Vážené kolegyně pilotky, vážení kolegové piloti.
Při jarní brigádě na LKJH, jsem v místním hangáru, uviděl našeho jindřichohradeckého aeroklubového VIVATka L-13 - OK-7118, uloženého zde pro jeho momentální nevyužití.
Říkám mu, brachu, tak krásně jsi nás provedl výcvikovou osnovou pro kvalifikaci T G M, a teď tady tvoje krásná křídla, elegantní trup, spolehlivý MIKRON v tichosti odpočívají ....
A protože létám našeho OK-6101 a vím, jak přenádherně, ladně, skvostně a spolehlivě pluje nad naší krásnou zemí, v našem vzdušném moři, rozhodl jsem se po, souhlasu šéfa Aeroklubu Jindřichův Hradec Filipa Klímy, za přítomnosti Kryštofa Urbana Vám sdělit, že tento krásný kousek, s velkým potenciálem je na prodej.
Když se tak pohybuji mezi letišti a piloty, vidím, jak zejména soukromí majitelé se dokážou svým, zejména u nás dříve vyrobeným strojům, věnovat a udělat z nich skvostné kousky. Takového majitele bych mu přál. To éro potenciál má.
A historii je třeba uchovávat a přemýšlet nad ní, leccos pak nás pak napadne, jak to bude s naší budoucností - našich dětí apod. A ani ČS letadla vyrobená našimi otci a dědy nebyla vůbec špatná.
Spočítal jsem z literatury, že mezi válkami jsme vyráběli 55 typů leteckých motorů. Ano, i licenčních, ale vyráběli. A letecký motor, to je dnešními slovy HIFI strojařina. A což teprve, když naši dědové měli jen běžné obráběcí stoje, logáro a rýsovací prkno. Kdepak, je to v mistrovství člověka, řemeslo je a zůstane řemeslem. Klobouk dolů.
Tato, dříve vyrobená éra, mají smůlu na dnešní dobu, kdy výsledek práce, její smysl a kvalita, se přetahuje s cenou za práci.
Zkrátka najít člověka srdcaře, který chce odvést kvalitní práci za cenu, se kterou jsou spokojeny obě strany, je stále těžší. A těch, co něco umějí s kovem a mají radost z výsledku své piplavé práce ... - ááále, nechce se mi to ani dopisovat… Fakt.
Kdyby jste se někdo pro toho krasavce nadchl, rád Vám řeknu, co mám po několikaletém soužití s tímto krásným strojem VIVATkem L-13 SEH, za zkušenosti a proč toho našeho nehodláme prodat. Nemáme hangár, jenom letiště a přesto si troufám tvrdit , že se u nás má dobře.
Jste vítáni na LKBUDI autor článku: Ing. Zbyněk Daňhel, email:
Kontakt pro případné zájemce o L-13 Vivat - Filip Klíma - předseda aeroklub - 777 870 916 nebo Kryštov Urban VLP aeroklubu - 605 377 476
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »