Kalibrační letka ŘLP má nový přírůstek: Beechcraft King Air 350

13.12.2018

Ing. Jan Klas, ředitel ŘLP, s.p., při přebírání letounu Beechcraft King Air 350 pro kalibrační letku. Foto: ŘLP ČR Ing. Jan Klas, ředitel ŘLP, s.p., při přebírání letounu Beechcraft King Air 350 pro kalibrační letku. Foto: ŘLP ČR
Ing. Jan Klas, ředitel ŘLP, s.p., při přebírání letounu Beechcraft King Air 350 pro kalibrační letku. Foto: ŘLP ČR
Oba letouny Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČROba letouny Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČR
Oba letouny Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČR
Interiér letounu Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČRInteriér letounu Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČR
Interiér letounu Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČR
Pilotní kabina letounu Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČR
Pilotní kabina letounu Beechcraft King Air 350. Foto: ŘLP ČR

Řízení letového provozu       Na letišti v Braunschweigu proběhl v úterý slavnostní roll out nového letounu Beechcraft King Air 350 pro letové ověřování leteckých pozemních zařízení v oficiální livreji podniku Řízení letového provozu ČR. Předání letounu je plánováno na 18. prosince 2018 na Letišti Václava Havla v Praze. 

Letoun s budoucí českou rejstříkovou značkou OK - ANS je jedním ze dvou nových strojů, které ŘLP ČR, s.p., zakoupil na základě smlouvy s německou společností Aerodata AG z roku 2017. Pro společnost Aerodata AG je smlouva s ŘLP jednou z největších, kterou v této oblasti realizovala. Oba letouny představují technologickou špičku v oblasti svého budoucího působení a budou primárně využívány k letovému ověřování leteckých pozemních zařízení podniku, Armády České republiky a ostatních českých externích subjektů. 

Letoun má ve výbavě moderní avioniku se systémem Synthetic Vision, duální Flight Management System (FMS) umožňující GPS (NPA), GPS-Baro/SBAS (LNAV/VNAV), SBAS (LPV). Letoun využívá pro navigaci konvenční i pokrokové technologie. Komunikační systém letounu zahrnuje 2 VHF radiostanice, 1 HF radiostanici se SALCAL, satelitní telefon i datalink. Systém pro letové ověřování (FIS) je projektován tak, aby byl schopen ověřovat konvenční zařízení (ILS, VOR, DME atd.), speciální vojenská zařízení (TACAN, radiostanice na vojenských frekvencích), nové progresivní technologie (GBAS, datalink), radary i hledat zdroje rušení leteckých systémů v pásmech VHF, UHF, L-Band.  

Kalibrační letka dosud sestávala z letounů Turbolet L410 UVP-E (1991) a Cessna 560 XL (2004). Volná kapacita kalibrační letky bude jako v minulosti nabízena zahraničním zákazníkům ze Španělska, Polska, Lotyšska, Tanzanie, Kuby, Uzbekistánu a dalších států. Výbava letounů umožňuje jejich nasazení téměř kdekoliv na světě a schopnost ověřit naprostou většinu v současnosti používaných technologií v letectví. 

Beechcraft King Air 350
obrázek

Posádka: 2
Délka: 14,22 m
Rozpětí: 17,65 m
Výška: 4,37 m
MTOW: 6 804 kg
Max. dolet: 3 345 km
Cestovní rychlost: 578 km/h

Začátek provozu prvního z letadel je plánován na leden 2019 po dokončení všech nutných administrativních kroků. Druhý letoun by měl podnik převzít v souladu s harmonogramem v prosinci 2019. Cena obou letounů včetně zabudovaných měřících zařízení činí 24 933 000 EUR a zahrnuje náklady na údržbu letounů, měřících zařízení a výcviku pilotů. Zajímavostí je, že technologická zástavba letounu OK – ANS měřícím zařízením je symbolicky v pořadí 100. úspěšnou realizací tohoto druhu společnosti Aerodata AG. 

„Nové letouny pro naši kalibrační letku představují zcela určitě milník v oblasti našeho komerčního působení. Budeme schopni prostřednictvím moderních letounů a technologicky špičkového vybavení na jejich palubách poskytovat měřící lety pro potřeby podniku a být i nadále schopni se prosazovat na zahraničním trhu," uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p., Jan Klas. 

logo_fr_transp.jpg

letadlo_a3-rlp18-3_mensi0.jpg

Flying Revue > Aktuality > Letecká doprava > Kalibrační letka ŘLP má nový přírůstek: Beechcraft King Air 350
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

12 3 4 5 6 7 8 9 10 >> >
 
 
.

CIDNA 2019: 2. etapa


» 19. 9. LKKT-LFGC (první etapa zde)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Staňte se pilotem:

Kalendárium:

Dne 23.09.1913 se stalo...
23.09.1913
Roland Garros provedl první přelet Středozemního moře. Trasu z Saint-Raphaelu do Bizerty dlouhou 729 km proletěl za 7 hodin a 53 minut.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Trcaker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345