Kalamazoo Air museum, Michigan, USA

13.2.2020

Výhled na hlavní expozici z balkonu kavárny je dechberoucí. Káva chutná o to lépe.Výhled na hlavní expozici z balkonu kavárny je dechberoucí. Káva chutná o to lépe.
Výhled na hlavní expozici z balkonu kavárny je dechberoucí. Káva chutná o to lépe.
Růžový Curtiss P-40 WarhawkRůžový Curtiss P-40 Warhawk
Růžový Curtiss P-40 Warhawk
Detail motoru Pratt & Whitney J58Detail motoru Pratt & Whitney J58
Detail motoru Pratt & Whitney J58
Celkový pohled z balkonu kavárny na Lockheed SR-71B, k nezaplacení.Celkový pohled z balkonu kavárny na Lockheed SR-71B, k nezaplacení.
Celkový pohled z balkonu kavárny na Lockheed SR-71B, k nezaplacení.
Ikonický P 47 Thunderbolt.Ikonický P 47 Thunderbolt.
Ikonický P 47 Thunderbolt.
Boeing-Stearman PT-17-N2S-5 Kaydet, americká výcviková klasika.
Boeing-Stearman PT-17-N2S-5 Kaydet, americká výcviková klasika.
North American AT-6G Texan v námořní verzi označované SNJ-5, americký cvičný letoun
North American AT-6G Texan v námořní verzi označované SNJ-5, americký cvičný letoun
Martin B-57B Intruder, odložený na trávě druhé budovy Air Zoo
Martin B-57B Intruder, odložený na trávě druhé budovy Air Zoo
Douglas AD-4NA Skyraider, útočný letoun pro letadlové lodě
Douglas AD-4NA Skyraider, útočný letoun pro letadlové lodě
Lockheed S-3 Viking, protiponorkový letoun US NAVY pro službu na letadlových lodích
Lockheed S-3 Viking, protiponorkový letoun US NAVY pro službu na letadlových lodích
J-2 raketový motor druhého a třetího stupně, součást z programu Apollo. Použitá na raketě Saturn V. Tento konkrétní motor nebyl nikdy ve vesmíru, sloužil jako testovací model. Byl 21 krát v provozu, celkově byl v provozu 56 minut.
J-2 raketový motor druhého a třetího stupně, součást z programu Apollo. Použitá na raketě Saturn V. Tento konkrétní motor nebyl nikdy ve vesmíru, sloužil jako testovací model. Byl 21 krát v provozu, celkově byl v provozu 56 minut.

Letecké „Zoo“, které najdete na půli cesty mezi Chicagem a Detroitem, jižně od mezinárodního letiště Battle Creek ve státě Michigan, rozhodně stojí za pozornost a návštěvu.

Založeno bylo roku 1977 manželi Parishovými a jedná se tedy o rodinné muzeum. Díky své velikosti se řadí mezi 10 největších nevládních leteckých muzeí v USA!

Růžový Curtiss P-40 Warhawk zavěšený v recepci muzea. V kokpitu je umístěna kombinéza paní Sue Parish.Zoom gallery
Růžový Curtiss P-40 Warhawk zavěšený v recepci muzea. V kokpitu je umístěna kombinéza paní Sue Parish.

Nejpohodlněji se sem dopravíte vozem, parkovací plocha je zde dostačující a zdarma. Pokud budete plánovat cestu městskou hromadnou dopravou, jezdí z centra města Kalamazoo linka s pěkným jménem Duke, která vede na zmiňované letiště Battle Creek. Od zastávky Winters & Bennet je to pouhých 15 minut chůze. Poté už Vás poutač Air Zoo nasměruje k cíli.

Pan Pete Parish byl druhoválečný pilot a jeho žena Sue Parish byla členkou WASPs (Women Airforce Service Pilots). Jejich vztah k letadlům je již patrný na přezdívkách, které dali svým strojům. Ty se také staly základem pro tohle úžasné muzeum.

Po vstupu do budovy Vás ohromí zavěšený růžový Curtiss P-40 Warhawk, na kterém létala paní Sue Parish. Lépe si ho můžete prohlédnout po zakoupení vstupenky (dospělý za $15.95, děti $14.95 a senioři za $12.95) a vystoupání do prvního patra. Zde naleznete i kavárnu, která má balkon do hlavní výstavní haly a kde si můžete vychutnat kávu při pohledu na letadla pěkně s nadhledem.

Neuvěřitelný stroj Lockheed SR-71B v celé své kráse. Povšimněte si druhé kabiny pro instruktora.Zoom gallery
Neuvěřitelný stroj Lockheed SR-71B v celé své kráse. Povšimněte si druhé kabiny pro instruktora.

Hlavní dominantou muzea je neuvěřitelný stroj Lockheed SR-71B (Blackbird) s imatrikulací #61-7956, který také létal pod organizací NASA a to s číslem 831. Poprvé vzlétl v roce 1964 a za celou svojí aktivní etapu nalétal neuvěřitelných 3967,5 hodin. Jednalo se o dvoumístný cvičný stroj, všimněte si výčnělku druhé kabiny, který kazí, či doplňuje (?) extravagantní vzhled letadla. Je již posledním exemplářem na světě z verze 71B a proto možnost si tento stroj detailně prohlédnout je opravdovým zážitkem. Detailnější popis letadla a jeho historii se lze dozvědět na infopointu, který je kousek od výškovky Blackbirda. Pán se zde nudil a můj zájem ho ani moc neotravoval.

Výčet strojů v muzeu je omračující a přijde si zde na své snad každý. Od počátku létaní v balónech, po vesmírná plavidla. Doporučuji se podívat na jejich webové stránky https://www.airzoo.org/ a prohlédnout si aktuality. Sbírka se neustále rozšiřuje a okolní aktivity spojené s letectvím jsou neustále rozvíjeny. Jako třeba D-Day výstava k výročí 75 let od vylodění v Normandii, 4D kino s letem do vesmíru a další zajímavé atrakce.

V druhé části muzea (za pietním parkem druhoválečných veteránů) je možnost objednat si vyhlídkový let, třeba v ikonickém PT Stearman. Za 30 minutové prolétnutí bez akrobacie dáte $229. Za příplatek lze získat i video z letu. V této části budovy je i vyhlídková terasa, umístěná ke středu RWY 17-35 letiště Battle Creek, bohužel bez větší aktivity v mé přítomnosti. Za zmínku tedy zde stojí Martin B-57B Intruder vystavený na travnaté ploše vedle budovy, nebo Mig-21 s číslem 4107 původně létající v polském letectvu. V galerii ho naleznete spolu s McDonnell F-4E Phantom 2 vyrobeném v roce 1967.

Mig 21 z Polského letectva a McDonnell F-4E Phantom 2, zajímavé porovnání.Zoom gallery
Mig 21 z Polského letectva a McDonnell F-4E Phantom 2, zajímavé porovnání.

Nelze ukončit návštěvu lépe, než v renovačním centru, které se pyšní nepřetržitou prací 7 dní v týdnu. Kde nyní pracují na letadlech vyzvednutých ze dna Michiganského jezera, která na jeho dně ležela více než 70 let, až do roku 2016. V době mé návštěvy byla restaurována letadla typu Douglas Dauntless SBD-2P a FM-2 Wildcat, která byla utopena při nácviku přistání na improvizovaných lodích.

Když budete mít štěstí, bude se zde pohybovat Greg Ward, který zde pracuje již 28 let. Jeho nadšení je neuvěřitelné a je ochotný se podělit o zajímavá fakta. Dle informací čeká na dně jezera na 100 letounů, které chtějí renovovat. Až neuvěřitelné. Tohle muzeum určitě doporučuji.

Byli jste v tomto úžasném muzeu a máte zajímavé informace, nebo jiné poznatky? Napište komentář na FB a nebo na můj email , rád odpovím.

Děkuji
Tomáš Zach

Flying Revue > Aktuality > Historie > Kalamazoo Air museum, Michigan, USA
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

         Máme pro vás »

FR 1/2020: Už máte?

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 25.02.1965 se stalo...
25.02.1965
První vzlet dopravního letounu Douglas DC-9.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345