Kecskemét 2010

21.12.2014

Široké spektrum současných bojových strojů ruské i západní provenience, prvotřídní vystoupení akrobatických skupin v čele s Frecce Tricolori a bohatá statická stojánka. Pořadatelé v maďarském Kecskemétu se předvedli v nejlepším světle.

Letošní Kecskemét Air show zaujala mnoho lidí již výčtem pozvaných letadel na webu pořadatele. I když se některá lákadla nedostavila, bylo stále na co se dívat. Včetně muzejních exponátů se organizátorům podařilo shromáždit téměř šest desítek typů (o verzích nemluvě) převážně vojenských letadel z celé Evropy, z čehož většina se předvedla i letově. Kecskemét je historicky jedním z hlavních maďarských vojenských letišť. Dnes tato základna představuje jádro obranných sil země, sídlí na ní 59. taktické křídlo vyzbrojené letouny JAS-39C/D a MiG-29A/UB. Že jde o domovskou základnu Gripenů a MiGů-29 bylo zřejmé už jen při zběžné prohlídce statických i dynamických ukázek. Opravdu nebylo těžké tyto letouny, zastoupené vždy několika kusy, nalézt.

Letové ukázky

Maďarská armáda pojala show opravdu velkolepě a do vzduchu poslala snad vše, co v tuto dobu v zemi létá. Diváci mohli vidět MiG-29, JAS-39, cvičný Jak-52, vrtulníky Mi-24D a Mi-17, transportní An-26 i nejnovější přírůstek, velkokapacitní C-17 ze základny Pápa. Pro přítomné bylo milým překvapením rovněž to, že ve vzduchu často létaly skupiny strojů. Velmi efektní byl sobotní podvečerní výsadek vojáků z Mi-17, který přiletěly palebně krýt dvě Mi-24D. V letovém programu nechyběly skupiny jako třeba JAS-39 a An-26, či například čtyři Gripeny s MiG-29. Největší pozornost tradičně sklízejí stíhací stroje, a pro jejich příznivce byl doslova nabitý nejen letový program, ale i stojánka. Na zemi si mohli návštěvníci prohlédnout málo vídané izraelské F-16I s konformními nádržemi a plnou výzbrojí, srbský G-2A Galeb, německé Tornado a Typhoon, rumunský MiG-21 Lancer či ukrajinský Su-27. Řadu „efek“ zastupovaly ještě F-16MLU z Holandska a F-15E z USA. Pestře zbarvený nizozemský letoun bylo možné vidět i ve vzduchu spolu s typy F-16 (Belgie), F-18 (Španělsko a Švýcarsko), Rafale (Francie), L-159 (ČR), Mirage F-1 (Španělsko), Eurofighter Typhoon (Německo), MiG-21 (Rumunsko), MiG-29 (Maďarsko a Slovensko), JAS-39 (ČR, Švédsko a Maďarsko), AMX (Itálie) a Alpha Jet (Red Bull). Alois Häckel předvedl žatecký L-29. Dopravní letectvo zastupovaly vystavené An-26 z Maďarska a Ukrajiny, izraelský a americký Hercules, italský Spartan nebo španělská CASA a český a slovenský L-410 Turbolet. Česká delegace přiletěla strojem Jak-40 ze Kbel, zaměstnanci Aera zase Ae-270.

.

CIDNA 2019: 2. etapa


» Start 19. 9. z LKKT (» první etapa)

Triko CFRNA/CIDNA:


  Koupí trička podpoříte Vzpomínkový let. 

Časopis FR 5/2019

 

Soutěž:

Novinka:

Kalendárium:

Dne 18.09.1928 se stalo...
18.09.1928
Německá dopravní vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin uskutečnila svůj první let. Během devíti let hladkého provozu provedla 590 letů, urazila přes půldruhého milionu kilometrů, přepravila 34 000 cestujících a 78 tun pošty.
zavřít

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Novinka: Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi

Učebnice pilota 2019:

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Předplatné:

..
12345