Kecskemét 2010

21.12.2014

Široké spektrum současných bojových strojů ruské i západní provenience, prvotřídní vystoupení akrobatických skupin v čele s Frecce Tricolori a bohatá statická stojánka. Pořadatelé v maďarském Kecskemétu se předvedli v nejlepším světle.

Letošní Kecskemét Air show zaujala mnoho lidí již výčtem pozvaných letadel na webu pořadatele. I když se některá lákadla nedostavila, bylo stále na co se dívat. Včetně muzejních exponátů se organizátorům podařilo shromáždit téměř šest desítek typů (o verzích nemluvě) převážně vojenských letadel z celé Evropy, z čehož většina se předvedla i letově. Kecskemét je historicky jedním z hlavních maďarských vojenských letišť. Dnes tato základna představuje jádro obranných sil země, sídlí na ní 59. taktické křídlo vyzbrojené letouny JAS-39C/D a MiG-29A/UB. Že jde o domovskou základnu Gripenů a MiGů-29 bylo zřejmé už jen při zběžné prohlídce statických i dynamických ukázek. Opravdu nebylo těžké tyto letouny, zastoupené vždy několika kusy, nalézt.

Letové ukázky

Maďarská armáda pojala show opravdu velkolepě a do vzduchu poslala snad vše, co v tuto dobu v zemi létá. Diváci mohli vidět MiG-29, JAS-39, cvičný Jak-52, vrtulníky Mi-24D a Mi-17, transportní An-26 i nejnovější přírůstek, velkokapacitní C-17 ze základny Pápa. Pro přítomné bylo milým překvapením rovněž to, že ve vzduchu často létaly skupiny strojů. Velmi efektní byl sobotní podvečerní výsadek vojáků z Mi-17, který přiletěly palebně krýt dvě Mi-24D. V letovém programu nechyběly skupiny jako třeba JAS-39 a An-26, či například čtyři Gripeny s MiG-29. Největší pozornost tradičně sklízejí stíhací stroje, a pro jejich příznivce byl doslova nabitý nejen letový program, ale i stojánka. Na zemi si mohli návštěvníci prohlédnout málo vídané izraelské F-16I s konformními nádržemi a plnou výzbrojí, srbský G-2A Galeb, německé Tornado a Typhoon, rumunský MiG-21 Lancer či ukrajinský Su-27. Řadu „efek“ zastupovaly ještě F-16MLU z Holandska a F-15E z USA. Pestře zbarvený nizozemský letoun bylo možné vidět i ve vzduchu spolu s typy F-16 (Belgie), F-18 (Španělsko a Švýcarsko), Rafale (Francie), L-159 (ČR), Mirage F-1 (Španělsko), Eurofighter Typhoon (Německo), MiG-21 (Rumunsko), MiG-29 (Maďarsko a Slovensko), JAS-39 (ČR, Švédsko a Maďarsko), AMX (Itálie) a Alpha Jet (Red Bull). Alois Häckel předvedl žatecký L-29. Dopravní letectvo zastupovaly vystavené An-26 z Maďarska a Ukrajiny, izraelský a americký Hercules, italský Spartan nebo španělská CASA a český a slovenský L-410 Turbolet. Česká delegace přiletěla strojem Jak-40 ze Kbel, zaměstnanci Aera zase Ae-270.

.

         Máme pro vás »

FR 1/2020: Už máte?



FR 1/2020: Videoupoutávka

Letecký cestopis pro vás:


První český letecký cestopis » 
Rozhovor s autorem »
Křest knihy »
Objednejte zde 
»

PilotShop.cz:

Konference:

Předplatné jako dárek:

Předplatné:

..
12345

Drony a my:


Létejte s vaším dronem bezpečně

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


             Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Tracker Trexee


    » Další rozměr létání i pomoc v nouzi
 

Kalendárium:

Dne 21.02.1952 se stalo...
21.02.1952
První vzlet experimentálního letounu Saab 210, na kterém konstruktéři ověřovali aerodynamickou koncepci budoucího stíhacího stroje Saab J35 Draken.
zavřít

e-Shop FR:

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345