L-13 Vivat

Vážené kolegyně pilotky, vážení kolegové piloti.

Při jarní brigádě na LKJH, jsem v místním hangáru, uviděl našeho jindřichohradeckého aeroklubového VIVATka L-13 - OK-7118, uloženého zde pro jeho momentální nevyužití.

Říkám mu, brachu, tak krásně jsi nás provedl výcvikovou osnovou pro kvalifikaci T G M, a teď tady tvoje krásná křídla, elegantní trup, spolehlivý MIKRON v tichosti odpočívají ....

A protože létám našeho OK-6101 a vím, jak přenádherně, ladně, skvostně a spolehlivě  pluje nad naší krásnou zemí, v našem vzdušném moři, rozhodl jsem se po, souhlasu šéfa  Aeroklubu Jindřichův Hradec Filipa Klímy, za přítomnosti Kryštofa Urbana Vám sdělit, že  tento krásný kousek, s velkým potenciálem je na prodej.

Když se tak pohybuji mezi letišti a piloty, vidím, jak zejména soukromí majitelé se dokážou svým, zejména u nás dříve vyrobeným strojům, věnovat a udělat z nich skvostné kousky. Takového  majitele bych mu přál. To éro potenciál má.

A historii je třeba uchovávat a přemýšlet nad ní, leccos pak nás pak napadne, jak to bude s naší  budoucností - našich dětí apod. A ani ČS letadla vyrobená našimi otci a dědy nebyla vůbec špatná.

Spočítal jsem z literatury, že mezi válkami jsme vyráběli 55 typů leteckých motorů. Ano,    i licenčních, ale vyráběli. A letecký motor, to je dnešními slovy HIFI strojařina. A což teprve, když naši dědové měli jen běžné obráběcí stoje, logáro a rýsovací  prkno. Kdepak, je to   v  mistrovství  člověka, řemeslo je a zůstane řemeslem. Klobouk dolů.

Tato, dříve vyrobená éra, mají smůlu na dnešní dobu, kdy výsledek práce, její smysl         a kvalita, se přetahuje s cenou za práci.

Zkrátka najít člověka srdcaře, který chce odvést kvalitní práci za cenu, se kterou jsou spokojeny obě strany, je stále těžší. A těch, co něco umějí s kovem a mají radost               z výsledku své piplavé práce ... - ááále, nechce se mi to ani dopisovat… Fakt.

Kdyby jste se někdo pro toho krasavce  nadchl, rád Vám řeknu, co mám po několikaletém soužití s tímto krásným strojem VIVATkem L-13 SEH, za zkušenosti a proč toho našeho  nehodláme prodat. Nemáme hangár, jenom  letiště a přesto si troufám tvrdit , že se u nás  má dobře.

Jste vítáni na LKBUDI autor článku: Ing. Zbyněk Daňhel, email:

Kontakt pro případné zájemce o L-13 Vivat - Filip Klíma - předseda aeroklub - 777 870 916 nebo Kryštov Urban VLP aeroklubu -  605 377 476

Flying Revue > Bazar > L-13 Vivat
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

Robinson Helicopter Session 2025

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.06.1783 se stalo...
04.06.1783
V Annonay na jihu Francie poprvé veřejně vzlétl balon plněný horkým vzduchem (zatím bez posádky), vynález bratrů Josepha a Etienna Montgolfierových.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: