Travel Service

Region:
Evropa
Aliance:
Není v alianci
Působnost v ČR/SR:
Ano
Počty letadel:
do 30
Počty cestujících (roč.):
do 10 milionů
Rok vzniku:
1997
Počet letadel:
18
Počet cestujících:
4 300 000

 travel_service_(800x192).jpg

   Tabulky                                                                                           Další informace

 


Základní charakteristiky:

Domovský region Převažující obchodní model Globální aliance
AmerikaRegionální síťovýNení v alianci
Evropa Kontinentální síťovýStar Alliance
AfrikaGlobální síťovýOneworld
Blízký a Střední východNízkonákladový (low cost)SkyTeam
Dálný východ, Austrálie/PacifikCharterový dopravce Jiná
Základní údaje:
Oficiální název, státní příslušnost:Travel Service a.s., Česká republika
Rok vzniku:1997
IATA a ICAO kód dopravce:QS TVS
Volací značka (Callsign):Skytravel
Webová stránka:http://www.travelservice.aero
Hlavní huby (u nízkonákladových báze):Praha
Provoz do České nebo Slovenské republiky:Ano, Praha, v letní sezóně i Brno, Ostrava, Pardubice, Bratislava, Košice
Základní přepravní statistiky v kalendářním roce 2013 (zdroj: tiskové zprávy):
Počet komerčních letů:   
Počet přepravených cestujících: 4 300 000 
Přepravené tuny zboží a pošty:(tuny)0 
Přepravené osobokilometry:(mil.oskm) Údaj není k dispozici.
Převedené tunokilometry:(mil.tkm) Údaj není k dispozici.
Letadlový park (zdroj: server Airfleets.net, 10.4.2016)
Celkový počet letadel: 18  
Airbus A3202 
Boeing 737-7002 
Boeing 737-80012Z toho min. 1 TVS Slovakia, 1 TVS Poland, 1 TVS Hungary
Boeing 737-9002 
  V letní sezóně si pronajímá řadu dalších letadel - zejména Boeing 737-800, v menší míře i Airbus A320. Celkový počet letadel využívaných Travel Service během letní sezóny tak přesahuje 40.

 


Další informace:

Historie dnes největšího leteckého dopravce České republiky Travel Service (TVS) začala v roce 1997 realizací letů pro cestovní kanceláře s využitím letounu Tu-154M určeného pro přepravu vládních činitelů České republiky, jehož zbytkovou kapacitu si TVS pronajímal. Již o rok později si ale formou operativního leasingu pořídil první Boeing 737-400 pro 168 cestujících, na němž dokázal nabídnout podstatně levnější služby než tehdejší hlavní konkurenti v charterové přepravě, společnosti ČSA (využívající tou dobou ještě zastaralé Tupolevy Tu-154M) nebo Fischer Air (létající sice rovněž s B737, ale menší verze -300 pro 148 cestujících). Charterová divize ČSA sice v roce 2000 kontrovala nasazením rovněž B737-400 s kapacitou 162 míst, ale tou dobou již TVS zařazoval do flotily tehdy nejnovější generaci Boeingů 737-800 pro až 189 cestujících, které tvoří dodnes páteř jeho flotily, čímž si ekonomickou výhodu vůči svým konkurentům udržel.

travel.jpg

Právě Boeing 737-800, schopný realizovat bez mezipřistání až šestihodinové lety, umožnil TVS do zančné míry eliminovat dosavadní hlavní handicap charterových dopravců na českém trhu, totiž koncentraci velké části poptávky pouze na 3-5 měsíců letní sezóny: letoun totiž zvládne nonstop lety například do Perského zálivu či do východní Afriky nebo s jedním mezipřistáním lety do jihovýchodní Asie či Karibiku, kam existuje sice nikterak masová, zato však celoroční poptávka. Dalším klíčem k úspěchu TVS je poptávka po letounech schopností B737-800 i v zimě v jiných georgrafických oblastech - např. pro přepravu mezi Kandaou a Karibikem, v Indii, Perském zálivu apod., což umožňuje TVS určitou část kapacity v době evropské mimosezóny pronajímat do zahraničí. Naopak pro letní sezónu si velkou část letadlové kapacity pronajímá i s posádkami od jiných dopravců. Charterové lety nabízí kromě České republiky i ze Slovenska, Maďarska nebo POlska, kde má zřízené místní pobočky.

V roce 2004 začal TVS nabízet kromě charterových letů i pravidelné linky či veřejně dostupný doprodej volných míst na charterch pod obchodní značkou SmartWings.

Již v roce 2009 se TVS účastnil nakonec zrušeného druhého poklusu o privatizaci Českých aerolinií, v nichž nakonec získal 34% akcií až v roce 2015. Naopak do TVS na podzim 2015 kapitálově vstoupila 2015 čínská investiční skupina CEFC a v roce 2016 navýšila svůj podíl na 49,92%.
Kromě charterové a pravidelné letecké přepravy nabízí TVS i privátní lety, realizované flotilou business jetů Cessna Citation Sovereign.

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

Název:
Region:
Aliance:
Obchodní model:
Působnost v ČR/SR:
Počty letadel:
Počty cestujících (roč.):
 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


FireGold:

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 02.05.1952 se stalo...
02.05.1952
Společnost BOAC zavedla na svou linku spojující Londýn s Johannesburgem (JAR) proudový dopravní letoun de Havilland DH.108 Comet. Tato linka se tak stala prvním pravidelným leteckým spojem provozovaným proudovým dopravním letadlem.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »