Letoun L 410 NG je na cestě do Dubaje. Přistane na největším veletrhu na Blízkém východě

17.11.2021

Přes pět tisíc kilometrů zdolá během šestnáctihodinového letu ve dvou dnech letoun L 410 NG z Kunovic.

Jako jedna ze sto šedesáti okřídlených ukázek se představí na stojánce Dubai Airshow, která se uskuteční ve dnech 14.-18. listopadu.

dsc_9714-11.jpg

Po mezipřistáních v Řecku, Egyptě a Bahrainu zaparkuje L 410 NG v sobotu 13. listopadu na letišti World Central Dubai. Dubajské letiště se v příštím týdnu stane adresou, na které se sejde globální letecká špička a zákazníci z celého světa. Dubai Airshow patří mezi nejprestižnější letecké veletrhy, který láká leteckou komunitu napříč oborovým spektrem. Akce se zúčastní přes 1200 vystavovatelů z 60 zemí. L 410 NG přistane na tzv. stojánce (static display) po boku 160 různých typů letounů světových výrobců jako je Airbus, Boeing, Embraer, Bombardier a další.

banner_gronsko_2021_640x200.jpg

Na palubě letounu L 410 NG nyní do Dubaje míří dva piloti a technik. Náročný je ovšem nejen samotný let, ale také příprava cesty do mimoevropské destinace. Posádka během letu proletí vzdušnými prostory 9 zemí a na trase 5200 km dlouhé letoun spotřebuje 5600 litrů paliva, které bude doplňovat během několika mezipřistání. L 410 NG sice má dolet zhruba 2500 km, ale v nádržích vždy musí zůstat navigační rezerva. Pro let do Dubaje se volila západnější trasa, která vede přes Evropu do Egypta a Saúdské Arábie, aby se letoun vyhnul hornatým oblastem Iráku a Íránu. L 410 NG totiž může letět ve výšce zhruba 3000 metrů, neboť jde o letoun určený primárně pro regionální dopravu na kratších tratích, a proto nemá přetlakovou kabinu. Ve výšce nad 3 kilometry by piloti potřebovali kyslík.

banner_knihy_vanoce_2021_640x200_2_883.jpg

„Prodej letounů zůstává parketou osobních jednání a letových ukázek, proto do Dubaje vysíláme letadlo a silný obchodní tým, který bude jednat se stávajícími provozovateli i novými zákazníky o možnostech uplatnění nových modifikací letounu L 410 NG, o kterých uvažujeme. Jde o hlídkovou či plovákovou verzi,“ uvedla Ilona Plšková, generální ředitelka Aircraft Industries. Sériová výroba letounu L 410 NG odstartovala koncem roku 2019, ale plánované obchodní kampaně v loňském a předloňském roce uzemnila koronavirová pandemie, která ostatně silně zasáhla celý letecký průmysl. Výkyvy na trhu se Aircraft Industries snaží vyrovnat obsazením nových segmentů trhu modifikovanými verzemi „Čtyřistadesítek“ i nové generace letounu s označením L 410 NG. S hlídkovou verzí letounu L 410 (MPA) Aircraft Indstries uspěl u polské pohraniční stráže, pro kterou loni dodal dva letouny. Speciální vybavení dělá ze této „Čtyřistadesítky“ létající radar. Nejmodernější monitorovací zařízení umožňují hlídkování a sledování pohybu na pevnině, moři i ve vzduchu. „Na Dubai Airshow se setkáme s brazilskými, ázerbajdžánskými, emirátskými i evropskými zákazníky. S hlídkovou verzí se nám již podařilo otevřít jednací dveře na Filipínách, ve Vietnamu i v Evropě a, konkrétní obchodní případy budeme řešit v Dubaji,“ upřesnil Tomáš Novák, který se Dubai Airshow zúčastní.

Česká republika má na veletrhu národní pavilon organizovaný MPO ČR, jehož součástí je také stánek Aircraft Industries. „Česká republika je jedinou unijní zemí, která dokáže na vlastním území vyvinout a vyrobit devatenáctimístný turbovrtulový letoun kategorie L 410NG. Jsem proto ráda, že kromě společného českého stánku se v Dubaji představí také tento letoun české výroby, který je vlajkovou lodí českého civilního letectví,“ uvedla Martina Tauberová, náměstkyně ministra průmyslu a obchodu, která povede resortní delegaci na Dubai Airshow.

L 410 NG je novou generací legendárního letounu L 410, který dobyl svět svými ekonomickými vlastnostmi a provozními schopnostmi pro regionální dopravu. Nová generace letounu vychází z konstrukce svého předchůdce, ale má výrazně vylepšené provozní vlastnosti. Letouny L 410 a L 410NG jsou integračními projekty českého leteckého průmyslu, spojují totiž český dodavatelský řetězec v civilním letectví a dokládají, že Česká republika zůstává v elitním klubu 9 zemí světa, které mají schopnosti vyrobit a vyvinout letadlo vlastními silami.

 

Autor: Tisková zpráva Let Industries

let.jpg

banner_fr_300x300_videobanka_cz_fin.jpg

Flying Revue > Zprávy > Všeobecné letectví > Letoun L 410 NG je na cestě do Dubaje. Přistane na největším veletrhu na Blízkém východě
.

         Máme pro vás »

FR 6/2021: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Káva o šesté!

Káva o šesté »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Knihy:

..
12345

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kalendárium:

Dne 30.11.1907 se stalo...
30.11.1907
Glenn Curtiss založil společnost Curtiss Aeroplane and Motor Company, první společnost na výrobu letadel na území Spojených států.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »