Croatia Airlines

Region:
Evropa
Aliance:
Star Alliance
Působnost v ČR/SR:
Ano
Počty letadel:
do 300
Počty cestujících (roč.):
do 30 milionů
Rok vzniku:
1989
Počet letadel:
13
Počet cestujících:
1 796 889
Osobokilometry (mil.):
1 323

ou-croatia0.png

   Tabulky                                                                                           Další informace

 


 

Základní charakteristiky:

Domovský regionPřevažující obchodní modelGlobální aliance
AmerikaRegionální síťový Není v alianci
Evropa Kontinentální síťovýStar Alliance
AfrikaGlobální síťovýOneworld
Blízký a Střední východNízkonákladový (low cost)SkyTeam
Dálný východ, Austrálie/PacifikCharterový dopravceJiná

 

Základní údaje:

 

Oficiální název, státní příslušnost:Croatia Airlines, Chorvatsko
Rok vzniku:1989
IATA a ICAO kód dopravce:OU CTN
Volací značka (Callsign):Croatia
Webová stránka:www.croatiaairlines.hr
Hlavní huby (u nízkonákladových báze):Záhřeb
Provoz do České nebo Slovenské republiky:Ano, Praha

 

Základní přepravní statistiky v kalendářním roce 2013 (zdroj: IATA WATS 2014):

 

Počet komerčních letů: 25 179
Počet přepravených cestujících: 1 796 889
Přepravené tuny zboží a pošty:(tuny)2 115
Přepravené osobokilometry:(mil.oskm)1 323
Převedené tunokilometry:(mil.tkm)121

 

Letadlový park (zdroj: server Airfleets.net, 18.10.2016)

 

Celkový počet letadel:13
Airbus A3194
Airbus A3202
Dash 8-Q4006
Fokker 1001

 


Další informace:

Chorvatský státní dopravce vznikl v roce 1989 pod názvem Zagreb Airlines (zkráceně Zaga), původně pro přepravu zásilek ve službách nadnárodní společnosti UPS. V souvislosti s nastupujícími tendencemi k odtržení Chorvatska ze svazku Jugoslávie po prvních demokratických volbách v zemi byl již v polovině roku dopravce přejmenován na Croatia Airlines a s jedním strojem MD-83 pronajatým od sousední Adria Airways zahájil provoz na první vnitrostátní lince spojující Záhřeb a Split.

800_x_600_676_kb.jpg

V době války Chorvatska za nezávislost byl provoz přerušen, záhy po jejím skončení v roce 1992 však chorvatská vláda zakoupila trojici Boeingů 737 a dopravce vstoupil na mezinárodní linky, směřované do Německa a posléze dalších zemí zejména západní Evropy. Flotilu doplnily od roku 1993 regionální stroje ATR 42 a od roku 1997 Airbusy A320 a A319. Airbusy vytlačily na přelomu století starší Boeingy a do víceméně současné podoby se dostala flotila na přelomu let 2008/9, kdy byly turbovrtulové ATR 42 nahrazeny modernějšími a především většími kanadskými letouny Dash 8-Q400.

V posledních letech se stále ještě státem vlastněný dopravce potýká s ekonomickými problémy. Byla proto přijata řada restrukturalizačních opatření včetně snížení počtu zaměstnanců až o 10%. Součástí plánu na ekonomické ozdravení má být i doplnění flotily o nový typ Embraer 190, který by měl vyplnit mezeru v kapacitě mezi letadly Dash 8-Q400 a Airbusy A319/A320. 

Dopravce je od roku 2004 členem Star Alliance a v roce 2016 létal do celkem 27 destinací, zejména v Evropě.

 

 

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

Název:
Region:
Aliance:
Obchodní model:
Působnost v ČR/SR:
Počty letadel:
Počty cestujících (roč.):
 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
123

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


FireGold:

SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 02.05.1952 se stalo...
02.05.1952
Společnost BOAC zavedla na svou linku spojující Londýn s Johannesburgem (JAR) proudový dopravní letoun de Havilland DH.108 Comet. Tato linka se tak stala prvním pravidelným leteckým spojem provozovaným proudovým dopravním letadlem.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »