Rusové zahájili druhou fázi letových zkoušek motorů pro MC-21 a uvedli do provozu výcvikový simulátor

6.12.2016

Motor PD-14 ruského výrobce Aviadvigatěl. Foto: Oleg MatvejčevMotor PD-14 ruského výrobce Aviadvigatěl. Foto: Oleg Matvejčev
Motor PD-14 ruského výrobce Aviadvigatěl. Foto: Oleg Matvejčev
Montáž motoru na Il-76. Foto: Oleg MatvejčevMontáž motoru na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Montáž motoru na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 osazený na Il-76. Foto: Oleg MatvejčevMotor Aviagvigatěl PD-14 osazený na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 osazený na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 na Il-76 během startu k letovým zkouškám na jaře 2016. Foto: Oleg MatvejčevMotor Aviagvigatěl PD-14 na Il-76 během startu k letovým zkouškám na jaře 2016. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 na Il-76 během startu k letovým zkouškám na jaře 2016. Foto: Oleg Matvejčev
Odstrojený motor PD-14 ve výrobním závodě. Foto: Oleg MatvejčevOdstrojený motor PD-14 ve výrobním závodě. Foto: Oleg Matvejčev
Odstrojený motor PD-14 ve výrobním závodě. Foto: Oleg Matvejčev
MC-21 při červnovém roll-outu v Irkutsku. Foto: Aviadvigatěl
MC-21 při červnovém roll-outu v Irkutsku. Foto: Aviadvigatěl
Letoun MC-21 v představě grafika. Foto:
Letoun MC-21 v představě grafika. Foto:
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva

Novinky ze světa MC-21: nové motory očekávaného ruského dopravního letounu MC-21 právě procházejí druhou fází letových zkoušek, k dispozici je již i výcvikový simulátor. 

Ruská korporace ODK Permskije motory (UEC - Perm Engines) zahájila druhou fázi letových zkoušek páté generace motorů Aviadvigatel PD-14, které vyvíjí pro nový ruský letoun MC-21. Motor používá řadu nových technologií a materiálů včetně kompozitů. Motor PD-14 páté generace je po několika desetiletích prvním kompletně ruským motorem pro civilní letadla.

Rusové považují MC-21 a vše kolem něj za politikum. "Začátek druhé etapy letových zkoušek motoru PD-14 je významnou událostí pro ruský letecký průmysl. Jsme přesvědčeni, že PD-14 jako příklad nejnovějších úspěchů ruského leteckého průmyslu potvrdí své skvělé vlastnosti," řekl generální ředitel UEC Alexander Arťukov.


První letové zkoušky motoru PD-14 pro letoun MC-21

Letové zkoušky PD-14  provede Výzkumný letecký ústav M. M. Gromova (Лётно-исследовательский институт имени М. М. Громова - ЛИИ) ve městě Žukovskij v moskevské oblasti, kde během posledních dvou let úspěšně proběhla i první fáze letových zkoušek, při nichž byl motor zavěšen pod křídlo letounu Iljušin Il-76 (viz video). Ve druhé fázi je v plánu prověření limitů tahu motorů  při startech ve vyšších nadmořských výškách. Výkon motoru PD-14 bude testován při různých rychlostech a v rozličných nadmořských výškách. V UEC dosud vyrobili 11 PD-14 testovacích motorů.


Motory PD-14 pro letoun MC-21. Promo video výrobce (ODK). Video: ODK

Důležitou součástí vývoje letounu je také simulátor pro výcvik posádek. Ten pro MC-21 je již plně funkční, pro vlastní výcvik se ale začne používat až šest měsíců před nasazením letadla do provozu.

Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina LyscevaZoom gallery
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva

První posádky bude školit výrobce, posléze bude uveden do provozu ve školícím centru Aeroflotu. 

Samotný letoun MC-21 (ve verzi -300) výrobce Корпорация ИРКУТ (Irkut Corporation) představil veřejnosti ve své továrně v Irkutsku v červnu letošního roku. Letoun je určen pro střední tratě a je považován za možného konkurenta konkurenta Boeingu 737 MAX, Airbusu A320neo, případně Bombardieru CSeries, Embraeru E190-E2 nebo Comacu C919.

Letové zkoušky budou mít zřejmě mírné zpoždění - oproti původnímu plánu zahájení prvních letových zkoušek na konci roku 2016 se nyní hovoří o jaru 2017.

MC-21-300 nahradí starší domácí letadla Tupolev Tu-154 a Tu-204 a výrobce s ním plánuje obsadit 10-15% globálního trhu v daném segmentu. Letoun bude k dispozici ve dvou verzích: MC-21-200 s kapacitou 150 cestujících a MC-21-300 se 180 sedadly. První čtyři letadla by měl uvést do provozu ruský dopravce Aeroflot v roce 2018.  

-fr-

Zdroj: AeroTime, Expert.ru

Zoom gallery

Flying Revue > Zprávy > Letecká doprava > Rusové zahájili druhou fázi letových zkoušek motorů pro MC-21 a uvedli do provozu výcvikový simulátor
.

         Máme pro vás »

FR 4/2022: Už máte?

Nové číslo je již v prodeji! »

SPECIÁL C VFR průvodce 1

VFR letecký průvodce Evropou 1 »

SPECIÁL B Meteo!

Praktická letecká Meteorologie pro piloty »

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Učebnice přístrojového létání!

Učebnice přístrojového létání »

Pojišťovna Ergo:

Pojišťovna ERGO »

Kryty na mobil!

Kryty na mobil! »

Přednášky Flying Revue!

Přednášky Flying Revue »

Kalendárium:

Dne 10.08.1949 se stalo...
10.08.1949
První let prototypu kanadského proudového dopravního letounu Avro Canada C102 Jetliner. Typ vyvolal na americkém kontinentu velkou pozornost, Howard Hughes nabídl financovat rozjezd sériové výroby, ale vývoj Jetlineru byl nakonec zastaven.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
12345

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »