Honeywell a Odys Aviation budou spolupracovat na provozu bezpilotních letadel

8.9.2024

Technologie vyvinutá společností Honeywell v Brně bude řídit hybridní stroje s kolmým startem a přistáním (VTOL)

honeywell_a_odys_aviation_budou_spolupracovat_-_ilustrační_foto_honeywell_1.jpg

Honeywell a společnost Odys Aviation, která vyvíjí pokročilá hybridní letadla s kolmým startem a přistáním (VTOL), podepsaly memorandum o porozumění ohledně spolupráce na návrhu nových pozemních řídicích stanic na podporu zavádění hybridních letadel VTOL společnosti Odys Aviation na Středním východě a v Tichomoří. Významná část vývoje a testování pozemní řídicí stanice společnosti Honeywell probíhá v jejím výzkumném a vývojovém centru v Brně.

Podle memoranda poskytne Honeywell pozemní řídicí stanici na podporu provozu bezpilotního leteckého prostředku (UAV) společnosti Odys Aviation nazvaného Laila. Očekává se, že pilotní programy využívající UAV Laila a novou pozemní řídicí stanici začnou v roce 2025.

banner_300x100_predplatne_fr_01_12_2023.jpg

Příspěvek společnosti Honeywell z velké části zajišťuje její tým v Brně, kde probíhá většina klíčových vývojových prací. Brněnský tým se zaměřuje na specifikaci požadavků na design tak, aby je bylo možné začlenit do celkového plánu vývoje. Zároveň tým pracuje na propojení pozemní řídicí stanice s řídicím systémem cílového stroje, aby byly oba systémy dobře integrovány a byly schopny bezpečně splnit misi.

honeywell_a_odys_aviation_budou_spolupracovat_-_ilustrační_foto_honeywell_3.jpg

Stroj Laila je navržen v několika konfiguracích pro přepravu nákladu. S doletem 230 mil (370 km) je to ideální letadlo pro podporu inspekcí potrubí, zjišťování úniků, geologických průzkumů, námořních operací a logistických služeb včetně dodávek časově kritického zboží.

Pozemní řídicí stanice Honeywell, kterou lze škálovat tak, aby vyhovovala potřebám jakékoli platformy VTOL, umožňuje vzdáleným pilotům řídit více strojů současně, na dlouhé vzdálenosti a bez přímého vizuálního kontaktu. Kromě toho několik pokročilých automatizovaných funkcí, jako je sledování provozu, řízení nepředvídaných událostí a pozemní detekce a vyhýbání se ostatnímu provozu, pomáhá snížit pracovní zátěž pilotů. Tyto vlastnosti, které byly úspěšně demonstrovány při testování, zvyšují bezpečnost a efektivitu provozu bezpilotních dronů.

banner_fr_e_shop_do_clanku_01_2024.jpg

„S tím, jak společnosti usilují o rozšíření vývoje a provozu bezpilotních strojů, je zásadní bezpečný provoz ze vzdáleného prostředí. Naše plánovaná spolupráce se společností Odys Aviation bude představovat významný milník, který posune naše inovativní řešení od testování k reálným scénářům,“ řekl David Shilliday, viceprezident Advanced Air Mobility, Honeywell Aerospace Technologies.

honeywell_a_odys_aviation_budou_spolupracovat_-_ilustrační_foto_honeywell_2.jpg

„Honeywell sdílí naše přesvědčení, že klíč ke komercializaci nových leteckých technologií a přechodu od výzkumu a vývoje na trh spočívá v partnerství. Společnost Honeywell prokázala vedoucí postavení v oblasti udržitelného letectví a jsme nadšeni, že můžeme ruku v ruce pracovat s jejich týmem na světové úrovni, abychom již v příštím roce splnili příslib v pokročilých leteckých technologiích,“ řekl James Dorris, generální ředitel a spoluzakladatel Odys Aviation.

Podle podmínek memoranda o porozumění mají obě společnosti v úmyslu úzce spolupracovat s MWASALAT, ománskou národní dopravní společností, na zavedení programů letecké logistiky v Ománu a Radě pro spolupráci arabských států v Zálivu.

banner_vfr_communication_z1_3_cz.png

„Společnost MWASALAT je nadšená, že posouvá hranice udržitelného letectví a spolupracuje se společnostmi jako Honeywell a Odys Aviation na přiblížení regionu k zahájení provozu. Společně s osvědčenými zkušenostmi společnosti Honeywell a technologickou inovací společnosti Odys Aviation pokládá Omán smysluplné základy k tomu, aby se stal lídrem v tomto vzrušujícím novém věku letectví, a jako vedoucí společnost v poskytování přepravy do Ománu jsme nadšeni, že můžeme být v čele této revoluce,“ řekl Bader AlNadabi, generální ředitel MWASALAT.

Plánovaná spolupráce mezi těmito dvěma společnostmi pomáhá posouvat vývoj autonomního letectví kupředu a podporuje sladění portfolia Honeywell s megatrendy automatizace a budoucností letectví.

Zdroj: tisková zpráva Honeywell

 


Flying Revue > Články > Letecká výroba > Honeywell a Odys Aviation budou spolupracovat na provozu bezpilotních letadel
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 05.10.1907 se stalo...
05.10.1907
Nulli Secundus (British Army Dirigible No 1), první britská vzducholoď poháněná motorem, uskutečnila let z Farnborough do Londýna za 3 hodiny a 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »