Neobvyklá přistání 3: Awaroa Bay

6.7.2018

Video: Neobvyklá přistání 3.      I ve třetím videu série Neobvyklá přistání zůstáváme na Novém Zélandě. Podívejte se na přistání a vzlet z travnaté dráhy Awaroa Bay mezi mořským zálivem, lesem a blízkými kopci.


Unusual landing - Awaroa Bay, New Zealand

Páteční videopremiéry
”fr_int”

Každý pátek pro vás máme premiéru leteckého videa. Dnes třetí díl nové série
Neobvyklá přistání.

Sledujte i další letecká videa Flying Revue.

Šance pro vás: Máte vlastní zajímavé letecké video? Pošlete nám ho, rádi ho zveřejníme! Pište na info@flying-revue.cz.

Průběh přistání   Přistávací dráha Awaroa Bay na pomezí Tasman Bay a Golden Bay na severu Jižního ostrova je trochu schovaná mezi stromy a kopci. Přistávat na ní lze vlastně jen ze směru 10. Při příletu z jihu a po přeletu dráhy jsem se zařadil do polohy po větru levého okruhu 10.

Poloha po větru je zakončená kopcem, před kterým je potřeba točit levý base, přičemž levý base pak končí v úbočí zase jiného zalesněného kopce. K tomu je potřeba doletět co nejblíže a točit finále. Rychlost, výška, otáčky motoru, klapky – vše je potřeba citlivě sladit, aby člověk přistál hned na prahu té nepříliš dlouhé dráhy.

Plné přistání jsem zvládl až na potřetí, protože jsem měl trochu obavy ze strmějšího klesání k prahu dráhy přes stromy a při prvních dvou pokusech jsem byl dlouhý – poprvé kvůli vysoké výšce a po druhé kvůli velké rychlosti. Při třetím pokusu jsem byl už níž i na base, a tak jsem klesání na finále zvládl bez problémů. Jen při krátkém finále mě ještě trochu znervóznil traktorista, který dráhu kus přede mnou přejel.

Po zastavení na druhém konci jsem se jen otočil, přidal plyn a v opačeném směrum jsem odstartoval. Vzlet ve směru 28 se zdá být podstatně bezpečnější než případně ve směru 10, kdy by bylo nutné se za koncem dráhy vypořádat nejen se stromy, ale také s rychle se přibližujícími kopci. 

Letadlo: Cessna 172. 

srthdg.jpg rgfbv.jpg

Ve Flying Revue 4/2018 se v prvním článku naší k sérii „Neobvyklá přistání“ dočtete více o plném přistání na pláži i na dalších zajímavých místech. Najdete tu také fotografie i přesný popis, jak na to. Je třeba jen vzít na vědomí, že podobná přistání vyžadují precizní přípravu včetně případné konzultace s pilotem, který už má v tomto směru konkrétní zkušenost. 

» O dalších neobvyklých přistáních si můžete přečíst ve Flying Revue 4/2018, která vyšla 28. června 2018.  

Ve videosérii Neobvyklá přistání vám nabízíme záznamy přistání na neobvyklých místech. Ať jsou to zajímavá letiště se specifickými parametry či místa, která ani letišti nazvat nelze, jako třeba přistání na pláži. 

 

                                                 » Nahlédněte také do speciálu Nový Zéland 2018 »
                                                » Shlédněte rovněž reportážní expediční videa z mobilního telefonu » 
expedice_nz_2018_web_2strana_cz_2.jpg

 

» Sledujte projekt 100 let - 100 letišť, při němž chceme leteckým mostem propojit sto českých a slovenských letišť. 
expedice_100_let_2018_web_2strana_cz.jpg

 

-fr-

logo_fr_transp.jpg 

erg0.jpgtgejkf.jpg

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Pokus o vytrvalostní REKORD:

Speciály:

..
12

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

DIRECT FLY: 


SkyDemon:

Knihy:

..
12345

Unikátní Videobanka:

Unikátní Videobanka »

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 05.10.1907 se stalo...
05.10.1907
Nulli Secundus (British Army Dirigible No 1), první britská vzducholoď poháněná motorem, uskutečnila let z Farnborough do Londýna za 3 hodiny a 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »