Báječný muž na křídlech: Vladimír Handlík

24.12.2018

Vladimír Handlík u repliky Caudronu G.3.Vladimír Handlík u repliky Caudronu G.3.
Vladimír Handlík u repliky Caudronu G.3.
Vladimír Handlík a replika Caudronu G.3 před muzeem Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi. Vladimír Handlík a replika Caudronu G.3 před muzeem Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
Vladimír Handlík a replika Caudronu G.3 před muzeem Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
Vladimír Handlík, poslední přípravy kokpitu k letu. Vladimír Handlík, poslední přípravy kokpitu k letu.
Vladimír Handlík, poslední přípravy kokpitu k letu.
Mezipřistání na letišti Joinville ve Francii.Mezipřistání na letišti Joinville ve Francii.
Mezipřistání na letišti Joinville ve Francii.
Caudron francouzský a náš.Caudron francouzský a náš.
Caudron francouzský a náš.
Zastávka na cestě do La Ferté.
Zastávka na cestě do La Ferté.
Přílet do La Ferté-Alais.
Přílet do La Ferté-Alais.
Přílet do La Ferté-Alais.
Přílet do La Ferté-Alais.
Náš Caudron a  Po-2 po přistání v La Ferté-Alais
Náš Caudron a Po-2 po přistání v La Ferté-Alais
Po přistání v La Ferté-Alais.
Po přistání v La Ferté-Alais.
Náš Caudron a  Po-2 po přistání v La Ferté-Alais.
Náš Caudron a Po-2 po přistání v La Ferté-Alais.
Oba Caudrony, velký francouzský i náš zmenšený, se chystají ke společnému letu.
Oba Caudrony, velký francouzský i náš zmenšený, se chystají ke společnému letu.
Motory už běží, za chvilku vzlétáme.
Motory už běží, za chvilku vzlétáme.
Replika Caudronu G.3 nad La Ferté-Alais.
Replika Caudronu G.3 nad La Ferté-Alais.
Caudron G.3 a Polikarpov Po-2.
Caudron G.3 a Polikarpov Po-2.

Flying Revue 1/2019  - rozhovor    Jaký je nejsprávnější způsob, jak navštívit jednu z kolébek létání s historickými letadly v Evropě, letiště ve francouzském La Ferté-Alais? No přece na palubě repliky historického letadla! O jednom takovém letu jsou i následující řádky.

Pokud by se vám snad titulek tohoto rozhovoru zdál nějaký povědomý, není to náhoda. Nechal jsem se totiž inspirovat názvy jednoho filmu a jednoho televizního seriálu, které každý fanda počátků letectví dobře zná. V jednom z nich hrál dokonce letoun, o jehož replice si budeme také povídat, jednu z hlavních rolí. A oba máme tuhle krásnou, idylickou a nevinnou dobu letectví s Vláďou Handlíkem prostě rádi.


Francie Salis 2018, Video: V. Handlík + Letecké muzeum Metoděje Vlacha

Flying Revue 1/2019

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 68-71 ve Flying Revue č. 1/2019. Časopis vychází 20. prosince 2018.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Jak se stát členem Klubu Flying Revue?

Kdysi dávno jsme se (aniž bychom o tom věděli) v sedmdesátých létech potkali na soutěži RC maket ve Strakonicích. Vláďa tam už s jistým záměrem pustit se do stavby RC maket okukoval budoucí konkurenci, já se držel táty za ruku a obdivoval tu modelářskou nádheru. Před pár týdny jsme se sešli v Mladé Boleslavi, abychom si popovídali nejen o létech, která mezitím uplynula, ale především o jednom Vláďově velkém splněném snu, cestě s replikou Caudronu G.3 do Francie. 

Vláďo, jedna z tvých nejúspěšnějších RC maket byl také Caudron G.3. Co tě na něm tak přitahuje? 

G.3 je pro mne prostě krásné letadlo, které svou konstrukcí plně symbolizuje nádhernou dobu, ve které vzniklo. Nebo spíš konec téhle krásné doby nevinného letectví, protože první G.3 byl zalétán jen několik měsíců před začátkem velké války. Ale když jsem s jeho maketou kdysi úspěšně létal na soutěžích maket, nikdy jsem si nepomyslel, že bych v něm mohl také sám létat. To byl tehdy jen velmi vzdálený sen, přestože už jsem v té době měl pilotní průkaz na ultralehká letadla. 

» Vyhrajte let Beech Expeditorem! Vánoční soutěž najdete zde.

Kde a kdy se objevila myšlenka nejen repliku G.3 postavit? 

Poprvé se asi v mé hlavě usídlila už hodně dávno. Když jsem byl s Caudronem na MS světa F4C ve Francii v roce 1996, přišel tam tehdy za mnou jeden starý pán s tím, že na tomhle letadle kdysi létal. Dali jsme se do velmi příjemného rozhovoru (bylo to komplikované, protože on mluvil pouze francouzsky, takže do angličtiny pro mého syna to musel tlumočit jeden francouzský novinář a Petr to zase tlumočil mně do češtiny), ve kterém se řeč samozřejmě brzy stočila na jeho zážitky s létáním s Caudronem. A jeho odpověď na to, zda se při létání s touto „chmelnicí“ nebál, byla taková, že to bylo velmi bezpečné a hodné letadlo. Prý se tehdy dokonce mezi francouzskými piloty říkalo, že pokud se chce někdo v „gé-trojce“ zabít, musí si vzít na palubu pistoli. 

Text: Michal Beran

Foto: archiv Vladimíra Handlíka

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Flying Revue > Časopis FR > Flying Revue 1/2019 > Báječný muž na křídlech: Vladimír Handlík
.

Exkurze s FR:

FR 4/2019: V prodeji!



Exkurze CATC Praha:

CIDNA 2019: Už brzy!

Letecká angličtina            Aplikace pro piloty:


            » Vše o VFR Communication »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Databáze letišť 2019:


» Klasická dtb  » Kompl. dtb  » EN edition

Učebnice pilota 2019:

Aplikace VFR Comm.:

           Kapitola zdarma - test it! »

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Kalendárium:

Dne 21.07.1947 se stalo...
21.07.1947
František Vnuk zalétal první prototyp letounu Aero Ae-45 označený Ae.45.1 (OK-BCA).
zavřít

Představujeme:


                 » Letiště Choceň (LKCHOC) 

Předplatné:

..
12345

Knihy FR:

..
123

Inzerce: 

..
12345

Letecká videa FR:

Legendy čs. letectví:

Práce v letectví:

Inzerce

Reklama

Naši partneři:

..
12345