09 Guimbal G2 Cabri

30.12.2014

09 Guimbal G2 Cabri

Při své praxi se setkávám nejvíce s vrtulníky Robinson R22 a R44 a v nedávné minulosti jsem měl tu radost létat i Schweizer 300CB/CBi. Moje úvahy o Cabri tedy musely být nutně spojeny se srovnáváním zmíněných typů. Předem mohu konstatovat, že na mě Cabri udělal opravdu dojem. Už na první pohled je vidět při srovnávání typů R22, S300 a Cabri propastný rozdíl v použitých technologiích.

Zoom gallery R22 je klasický zástupce vrtulníků s polotuhým rotorem (podobně jako např. Bell 206 Jet Ranger) a S300 je naopak typický případ vrtulníku s rotorem kloubovým. Protože jednou z priorit při vývoji Cabri bylo vyvinout vrtulník vhodný pro výcvik pilotů, je zřejmé, že se konstruktér vydal jinou cestou než Frank Robinson, když v 70. letech kreslil svůj vrtulník R22. Klasický kloubový rotor použitý na S300 (vrtulník, který byl od začátku konstruovaný jako výcvikový) je sice svými vlastnostmi vhodný pro výcvik pilotů, ale jeho konstrukce neodpovídá současným trendům směřujícím k jednoduchosti a množství pohyblivých částí prodražuje výrobu a činí údržbu náročnější. Bruno Guimbal tedy ponechal koncepci třílistého rotoru, ale s využitím jeho zkušeností z působení ve firmě Eurocopter nadělil svému vrtulníku rotor, ve kterém byly ložiska a maznice nahrazeny elastomery. Svou konstrukcí je rotorová hlava zřejmě nejblíže vrtulníku EC120. 

 

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

Robinson Helicopter Session 2025

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 27.04.2005 se stalo...
27.04.2005
Šéfpilot společnosti Airbus, Jacques Rosay, provedl z Toulouse první let prototypu velkokapacitního Airbusu A380 (F-WWOW).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: