimž lze nasimulovat rozličné podmínky, které vás mohou za letu potkat, instruktor vás pak povede tak, abyste se naučili situaci vyřešit.

Simulátor L-410 v Jindřišské ulici v Praze. Zdroj: InAeroZoom gallery
Simulátor L-410 v Jindřišské ulici v Praze. Zdroj: InAero

Kurz je vhodný pro piloty vlastnící licence UL, LAPL a PPL. Není třeba mít vlastní zkušenost z řízení dopravního letadla. "Ano, je to tak a není třeba se toho obávat. Starosti s ovládáním systémů letadla jsou na nás, účastníci kurzu se budou moci plně věnovat řízení," uvádí Pavlíček a dodává, že letové vlastnosti L-410 jsou velmi příjemné a podobné letovým vlastnostem menších letadel.

V jednom běhu, jenž trvá 4,5 hodiny a je určen pro maximálně tři účastníky, se vám dostane jedné hodiny teorie a tří hodin létání - z toho hodinu poletíte jako pilot řídící a dvě hodiny jako pilot pozorovatel. Součástí je samozřejmě i prostor pro odpovědi na vaše otázky. Kromě zážitku a nabytých zkušeností si domů odnesete i sadu učebních materiálů a certifikát o absolvování kurzu (pozor - kurz nenahrazuje výcvik IR).

Teoretická část kurzu zahrnuje plánování a provedení letu, základy radionavigace, letové postupy a komunikace, lidská výkonnost a omezení, meteorologie. V praktické části vás pak čeká nácvik letu pouze podle přístrojů za IMC, přiblížení a přistání pomocí ILS, komunikace se službou řízení letového provozu, ovládání a programování GPS, využití radionavigačních zařízení VOR, NDB, DME. Ani to není vše - pokud vám simulovaný let nebude stačit, můžete si po dohodě vše vyzkoušet i ve skutečném letadle.​

Lektorem kurzu je Ing. Roman Kundrata, dopravní pilot Boeingu 737-800 a absolvent ČVUT, Fakulty dopravní.

Flying Revue je mediálním partnerem kurzu.

-fr-

logo_fr_transp.jpg logo45-e1543878577633.png inaero.png

poznámka_2019-12-05_113339.jpg

Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > FlySafe: Letím VFR a vletěl jsem do podmínek IMC. Co teď?
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: