Gippsland Aeronautic GA-8 AIRVAN – Všestranný dříč z Austrálie

21.12.2014

Australský Airvan příliš krásy nepobral, přesto však tento efektivní a všestranný letoun dosahuje slušných obchodních úspěchů. Po celém světě nyní slouží přes 80 kusů a jeden si našel cestu i na letiště v Příbrami.

Australský letecký trh nabízí poměrně mnoho příležitostí pro robustní užitkové letouny, které slouží pro zásobování farem, lety do buše a pro řadu dalších úkolů. Když v roce 1993 začali majitelé malé společnosti Gipps Aero přemýšlet o novém letounu, bylo jejich cílem zaplnit mezeru na trhu mezi šestimístnou Cessnou 206 Stationair a podstatně větší a samozřejmě dražší turbovrtulovou Cessnou Caravan. Malá společnost Petera Furlonga a George Morgana si nemohla dovolit do vývoje letounu velké a neuvážené investice, a tak vývoj pokračoval pomalým tempem, krok za krokem, zatímco Gipps Aero pokračovalo ve své každodenní práci, tedy servisech a opravách letadel a rovněž v malosériové produkci zemědělského stroje GA-200.

Zatímco Cessna 206 se stala po mnoha stránkách měřítkem pro nový letoun, nemělo žádný smysl konstruovat stroj, který by byl jejím přímým konkurentem. Smysluplnější bylo vyvinout letadlo, jež by při stejných provozních nákladech a pořizovací ceně mělo větší užitnou hodnotu. Výsledkem se stal osmimístný stroj s kabinou, jejíž objem byl o 75 procent větší než u Cessny 206.

Flying Revue > Časopis FR > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > KVĚTEN-ČERVEN 2010 > Gippsland Aeronautic GA-8 AIRVAN – Všestranný dříč z Austrálie
.

CIDNA 2019: 1. etapa


      » Máme za sebou první etapu ».

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 16.09.2013 se stalo...
16.09.2013
Na letišti Montréal-Mirabel v provincii Quebec byl uskutečněn první let provedl prototypu dopravního letounu Bombardier Cseries (C-FBCS).
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345